Mijn huisarts gelooft niet in vitamine B12 tekort en laat er dus niet op meten. HB waarde mag ik laten meten. Als daar niks uitkomt, ga ik wel naar mijn gyn. Wat een hork van een huisarts heb ik toch ook…
En je VK? Meid…als jouw gevoel zegt dat je niet de antwoorden/reacties krijgt die je nodig hebt…zoek het verder!!!Huisartsen doen hun job, vaak meer dan dat, maar als je denkt met een kluitje in het riet gestuurd te zijn…zoek andere wegen.
Mijn huisarts gelooft niet in vitamine B12 tekort en laat er dus niet op meten. HB waarde mag ik laten meten. Als daar niks uitkomt, ga ik wel naar mijn gyn. Wat een hork van een huisarts heb ik toch ook…
W.b. vitamine B12-tekort, is daar een aanleiding toe? Mensen die jarenlang veganistisch hebben gegeten, moeten daar erg beducht op zijn. Maar als je vlees eet, of vegetarisch (met ei, vis, zuivel) is de kans klein dat je door gebrek in je voeding zo’n tekort oploopt. Het is dan eigenlijk alleen mogelijk als je om e.o.a. reden (bijv. darmaandoening) die vitamine niet goed kunt opnemen. Misschien dat je huisarts er om die reden niet vanuit gaat dat je dat hebt? Heeft hij je bijv. vragen gesteld over je voedingsgewoonten?
Vreemd, ik heb geen darmaandoening, eet “gewoon” vlees etc., maar heb toch een tekort aan vit B12, dus je redenatie klopt niet helemaal.
Het is ook geen wet van Meden en Perzen, maar het kan wel degelijk een redenatie van die dokter geweest zijn. Waar ik overigens niet mee wil zeggen, dat het dan ook maar helemaal niet onderzocht moet worden; maar ik zou wel ook (en juist) andere dingen laten onderzoeken, die meer kans op het vinden van de oorzaak geven (HB-gehalte, bloeddruk, ijzergehalte, vitamine D-gehalte).
Nou, ijzer en bloeddruk zijn uitgesloten. Vandaag urinetest gedaan in het ziekenhuis en daar kunnen ze kennelijk ook je ijzergehalte uithalen; 6,8 nog steeds, geen noodzaak tot ijzertabletten, maar wel even meer ijzerhoudende zaken eten/drinken. Vrijdag word ik nog getest op suiker, maar daar zou de vermoeidheid niet aan te wijten zijn.
8 februari zie ik mijn eigen gynaecoloog weer, met hem zal ik die B12 nog eens opnemen. Mijn baas heb ik ingelicht dat het gewoon niet super met me gaat nu. De afgelopen nacht heb ik buikkrampen gehad (harde buiken) dus ik moet het toch echt rustig aan gaan doen.
Ik heb in mijn tweede zwangerschap heel veel last gehad van vermoeidheid. Maar dan het tegenovergestelde, ik kon toen niet slapen. Ik bleek toen suiker te hebben. Ik heb toen een dieet gekregen en kon weer goed slapen.