Opeens zo moe en misselijk

Hallo allemaal,

Ik heb me vandaag ziekgemeld. Vanochtend bracht ik mijn dochter naar school en opeens werd ik draaierig en dacht ik van mijn stokje te gaan. Dat duurde een of twee minuten en toen ging het weer. Daarna toch naar mijn werk gegaan, maar daar werd ik vreselijk misselijk (ondanks medicatie tegen misselijkheid), ging over mijn nek en ik voelde me vreselijk moe. Kon me totaal niet concentreren en wilde naar huis en ben ook gegaan. Eenmaal daar ben ik op de bank neergestort, de schoonmaakster liep om me heen en het kon me ff niks schelen, ik ben in slaap gevallen en heb ongeveer anderhalf uur geslapen ondanks de stofzuiger en het gerommel. Daarna werd ik wakker, heb wat gegeten en ben naar bed gegaan, waar ik de rest van de middag weg heb geslapen. We hebben vanavond gegeten en ik heb samen met mijn dochter gedouchet, dat ging goed. Toen ik weer beneden was en van de bank opstond om wat te pakken, werd ik weer draaierig. Ik voel me nog steeds vreselijk moe, anders dan anders en ook zo ineens. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groetjes, Carenza

Meid, wat rot :hug:

Allereerst, als je het niet vertrouwd, bel de vk (of gyn)!!

Natuurlijk zal het er waarschijnlijk gewoon bijhoren maar de bevestiging van een prof. kan wel heel fijn zijn en rust brengen.

Ik heb in mijn 2 zwangerschappen erg last gehad van een lheel lage bloeddruk en een ijzer tekort. Daar hoorde deze “kwaaltjes” die jij noemt ook bij.

Even de verloskundige bellen en laten checken. Een vriendin van me had dezelfde klachten en zij had een hoge bloeddruk, dus altijd goed om er op tijd bij te zijn

Ik zou ook even de vk bellen. Sterkte :hug:

i k zou even bellen als ik jou was, ik herkend deze dingen heel erg van mijn hellp syndroom… :hug:

Bloeddruk laten nagaan wanneer die ok is kan het ook zomaar een ellendige buikgriep zijn helaas. Eigenlijk hoop ik voor je dat dat het is want daar ben je het snelste weer vanaf. :hug:

en hoe is het vandaag met je? :hug:

Bedankt voor jullie berichten. Na anderhalve dag slapen, ben ik gisteren weer aan het werk gegaan. I.o.m. de verloskundige ben ik aan de floradix gegaan want mijn ijzergehalte was 6,8 vorige week en misschien nu wel lager. Het ging gisteren gelukkig goed, vandaag ben ik wel moe, maar ik kan rustig aan doen. We zullen zien. Het laatste trimester, het zullen de laatste loodjes zijn?

Groetjes, Carenza

Laatste loodjes vanaf week 26…pff, dan heb je nog wel wat te gaan.

Met zoute drop zou je ook wat op kunnen lossen, maar waarom controleert de VK je HB niet even, en je bloeddruk voordat je ‘zomaar’ aan de floradix gaat…

@Mandala wrote:

Met zoute drop zou je ook wat op kunnen lossen, maar waarom controleert de VK je HB niet even, en je bloeddruk voordat je ‘zomaar’ aan de floradix gaat…

Inderdaad, ik zou ook vragen naar méér onderzoek dan ijzer alleen (bloeddruk zal overigens wel gebeurd zijn? Meet ze hier elke keer dat ik er kom). Overigens, Floradix bevat nu ook weer niet zo heel veel ijzer. Als je echt ijzergebrek blijkt te hebben, zou ik gewoon om staalpillen vragen. 6.8 was al net op 't randje; nu je ineens zo moe bent, is het geen overbodige luxe dat opnieuw te laten checken.

Ik sta onder toezicht van de gynaecoloog en moest naar de verloskundige voor kennismaking (hey, hallo buuv) omdat je een vk nodig hebt in de kraamtijd en toen heeft ze mijn ijzer met een vingerprik gemeten. Ze wil dat ik het bij de gynaecoloog weer laat meten, maar die afspraak staat over 2,5 week. Zou ik anders niet bij de huisarts maandag kunnen laten meten? Het was vandaag weer niet lekker. Vanochtend geprobeerd te slapen maar werd uit mijn slaap gehouden door de telefoon en 's middags was dochterlief thuis en ging ik even met haar de stad in. Na 2 winkels kon ik al niet meer; buiten adem, slap in de ledematen, ik moest gewoon naar huis en plat. Zo sneu voor mijn dochter.

Tja, 26 weken inderdaad, 42 jaar oud, hypermobiel en zo’n toeter aan de voorkant dat ik iedere dag weer verbaasde mensen krijg die aan me vragen wanneer het komt en dan verrast zijn dat het nog 13 weken gaat duren. (morgen ben ik 27 weken)

Zoute drop; ieuw. Maar als het helpt. Hoeveel mag je daarvan op een dag?

Kun je de gynaecoloog niet gewoon even bellen? Lijkt me dat je daar zo nodig ook tussendoor gewoon terecht moet kunnen? En anders kan het natuurlijk via de huisarts, maar ik zou dat wel met de gyn overleggen.

Zoute drop zou ik mee wachten tot je weet dat je bloeddruk niet te hoog is…

Ja, misschien maar ff doen. Verloskundige was dichterbij en leek even praktischer, maar ik schiet er inderdaad niet veel mee op zo. Ik zal maandag even de gyn bellen.

Je kunt het ook laten controleren bij je huisarts hoor!

Ik zou eens vragen of ze niet een uitgebreid bloedonderzoek kunnen doen en je vitamine B12 gehalte eens laten meten. Ik herken namelijk de verschrikkelijke vermoeidheid en slappe ledematen van mijn eerste zwangerschap en toen bleek later dat ik een B12 tekort had.

Ok, goede tip, dank je, ga ik doen!

Ben eens gaan zoeken op vitamine B12 tekort, maar dan krijg je weer gelijk van die berichten dat je bij een vermoeden gelijk aan de bel moet trekken en schadelijk voor het ongeboren kind enz. enz. Moet ik nu paniekeren en naar de HAP of kan ik tot maandag wachten?

nee, niet de hap bellen. Gewoon tot maandag wachten :hug: :-*

En niet meer googlen :wink:

Ok, ik vermoedde al zoiets. Maar op zo’n dag als vandaag is die kleine in mijn buik ook ‘anders’; ik voel haar wel, maar ze is niet zo lekker druk als op een ‘normale’ dag. Afijn, ik kan altijd mijn verloskundige aanschieten als de nood hoog is. Bedankt voor je berichtje!

En vitamine D (voor zover dat niet al eerder gemeten is) zou ik ook laten doen - als je dan toch bloed laat prikken kan het in één moeite mee door. Als dat heel laag is, kan het ook tot vermoeidheidsklachten aanleiding geven.

Sterkte! :hug:

Mijn huisarts gelooft niet in vitamine B12 tekort en laat er dus niet op meten. HB waarde mag ik laten meten. Als daar niks uitkomt, ga ik wel naar mijn gyn. Wat een hork van een huisarts heb ik toch ook…