dankje
vandaag was d’r eigen juf er weer en heb nog speciaal even nagevraagd of alles goed ging en er waren geen problemen :thumbup:
ze is alleen bang voor sinterklaas dus ze deed iedere keer de deur van de klas dicht zodat hij niet naar binnen kon komen :lol: en de juf heeft haar toen gewoon gerust gesteld en ging verder prima
maar uhm… kerst is toch niet zo uitbundig als sinterklaas? toch?!? alleen een kerstboom met kadootjes toch en een heleboel eten :lol:
Ik vroeg me al af waar de bellijst voor was die lasse laatst meekreeg maar dat is dus voor als de juf ziek is.
Ik hoop dat dit niet te vaak gebeurt - ik zie me al thuis blijven elke keer?? Het wordt toch wel wat ingewikkelder allemaal dan puur bij GO de afgelopen jaren.
opgelost
ik zou er gewoon met de invaljuf over praten. Even van tevoren een afspraak maken zodat je er even goed voor kunt zitten. Wat de aanleiding of oorzaak ook is…feit is dat ze er last van heeft en blijkbaar een vervelende associatie met de juf heeft . Misschien dat de juf zich niet eens bewust is ervan…ik zou het zeker even bespreken en samen kijken hoe het opgelost kan worden. misschien als de juf zich er bewust van wordt en haar wat extra aandacht even geeft, het misschien al veel beter gaat. Ik denk dat waar t om gaat is dat je kind haar op haar gemak moet voelen op scholen en zeker er niet verdrietig van moet zijn…
ja idd en op het moment is Luna alleen maar verdrietig/bang om naar school te gaan :thumbdown:
@Angel & Luna wrote:
ja idd en op het moment is Luna alleen maar verdrietig/bang om naar school te gaan :thumbdown:
Precies, daarom zou ik t bespreken. Aangeven dat je dochter erg verdrietig en bang is en sinds wanneer. Misschien is ze wel geschrokken van iets dat op haar grote indruk heeft gemaakt. Ik zou met de juf bespreken hoe jullie er samen voor kunnen zorgen om haar het gevoel te bezorgen dat ze met plezier naar school kan gaan.
:dance: :dance: d? vaste juf was er weer gelukkig
ging vanmorgen al van mama ik wil niet naar school
voor we weg gingen had ze dat geloof ik al 100x gezegd toen jas en schoenen aan om naar school te gaan was het ik wil echt echt niet naar school
welke juf is er mama? ik wil niet naar school
toen op school aangekomen zag ze d’r eigen juf was het springen van blijdschap :thumbup: :dance:
ben heel blij dat d? eigen juf er weer is kan ze tenminste naar kerstdiner vanavond (want dat wou ze ook al niet door die inval juf)
opgelost
opgelost
Ik geloof dat dit jaar Th zijn juf nog maar 1x (1 dag) ziek is geweest.
En hij heeft sowieso 2 juffen dus als de ene juf ziek is krijgen ze gewoon een extra dagje de andere juf.
Wat vervelend voor de juf van Luna dat ze zo vaak ziek is…
En lijkt me ook verre van ideaal dat Luna zo vaak een vervang meester/juf krijgt .
opgelost
opgelost
Hebben ze dat gezegd - dat ze het er dan uitslaan. Ik vind in de houtgreep nemen namelijk niet het eruit slaan.
Lasse heeft de eerste dagen van zijn schoolcarriere ook flinke gekrijst en de juf heeft hem ook in de houtgreep genomen. Na een paar dagen was het over en ik heb nu een kind dat liever op school zit dan thuis.
En heeft de juf iets gedaan waarom ze zo bang is, is ze eng, doet ze eng?
ze gaan Luna niet slaan nee (zal wel uitdrukking van hier zijn ofzo…)
maar goed Luna vertoont dat gedrag alleen bij die ene juf en vanaf woensdag heeft ze 6 andere juffen/meesters gezien (ja geloof dat ze daar aan lootjes trekken doen wie er voor de klas mag staan dat ze elke dag een ander hebben of 2 andere) waarbij ze dat gedrag niet heeft vertoont
de juf is nogal stug heeft Luna op een verkeerde manier een standje gegeven doet verder ook niets dat Luna haar wel evt “aardig” zal vinden
gisteren toen ze zo uit haar dak ging had ze ook niet zoiets van kom laat ik eens naar haar toe gaan en “gezellig” doen nee ze vond belangrijker om uh niks te doen (voor ik weer vragen krijg over een uitdrukking)
Ik kan nogal over taal vallen en wat mensen nu eigenlijk precies zeggen.
vervelend iig.
en vervelend dat ze haar in een andere klas ook tegen kan komen.
maar ja wat moet je dan, een andere school?
ik ben wel bezig met een andere school maar…
mijn vraag is dus wat nu als Luna ECHT bang is en het geen aandacht trekken is
maken ze dan straks niet meer kapot dus dat Luna school gaat haten (niet meer met plezier meer naar school willen Luna naar school moeten sleuren omdat hun even dat kind in de houdgreep nemen de klas in)
ik hoop natuurlijk dat het aandacht trekken is en dat het straks beter gaat maar wat als het niet zo is dan kan ik haar beter voor het hele circus van school halen in de hoop nog te redden dat ze school leuk vind
opgelost
Als het een kwestie was van Luna niet willen luisteren of geen zin hebben om het werkje te doen, en die juf vindt zelf al dat kleuters rond sinterklaas tijd beter kunnen wachten met school…waarom legde die juf daar zelf geen verband tussen en had begrip voor een kleuter die met alle drukte even niet iets geconcentreerds wilde doen, maar gewoon rustig met poppen wilde spelen?
