Opdoffen met kerst

Nu we al zo lekker bezig zijn met kerst… :wink:



Doen jullie je ook speciaal aankleden voor kerst. Speciaal iets nieuws kopen? Je net even wat netjeser kleding, meer opmaken, haar bij de kapper laten doen, mooi jurk kopen? Etcetera…



Ik wel hoor, ik koop altijd iets speciaals voor kerst, vind dat toch wel een geweldige en fijne periode en niet omdat het moet, maar vind het gewoon leuk om er dan net even iets netjeser en specialer bij te lopen :mrgreen:



Of misschien zie JIJ het nut daar wel niet helemaal van in… :wink:



Ik ben benieuwd. :slight_smile:



So, let me know!

Ja dat doe ik :slight_smile: ik koop niet altijd iets nieuws, maar loop er wel chiquer/netter bij als anders.

er valt aan mij niks meer op te doffen joh :mrgreen:

Ik ga ook niet even extra naar de kapper ofzo…

Vroeger als kindzijnde ging iedereen iin pak of heel netjes gekleed.

Nu heb ik zoiets van doe maar lekker gewoon. Ik ben namelijk al blij dat iedereen er is…

Ik vind het ook wel leuk, hoewel ik er inmiddels wat relaxter over ben dan vroeger. :oops:

Maar een keertje iets moois aan en je huis mooi aankleden, lekker hoor.

Ik koop meestal niet iets speciaals voor kerst, maar zoek wel de mooiste dingen uit. Aantal weken geleden had ik een bruiloft en dus een mooie rok met jasje gekocht (was een hele goede vriendin die trouwde). Met kerst denk ik dat ik de rok met een blouse of vestje ga dragen.



Ik vind het alleen altijd zo idioot dat ze van die blote jurken in de winkel hebben hangen. Het is winter! :shifty: Ik ben een echt koukleum dus daar zul je me niet in zien :smiley:

Haha Marlous dat snap ik ook niet want die doe ik ook niet aan, veel te koud :eh: , dan moet je altijd ook nog weer wat erover heen :thumbdown: . Handig dat je die rok al hebt!



nachtvliinder :lol: :lol: , vast wel hoor haha. Heb je ook weer gelijk in hoor, het is fijn dat iedereen er is.



Maar toch, huisje leuk aankleden enzo, me loves kerst :inlove:

Ik koop niets speciaals ofzo maar vind het wel leuk om wat feest achtige kleding aan te doen.

En wat extra make up terwijl ik daar anders niet zo van ben, leuke ketting om :thumbup:

huisje aankleden doe ik sowieso :wink:

En uiteraard doe ik wel een net blousje aan als ik die heb hangen.

De kids doen uiteraard wel iets leuks aan!



Ik ben waarschijnlijk te chaotisch om na te denken om iets te kopen voor mijzelf.

Daarbij helpt mijn grote maat mij ook niet.

Ik denk als ik maat 36 had en meer geld te besteden had stond hier waarschijnlijk een ander antwoord :mrgreen:

Neu niet echt bepaald. Gewoon zoals altijd. :oops:

Ben al weken het internet aan het afstruinen voor feestelijke

Positiekleding (tips anyone) maar normaal ook altijd de kapper en

Nagels plannen net voor kerst en allebei nieuwe kleding ( vorig jaar voor

Beide kerstdagen een andere nieuwe jurk :oops: ) een hele dikke Ja dus

Kim een mooie simpele jurk met een glitterbolero doet al heel wat! :thumbup:

Kijk anders eens bij Wehkamp ofzo, ik zie daar al best leuke jurken oa van mama licious.



Nachtvlinder, ik geloof dat Sennapen en ik allebei niet de smalste zijn hoor :oops:

Nee. Niet speciaal. Kids al helemaaaaal niet. Die gaan,als we ergens heen gaan wel redelijk netjes of leuk (of verkleed als kerstman),maar ze moeten zich wel vrij voelen om te spelen.

Nu gaan wij meestal ook niet uit eten of naar familie-diners e.d. Of gewoon thuis, of bij directe familie een hapje eten,maar niets bijzonders…

@nachtvliinder wrote:



Vroeger als kindzijnde ging iedereen iin pak of heel netjes gekleed.


