Dat is wel erg kort door de bocht he, gelukkig kennen wij hier geen inzamelingsacties om de chemo voor je kind te kunnen ophoesten of dure levensreddende operaties…
Niet? Google eens op inzamelen kind ziekte?
Er worden wel degelijk stichtingen opgericht om geld in te zamelen om kinderen betere hulp te kunnen laten krijgen, vaak in het buitenland.
Omdat men hier niet verder kan helpen of gewoon zegt ‘klaar’ te zijn.
Zo kort door de bocht is het echt niet.
Ik ken een gezin persoonlijk die alles op alles zetten en geld inzamelen om hun kindje mss te kunnen redden. Verschrikkelijk!
Er zijn idd veel acties/stichtingen voor zieke kindjes die in het buitenland WEL behandeld kunnen worden en waarvan de ZV hier zegt “we veoeden zo en zoveel en de rest mag je zelf regelen!”. Ik vind het vreselijk, maar het gebeurt dus wel degelijk Een achternichtje van ons van 2 kan ook alleen maar in Amerika behandeld worden, dat is immunotherapie voor een half jaar, iets wat haar overlevingskans met 20% vergroot! Maar het gezin moet een half jaar die kant op, huis huren, niet kunnen werken, huis en vaste lasten hier die gewoon door moeten blijven gaan… 200.000 euro hebben ze nodig en anders is de kans groot dat hun dochtertje het sowieso niet overleeft… Daar ga je dan met je mooie zorgsysteem!
Dus inderdaad Lune, er zijn hier helaas WEL ook Amerikaase taferelen al aan de gang
Chantal, ik hoop dat het ziekenhuis en alsnog een andere code aan hangt en dat jullie er niets meer over horen! Ik heb hetzelfde een paar jaar terug met een controleecho bij de gyn. gehad, of ik ook even bijna 300 euro wilde betalen??! Maar na wat bellen bleek het zkhs in dit geval een foute code te hebben gegeven, het viel namelijk onder nazorg na de keizersnede en dat moest worden vergoed Maar je moet er idd dus wel weer zelf achteraan en dat soort gezeur kun jij nu gewoon al helemaal niet hebben :hug: :hug: Ik geef je heel groot gelijk dat je overstapt zodra het weer kan :thumbup: :-*