Ons zoontje wordt as maandag geoppereerd aan een waterbreukje. (vocht in zin balzakje) Dit had hij al bij zijn geboorte. Meestal wachten ze met de operatie totdat het kindje 1 jaar is. Dit ivm de narcose. Maar bij hem is de waterbreuk steeds groter geworden. Zijn testikels zijn helemaal opgezwollen en de huid erom heen is helemaal blauw omdat het zo strak wordt getrokken.
Daarom is besloten de operatie toch eerder te doen.
Ik mag bij hem blijven als hij onder narcose gaat totdat hij de OK ingaat en daarna bij het uitslapen mag ik ook bij hem zijn.
Ik zie er best tegenop . Zal blij zijn als het allemaal achter de rug is :shifty: .
Zijn hier nog mensen die ervaring hebben met deze ingreep, of mischien een andere operatie?
Ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren hebben.
Och, wat sneu voor je mannetje.
Ik kan me goed voorstellen dat dit allemaal super spannend is hoor! Dit ‘hoort’ gewoon niet bij een klein baby’tje.
Hier 2 meiden, dus geen ervaring maar ik wilde je gewoon heel veel sterkte en succes wensen! :-*
Spannend hoor!
Ik heb geen ervaring met een operatie aan een waterbreukje, maar wel met een andere operatie bij een baby.
Onze Pepijn was 7 weken oud toen hij geopereerd werd, (aan zijn maagje) en wij mochten helaas niet bij het onder narcose brengen. Dit omdat hij blijkbaar toch niet wist dat wij bij hem waren :think: :think: (vind ik nog steeds gek).
Het protocol van ons ziekenhuis laat pas een papa of mama toe als het kindje 6 maanden oud is.
Blijkbaar ziet het er bij een baby ook wat eng uit, maar goed daar kan ik dus niet over mee praten.
Toen de operatie klaar was en Pepijn op de uitslaapkamer lag mocht ik bij hem komen, helemaal gekleed in een blauw pak :roll: , plastic hoesjes over mijn schoenen en een mutsje op
Hij lag toen aan allerlei toeters en bellen en de tube hing half uit zijn mondje, dit lieten ze zo liggen zodat de tong niet terug kon schieten. Een volwassene heeft een sterkere/zwaardere tong die blijft wel liggen zeiden ze maar bij een baby niet.
Zodra hij wakker werd mocht hij naar de afdeling, maar bij baby’s is dat lastig te bepalen omdat ze zowieso veel slapen. Dus toen hij een paar keer geknipperd had met zijn oogjes (was hij volgens de verpleegkundige wakker genoeg), hij werd van allerlei slangetjes (saturatie meter, bloeddruk meter enz losgekoppeld ) en mocht hij mee naar de afdeling.
Hij is de eerste dag nog wat suf geweest. maar daarna ging het snel beter.
Geen ervaring (gelukkig) maar ik wil je toch even veel sterkte wensen :hug: :hug:
Oh meis, want ontzettend vervelend :hug: Kan me voorstellen dat je er tegen opziet.
Fieke is ongeveer n maand geleden onder narcose geweest ivm bronchoscopie En ik heb
t allemaal als zeer prettig ervaren omdat Fieke echt heel makkelijk onder narcose ging en ze zeggen
dat hoe ze erin gaan dat ze er zo ook weer uitkomen en moet zeggen dat dat bij Fieke wel heel erg waar
was, want ze kwam ook heel relaxed uit de narcose.
Gaat hij met kapje onder zeil of met infuus ?
Als hij met infuus gaat moet je goed vragen voor “toverzalf” want die helpt heel erg goed en
hebben ze totaal geen pijn van de prik.
Ik kn ook alleen maar zeggen dat hoe rustiger jij bent ws hij ook zal zijn
Heel veel sterkte alvast maandag :hug:
Mama Jeanet, wat een vreemd protocol van dat ziekenhuis :eh: .
Het lijkt me geen pretje, maar ik ben toch blij dat ik er wel bij mag zijn :shifty: .
Bij ons mag 1 van de ouders erbij blijven. Dus hubbie wacht op de gang of de wachtkamer.
Moeder van 2, volgens mij krijgt hij een kapje. Hij krijgt eerst een prikje tegen de pijn en daarna een kapje.
:hug:
Verder niemand ervaring met een operatie aan een waterbreukje?
Jammer, ik was wel benieuwd ook naar de verzorging na de operatie. Aan de wond enzo. Nouja, we zien wel :shifty: .
Wij zijn donderdag gebeld door het ziekenhuis dat we maandag om 11.00 uur bij de receptie van het ziekenhuis moeten zijn. Dan zal hij wel zo rond het middaguur geoppereerd worden.
hoi,
Mijn zoontje is afgelopen december geopereerd aan een waterbreukje. Ht is ons reuze meegevallen! Alleen het inslapen met het kapje was voor hem vervelend, na de ingreep mocht ik meteen bij hem en hem troosten en 's middags mocht hij alweer naar huis. hij heeft 24 uur lang flinke pijnstilling gehad en die werkte goed, hij speelde gewoon lekker. Na 24 uur was pijnstilling niet meer nodig. Hij heeft er zelf dus weinig van gemerkt.
aan de wond hoef je niets te doen, bij ons was het een klein wondje van zo’n 3 cm afgedekt met hechtpleisters, die er na een weekje vanzelf afvielen. Hij mocht wel even 2 dagen niet in bad.
