Operatie wordt niet vergoed...

Tja…

Prinsje is in december besneden. Hij had een te nauwe voorhuid.

Volgens de uroloog moest hij besneden worden. Een verwijdingsplastiek was geen optie. Dit kregen we te horen in juli 2012 na een aantal weken zalf te hebben gesmeerd.

Uiteindelijk is hij geopereerd op 8 december.

Alles is goed gegaan en het is ons reuze meegevallen.

Afgelopen donderdag krijg ik ineens een rekening thuis van het zkh. Of ik binnen 2 weken “even” €1266,37 wil betalen :shock: :shock:

Ik zkh gebald waarom de rekening naar huis gestuurd wordt en niet naar menzis. Ik werd doorverbonden met financiele administratie maar die waren er niet meer. Volgende dag weer gebeld. Toen vertelde die man aan de telefoon dat het was gedaan omdat ze niet wisten hoeveel de verzekering zou vergoeden en wat onze eigen bijdrage zou zijn.

Ik heb daarna de menzis gebeld met deze vraag omdat ik hier geen fijn gevoel bij had…

Even later kreeg ik te horen dat deze operatie helemaal niet vergoed word!!! Ook niet uit de aanvullende verzekering.

Oooooh ik ben zo BOOS en verdrietig!! Hele dag met ontzettende hoofdpijn gelopen. Ook de assistente van de uroloog gebeld of hun niet wisten dat deze behandeling niet vergoed zou worden.

Ze gaf als antwoord dat het toch een medische indicatie was. Ja dus en toch wordt het blijkbaar niet vergoed.

Ze zou de uroloog vragen om een brief te schrijven dat het echt een besnijding moest zijn en geen plastiek.

Vandaag de brief gekregen maar das gewoon de correspondentie die naar de ha is gegaan…

Ik zit even heel erg met mijn handen in het haar. Wat moet ik nu???

Lekker net zo rond de tijd dat mijn ontslag rond komt…

Wie heeft hier ervaring mee? Kan ik hier nog iets aan doen???

Alvast bedankt.

Het enige dat ik kan vinden is dat vergoeding al vanaf 2005 niet meer mogelijk is

ik vermoed van niet… in de link die Mamy plaatste staat heel duidelijk “Menzis vergoed GEEN besnijdenissen, OOK niet op medische indicatie…”

Vind wel dat het ziekenhuis hieromtrent ook een informerende functie heeft, dus dat ze hadden moeten aangeven dat het risico bestond dat je niets vergoed zou gaan krijgen. En het minste wat ze in deze dan kunnen doen is een passende betalingsregeling met jou treffen… wij hebben 1200 euro ook niet “effe” zomaar liggen, er zijn niet veel mensen die dat hebben…

oooh dat meen je neit wat een ongelofelijke K… situatie zeg!!!

ben perplex… een operatie die medisch nodig is vanwege complicaties op de lange duur moet je zelf betalen… wat is dit!

Goeie grutjes… dr zou niks meer uit mijn handen komen… sta met mn mond open!

k ga dan ook eerst kijken, onze zoon lijkt ook in aamerking te komen om o pmedische redenen besneden te worden… :think:

pff jeetje wat erg zeg!!!

Ik denk dat we dit komende jaren veel vaker mee zullen gaan maken. Bij de tandarts vraag ik tegenwoordig ook eerst of bepaalde dingen vergoed worden.

Ons geld wordt steeds minder waard en de zorg steeds duurder.

ts misschien kun je in aanmerking komen voor bijzondere bijstand bij de gmeente. Of kun je een betalingregeling treffen?

Ik zou eerst een officiële klacht indienen bij je zorgverzekeraar. Je hebt een (kleine) kans dat ze uit coulance wat willen doen. Kom je er niet uit dan kan je bij de ombudsman verder http://www.skgz.nl/ .

Ongelovelijk zeg! Bij elke ingreep moet je dus nagaan of iets wel of niet vergoed wordt. Persoonlijk vind ik dat het zhuis hierin een informerende rol heeft. En daarbij, dat bedrag kun je niet even ophoesten.