Als die juf zelf al weet dat kleuters rond de Sint tijd alles overweldigend kunnen vinden, wat denkt ze te breieken door het kind te gaan dwingen IN die drukke periode, en dan af te straffen met het zitten op een stoel?
Ga terug naar die juf, en vraag haar of dat werkje nou echt zo belangrijk was, of dat ze er een principe kwestie van maakte…met een kleuter, nota bene. Leg uit aan die juf dat haar acties echt een enorme indruk op Luna hebben gemaakt, en haar bang hebben gemaakt voor haar.
En daarna denk ik dat het misschien goed zou zijn als juf, jij, en Luna samen gaan zitten en het uit praten. Als Luna ziet dat jij rustig met de juf kan praten zonder bang te zijn, zou ze misschien zelf ook eerder over te halen zijn om niet bang te zijn. Snappie?
Hoedanook… :hug: voor jou en je meisje.
ik heb al eerder meerdere keren met die juf rustig staan praten waar Luna bij was en nu na 2 maanden is ze nog steeds bang
Je moet onderstaand eniet verkeerd opvatten, maar:
Zoals ik al eerder probeerde te zeggen is dat ik denk dat jijzelf toch een negatieve uitstraling hebt naar die Juf en dat voelt jou dochter. Dus blijft ze haar als ‘eng’ zien. je hebt de eerste keer al gezegd dat z eniet meer hoefde te gaan als die juf er was en zulk soort dingen onthouden kleuters, dus zal ze niet begrijpen waarom ze dan wel moet gaan. Van de school erg fout om zo vaak andere leerkrachten op een klas te zetten en persoonlijk vind ik het ook geen goede zet om haar in een andere klas te zetten toen die inval juf er was.
Ik dnek dat hier sprake is van miscommunicatie en een bezorgde moeder die het loslaten nog niet goed kan (logisch). De manier die school aangeeft door haar in de klas vast te houden tot jij weg bent lijkt mij een goede oplossing. Dit had mijnsinziens bij deze juf al veel eerder moeten gebeuren. Zo kan je dochter ervaren dat die juf zo slecht niet is als zij denkt en als mama denkt, en dat het wel leuk is om met alle zelfde kindjes in de klas te zijn. De juf waar het om gaat is onderwijsassistent dus zal nog begeleid worden in het ‘lesgeven’.
Ik geloof niet dat je dochter blijvende schade overhoudt aan het in de klas vasthouden tot ze bedaard. Anne moest een keer met 3 andere klasgenootjes naar een andere klas omdat de juf ziek was. Ze wilde niet. Ik ben mee naar binnen gegaan en heb Anne overgedragen aan de andere juf. Gezwaaid aan het raam en weggegaan. Het was perfect gegaan die dag.
Het is niet leuk als je kind anders benaderd wordt dan je zelf zou doen door een juf of meester, ook zoals al gezegd is het niet goed van school om zo vaak te wisselen van docent. Maar je dochter zou toch moeten leren (ja, hoe jong ze ook is) dat meesters en juffen op andere manieren lesgeven, maar dat ze toch naar school moet gaan en als er echt iets is dat mama altijd naar haar zou luisteren en haar geloven.
Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen. Natuurlijk kunnen wij vanuit je verhalen niet alles duidelijk krijgen want wij zitten niet in die situatie. En het is vreselijk om je kind zo overstuur alleen te laten, maar Anne heeft bv een kindje in de klas die na iedere vakantie het moeilijk heeft om naar school te gaan. Hij zit in groep 2 dus je zou denken dat hij eraan gewend is, maar telkens moet mama even mee naar binnen en staat hij met tranen voor het raam. Als mama uit het zicht is gaat hij vrolijk spelen en is het een boef eerste klas, het komt allemaal goed, maar het is doorbijten.
Veel sterkte en ga eens alleen zonder je dochter met de juf praten en blijf praten tot het naar jou gevoel opgelost is. Draag anders zelf ideen voor hoe ze ervoor kan zorgen dat je dochter haar wel mag. Loop je tegen een muur op dan kan je misschien nog met directie en de inval juf erbij gaan praten, maar mijn advies zou zijn doe het juist niet tevaak als je dochter het ziet, want zo blijft ze een beladen vrouw.