Al met al heeft David er absoluut geen trauma aan overgehouden en zijn we supergoed begeleidt in het wilhemina kinderziekenhuis. Ze zijn daar erg goed ingespeeld op kindjes en hun ouders!!
Ik hoo dat je hier iets aan hebt en veel sterkte morgen!
Bedankt Anne, fijn om te lezen dat het bij jullie is meegevallen :thumbup: .
hoe is het gegaan?
Hoi,
Het is hartikke goed gegaan. Het is ons erg meegevallen. Toen hij onder narcose ging was dat wel even naar. Hij had om 8.00 uur die ochtend de laatste fles gehad en het was al 13.30 uur. Ik mocht hem vasthouden in mijn armen, maar hij krijste enorm omdat hij een voeding wilde. Toen deden ze het kapje over zijn mond en was het helemaal krijsen. HIj schokte ook met zijn benen en handen. Maar hij was ook snel weg. Toen ben ik terug gegaan naar de kinderafdeling en daar maar wachten samen met hubbie. Ooh, voor mijn gevoel duurde dat heel erg lang. Wat een spanning. ÃŒk mocht 1,5 uur later weer ophalen bij de OK. Hij begon direct te lachen toen hij mij zag :inlove: . We zijn naar de kinderafdeling gegaan en daar mocht hij direct een fles drinken die hij helemaal opdronk. Daarna moesten we nog minimaal 3 uur blijven en daarna nog tot hij geplast had. We konden om 18.15 uur naar huis terug. Nure had wel steeds bloed in zijn luier, maar dat was vanmorgen over. Hij krijgt steeds paracetamol en hij is verder tevreden vandaag. Heeft vanmorgen al tot 6.00 uur geslapen.
Hij is nog wel moe. Maar ik denk dat het nog van de narcose komt. Er zijn een paar hechtingen die vanzelf weg zullen gaan. Maar het ziet er goed uit.
Ik ben zo opgelucht dat we het achter de rug hebben .
fijn dat het zo goed is gegaan Toch wel een opluchting dan he!
Je verhaal is heel herkenbaar!
En nu kan je mannetje verder opknappen en zal hij nergens meer last van hebben!
Moeten jullie ook over een halfjaar nog op nacontrole komen?
groetjes,
Anne
Wij moeten volgende week donderdag al op nacontrole komen.
Of we daarna nog weer moeten komen weet ik nog niet.
Is zeker een opluchting. Ben blij dat we het achter de rug hebben .
Hij is ook wel erg jong, nog geen 4 maand, voor een operatie.
4 maanden is inderdaad erg jong, ws moet hij daarom ook snel op nacontrole komen!! Lijkt me logisch.
bij david wilden ze alleen na een half jaar nog even checken of er niet weer vocht in de balzak was gekomen, dit komt voor in 1% van de gevallen. Dit was niet het geval, gelukkig.
Wij hebben vanmiddag nacontrole gehad en er is toch weer vocht in de balzak gekomen. Het is dus niet goed .
Ze konden geen opening vinden waar het vocht door was gekomen en dachten dat het mischien was dicht gegroeid. Maar er is toch weer vocht gekomen. Dat idee hadden wij ook al omdat het de laatste dagen toch weer opgezwollen uitzag.
Volgende week donderdag naar een andere uroloog. Want de arts weet het zelf ook niet zo goed meer :? .
We waren zo blij dat we het achter de rug hadden .
agossie arme schat
wat balen zeg dat het niet goed is gegaan
ik hoop dat je al deze ellende bespaart was gebleven…
ik denk aan je hoor! tis echt niet fijn als je kindje zoiets heeft dan ga je liever zelf ond het mes :hug: :hug:
Jeetje, meid, wat een pech :hug: Ik kan me voorstellen dat je daar vreselijk van baalt. Na een week alweer vocht terug, jammer hoor! Hopelijk is de verbinding alweer dichtgegroeit en blijft het bij dit vocht…Ik ben heel benieuw wat die andere uroloog zegt.
Mag ik vragen of dat een kinderuroloog is?
In ieder geval heel veel sterkte volgende week donderdag.
Ik ben ook benieuwd wat de andere uroloog zegt.
Het is geen kinder-uroloog. We zijn bij het ziekenhuis in Hengelo bij de uroloog en kinderarts omdat Nure daar geboren is en het probleem was er al bij de geboorte. We hebben ondertussen wel alle drie de urologen daar in het ziekenhuis gezien omdat ze het eigenlijk vanaf de geboorte al best vreemd vonden allemaal hoe het eruit zag.
Bij de geboorte had hij aan de ene kant een hematoom en de andere kant een waterbreukje. Toen waren ze bang dat het balletje bij de hematoom niet goed zou zijn en zou afsterven. Later bleek dat wel weer helemaal goed te zijn en nu hebben ze dus gezien dat het balletje bij het waterbreukje niet goed is. Terwijl ze daar eerst van zeiden dat we ons daar geen zorgen om moesten maken omdat dat heel onschuldig was… :? :? :? .
Ik snap het ook niet meer helemaal hoor.
het is dus best zeldzaam dat een kindje dit al vanaf de geboorte heeft, begrijp ik, dat zelfs de urologen het niet meer helemaal snappen…Dat lijkt me niet zo leuk om te horen als ouder…
Ik ben nu ook erg benieuwd hoe het bezoek verloopt volgende week, ik ga voor jullie duimen…
Hou je ons op de hoogte?