Haha, hier ook... bij het ontbijt. Daarna nog even lekker wandelen met de hond, dus gingen de oude kleren weer aan :mrgreen:

Ja hoor, altijd wat nettere kleren. Als ik niet zwanger ben nieuwe kleren en nu kijk ik in de klerenkast of ik geen leuke jurk heb die mee rekt voor de kerst :mrgreen:

@Marlous79 wrote:

Kim een mooie simpele jurk met een glitterbolero doet al heel wat! :thumbup:

Kijk anders eens bij Wehkamp ofzo, ik zie daar al best leuke jurken oa van mama licious.



Nachtvlinder, ik geloof dat Sennapen en ik allebei niet de smalste zijn hoor :oops:




:lol: :lol: nou, ik ben wel bezig smal te worden, maar goed, ik kan nu weer in normale winkels winkelen, misschien kan nachtvliinder dat niet :slight_smile:

JA!!



VOor beide dagen een outfit. Dat hoeft niet altijd helemaal nieuw te zijn. Maar wel gewoon een net jasje/jurkje/rokje.



En uiteraard het huis versierd en gezellig met kaarsjes :-D.



Heb de eerste nieuwe kerstspullen alweer gekocht :oops: :hand: :silenced: :naughty:

jep, heb hier al een leuk jurkje gekocht,

de kids gaan gewoon casual hoor,

spijkerbroek met een leuke blouse…



Opmaken doe ik al,

en ik ga ook net voor de kerst even snel naar de kapper.

Ik vind het altijd leuker om mijn huis op te leuken dan mezelf. :shifty:

En kindlief ach die krijgt wel iets leuks aan maar ook met iets leuks aan mag hij gewoon spelen hoor. Hij gedraagt zich ook niet anders met nette kleren aan of met een spijkerbroek en tshirt. :lol:

Dit jaar dus gegoochel om te kijken wat ik in de kast heb wat me past. Heb geloof ik nog wat glitterjurken hangen waar rek inzit en een echte grote grijze galajurk waarbij het midden niet te strak is. :think: Ik zie het wel heb stiekem ook geen zin om daar nu speciaal iets voor te kopen. :oops:

Mijn huis is dan al weken opgedoft, de kerstontbijttafel besteef ik ook altijd veel tijd aan en iedereen heeft net ff wat leuks aan. Ik koop alleen geen dingen die daarna niet meer gedragen worden, de jonges dus gewoon n mooie nieuwe broek, vaak met een ruitje, bloesje of spencer erop, mn dochter n mooie feestjurk.

Mezelf van iets nieuws voorzien doe ik niet. Ik probeer er wel wat netter uit te zien dan anders. Extra opdoffen doe ik ook niet. Draag dezelfde make-up als anders. Een ketting of oorbellen draag ik in het normale leven ook vaak dus valt voor mij ook niet onder opdoffen.

Het huis opleuken doe ik wel altijd maar ik hou niet van overdreven.



De kinderen worden wel in het nieuw gestoken.maar dat komt omdat jason kort erna ook jarig is, dus hebben we twee vliegen in 1 klap.

Overigens krijgen ze wel iets aan waar ze zich prettig in voelen. Dus geen pakjes met colbert.

Wij wel ja. Ik begin met het huis versieren op 6 december. Met de kerstdagen dek ik de tafel net even wat mooier, doen we uitgebreid ontbijten/lunchen met lekkere broodjes en wat specialer beleg. Het avondeten wordt ook wat specialer… Gewoon omdat ik het leuk vind, en om ons leven hier in dit huis te vieren. (we hebben in 2009 op oudjaarsdag de sleutels gekregen, dus mooie gelegenheid)



Maar speciaal nieuwe kleding kopen voor kerst doe ik dan weer niet. We hebben allemaal wel iets in de kast liggen dat we zo kunnen combineren dat het er net even iets feestelijker uit ziet. :slight_smile:

Wij niet hoor! De maand is al duur genoeg ga ik geen kleding voor kopen die ik mormaal toch niet meer aantrek.

We trekken gewoon iets netjes aan wat al in de kast hangt.