Zou sowieso een betalingsregeling afstemmen.

En, dit bedrag kun je volgend jaar opgeven bij de belastingdienst onder medische kosten denk ik. Dan krijg je als je nog meer zaken hebt mogelijk over de drempel en komt er nog een deel naar je terug.

:hug:

Ongelooflijk :shock: Geen woorden voor.

Het is steeds triester gesteld met de zorg in Nederland.

Hier ook de nodige dingen die voor eigen rekening komen.

Maar ik zal je topic niet vervuilen.

Jeetje wat erg zeg! Dat zijn dingen waar je helemaal niet mee bezig wilt zijn. De operatie aan je ventje is al erg genoeg, krijg je dit er ook nog eens achteraan. :snooty:

Nu ben ik al geen menzis fan, maar dat komt door persoonlijke ervaringen met hun.

Maar even serieus… we betalen ons iedere maand verplicht SCHEEL aan zorgverzekeringspremie… daar bovenop krijgen we een immens hoog eigen risico… en NOG doen ze moeilijk over het vergoeden van medisch genoodzaakte behandelingen/operaties?

Wat is het volgende? Dat als mijn man op sterven ligt… dat ik eerst de zorgverzekeraar moet bellen om te vragen of ze zijn leven mogen redden of dat ik het uit eigen zak moet betalen?

Ik kan hier dus echt zo pissig over worden! :evil:

(Maar dat is wel duidelijk geloof ik :oops: :oops: :oops: )

Krabje… sterkte, ik hoop dat er een oplossing ergens ligt en jullie die kunnen vinden. :hug:

Ik las het gisteren al, maar ik heb helaas geen passend antwoord voor je :frowning: :hug: Ik vind het echt van de zotte dat jullie het hele bedrag “even” binnen 2 weken moeten ophoesten, überhaupt dat je het zelf moet betalen vind ik belachelijk!!! Als het nou om religieuze redenen zou zijn dan begrijp ik het, maar dit verdorie op medische indicatie :shock: :snooty:

Wij zijn bij ons in het ziekenhuis wel beide keren geïnformeerd door de uroloog dat veel verzekeringen moeilijk kunnen doen en dat er een kans zou zijn dat we een deel zelf zouden moeten betalen. Maar ja, wat moet dat moet, dus je laat het doen… Wij hebben daarna dus helemaal niks meer gezien :shifty: Valentijn is in 2010 geopereerd en Jonathan in 2011…

Ik vind het van het ziekenhuis dus eigenlijk ook bijzonder slordig dat ze jullie niet op voorhand geïnformeerd hebben over een eventuele eigen bijdrage. De arts en zeker de assistenten bij de balie zijn vaak erg goed op de hoogte van verzekeraars en hun vergoedingen.

Ik wil je een hele dikke knuffel geven lieverd, want je hebt verd*mme genoeg te verduren op het moment :cry: :hug: En daar kun je dit soort achterlijke akkefietjes helemaal niet bij hebben! :hug: :hug: :hug:

Shit is dat hé. Ik werd laatst met een rekening van ruim 800 euro geconfronteerd omdat de verzekering ook iets niet vergoedde. Echt een hele zure appel. Voor mij kwam het ook als donderslag bij heldere hemel.

:hug:

Ik vindt het echt ongelooflijk ons verhaal ken je al wel

maar toch Sem is in 2007 2x geopereerd besneden en rechtzetten van zijn eikeltje/nieuwe urineleider aangelegt

en alles is gewoon vergoed,. (Hypospadie)

Ik zie ook zeker een fout van het ziekenhuis want dan hadden ze je het

vooraf moeten laten weten.

@mamaelise wrote:

Ik vindt het echt ongelooflijk ons verhaal ken je al wel

maar toch Sem is in 2007 2x geopereerd besneden en rechtzetten van zijn eikeltje/nieuwe urineleider aangelegt

en alles is gewoon vergoed,. (Hypospadie)

Ik zie ook zeker een fout van het ziekenhuis want dan hadden ze je het

vooraf moeten laten weten.

Maar het ziekenhuis is toch geen partij in deze. Van je ziekenfond verzekering krijg je ieder jaar een boekje met kosten die wel of niet vergoed worden.

Het ziekenhuis had deze mensen wel attent kunnen maken op de veranderingen in de zorg, zodat je zelf kunt kijken of de operatie wel vergoed wordt door het ziekenfonds.

Nee het zkh opzich is mischien geen partij hierin

maar juist informeren lijkt me meer dan normaal

een ards kan och niet in de portomonee kijken van de patient

dus wijzen op grote veranderingen lijkt me wenselijk

Waar gaat t uberhoudt heen met ons zorgstelsel ?

@mamaelise wrote:

Waar gaat t uberhoudt heen met ons zorgstelsel ?

Het gaat helemaal nergens heen. Zorg wordt straks gewoon een luxe. Kun je niet betalen? Jammer joh, wordt je ook niet geholpen.

De verplichte premie is niet meer dan het aanvullen van de zakken van de directeuren in mijn ogen. Maar o wee als ze zelf eens iets terug moeten geven aan de maatschappij… dan is NL te klein.

Dat is wel erg kort door de bocht he, gelukkig kennen wij hier geen inzamelingsacties om de chemo voor je kind te kunnen ophoesten of dure levensreddende operaties…

Maar ontzettend rot zeg, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind toch ook dat het zh wel had kunnen informeren. Zij zijn daar ongetwijfeld van op de hoogte en tja, in ons land verwacht je eigenlijk toch dat dergelijke dingen die medisch noodzakelijk zijn gewoon vergoed worden.

@Lune wrote:

Dat is wel erg kort door de bocht he, gelukkig kennen wij hier geen inzamelingsacties om de chemo voor je kind te kunnen ophoesten of dure levensreddende operaties…

Niet? Google eens op inzamelen kind ziekte?

Er worden wel degelijk stichtingen opgericht om geld in te zamelen om kinderen betere hulp te kunnen laten krijgen, vaak in het buitenland.

Omdat men hier niet verder kan helpen of gewoon zegt ‘klaar’ te zijn.

Zo kort door de bocht is het echt niet.

Ik zou er zelf eerlijk gezegd geen seconde over nadenken dat de verzekering zoiets wellicht niet zou vergoeden. Zeker niet bij een kind en om medische redenen. Misschien erg naïef hoor, maar ik zou zoiets relatief eenvoudigs gewoon in de basisverzekering van een kind verwachten.

Wat zuur voor jullie zeg! Ik vind dat een ziekenhuis hoort te weten dat niet iedere verzekering dit voor een kind vergoed, en je daar even op attent zou moeten maken. Al is het maar in de informatiefolder die je waarschijnlijk meegekregen hebt.

Hopelijk kunnen jullie tot een oplossing komen.

@Tamma wrote:

Ik zou er zelf eerlijk gezegd geen seconde over nadenken dat de verzekering zoiets wellicht niet zou vergoeden. Zeker niet bij een kind en om medische redenen. Misschien erg naïef hoor, maar ik zou zoiets relatief eenvoudigs gewoon in de basisverzekering van een kind verwachten.

Dat is dus ook helemaal mijn idee…

Maar goed. Ben bij menzis geweest. Hun geven aan dat de arts via codes aan moet geven dat dit de enige behandling was die werkte voor Tycho. Als dit niet gebeurd voor de declaratie niet eens in behandeling genomen.

Ik ben daarna door gegaag naar het zkh. Assistente heeft met iemand gebeld. Er blijken een aantal codes ingevuld te kunnen worden. Ze gaan hier naar kijke. Ze stuurt de rekeing door. Hopenlijk horen we er niks van weer. Dat betekent dat het dus toch vergoed wordt.

Assistente gaf aan dat dit de 1e keer was dat dit gebeurde. Alle andere verzekeraard vergoeden wel…

Ik weet wel dat ik eind van het jaar toch overstap naar een ander…