Opdoffen met kerst

Nee, omdat het vaak kleding is die je maat 1 malig aantrekt en dan blijft hangen, vind het niet nodig ook…





Netjes aankleden doe je normaal toch ook lijkt mij dus, :wink:

Hier wel opdoffen…



En Sennapen… wat een leuk woord “netjeser” :lol: :thumbup:



We gaan hier zeker netter :wink: gekleed, ik altijd in een rok of jurkje, maar dan wel iets wat ik daarna ook nog kan dragen. manlief doet meestal zijn pantalon aan van zijn pak, maar dan zonder stropdas…

Kids ook altijd wel netjes, beetje in de zelfde stijl ook en voor Suus moet ik nog even op snor… :thumbup:

@Rhiannon wrote:

Ik vind het altijd leuker om mijn huis op te leuken dan mezelf. :shifty:




Ik ook!! :wink:



We blijven thuis, de 1e Kerstdag komen mijn ouders en met een tweeling van bina 2 houd ik mijn kleren toch niet schoon :lol:

Ach, doe een mooie ketting om, misschien grote oorbellen in en een mooi kleurtje nagellak maar dan houdt het ook wel op…

@Cell wrote:

Hier wel opdoffen…



En Sennapen… wat een leuk woord “netjeser” :lol: :thumbup:



We gaan hier zeker netter :wink: gekleed, ik altijd in een rok of jurkje, maar dan wel iets wat ik daarna ook nog kan dragen. manlief doet meestal zijn pantalon aan van zijn pak, maar dan zonder stropdas…

Kids ook altijd wel netjes, beetje in de zelfde stijl ook en voor Suus moet ik nog even op snor… :thumbup:




:lol: :lol: fries he :inlove:



Ik koop vaak wel iets wat ik daarna ook nog aan kan hoor :wink:

Voor Roan koop ik een blousje (dit keer met das, zag ze bij de henm :angel: , mijn man gaat trouwens meestal in pak :inlove: met een mooi overhemd.

beetje afhankelijk van de plannen die we hebben. als we gewoon thuis blijven niet en anders gaan we wel wat netter gekleed.

voor Sebastian heb ik een leuk overhemd met vest/overgooier en voor Elize moet ik nog een leuke jurk zoeken. nu is ze een week voor kerst jarig en haar verjaardagsjurk kan ze dan ook met kerst aan.





vroeger vond ik het heerlijk om me op te doffen, was dan ook vaak ‘overdressed’ als we op (familie)bezoek gingen maar dat kon me niks schelen :mrgreen:

Ik “moet” (van mezelf) elke zondag al netjes, maar met kerst doe ik altijd wel net iets meer. Maar dat kan ook simpel zijn, een beetje meer hogere hak :wink: glitters in mijn haar of een nieuw sjaaltje ofzo.

En thuis lopen we met kerst in slodderkleren en eten we pizza :angel:

8)

Als het even kan wil ik wel wat speciaals aan… zal er nu dus zeker op neer komen dat ik nog wat moet gaan kopen, hoop dat ik daar de tijd voor vind… maar wil het ook niet te duur maken…

hier niet… kan uberhaupt op het moment niks leuks vinden in de winkels, dus dan ook nog eens voor 2 dagen en dan iets wat je daarna amper weer ‘kan’ dragen?



Nee na 8 jaar zwanger, ontzwanger en nog altijd bv gevend heb ik een heule harde echo in mijn kast en moeten er eerst maar eens wat basics bij gaan komen voor ik ga na denken over ‘opdof’ kleren.

Nou, opdoffen niet…maar wel net iets leuker dan casual :wink:

Ik koop misschien wel iets nieuws, maar dan wel iets wat ik na de kerst ook nog gewoon kan dragen overdag…dus geen glitterende cocktailjurk :mrgreen:

Heb ik net een superschattig spencertje gevonden bij de benneton voor de jongste :inlove: Noors patroontje, kan dus ook best gewoon. Doe ikwel een longsleeve onder, overhemdje en spencer. Vind ik te.

Ze waren hier in de didi de kerstcollectie aan het uitpakken en daar word ik ook wel erg hebberig van! Maar denk niet dat het budget dat toelaat…

Dochter is ook nog jarig binnenkort dus haar kerst/verjaarsoutfit gaan we wel daar halen.

Ja wij doen toch net iets nettere kleding aan met de kerstdagen.



(behalve vorig jaar toen zat ik lekker pas bevallen in mn huispak in het kraamhotel!) :inlove: alweer bijna een jaar geleden pffff waar blijft de tijd…

Ik koop niks nieuws, maar trek wel iets netjes aan. Ik heb wel een aantal jurkjes, rokjes etc die ik overigens ook gewoon wel draag. Vaak sneuvelt de nettere kleding 2e Kerstdag, omdat ik er dan geen zin meer in heb :mrgreen:



De meiden krijgen ook iets netjes aan wat al in de kast hangt. Manlief trekt niets netters aan dan normaal, dus dat wordt sijkerbroek met overhemd.



Voor Kerst naar de kapper doe ik niet aan, ik ga naar de kapper als ik moet, maar niet speciaal voor de Kerst.

Meestal koop ik wel iets nieuws. Wel iets wat ik erna met andere dingen kan combineren, zodat ik het ook “gewoon” kan dragen. Voor de jongens hetzelfde en mijn vriend ook.



We hebben in december en januari ook nog de verjaardagen van onze oma’s en dat zijn meestal wat grotere familiefeesten. Combineer daar de kleding mee, samen met voor kerst.

Ik ga er niet speciaal voor shoppen, maar doe wel wat netters aan ja. Misschien nog wel nieuwe oorbellen en ketting ofzo en wat meer aandacht aan make up.



Voor Iris heb ik nog wel wat nieuwe dingen hangen die nu nog iets te groot zijn, maar met kerst vast heel leuk staan. Dat laat ik dan ook speciaal daar voor hangen.

(vinden de oma’s ook leuk voor de foto hahahaha)



2e Kerstdag zijn we met 3tjes thuis, ik denk dat we dan in ons huispakkie de restjes van de dagen ervoor op eten. Gordijnen dicht, verwarming aan en met 3tjes op de bank. :inlove:

Anders niet echt, heb meestal wel iets nets in de kast hangen.



Dit jaar ben ik op zoek naar een mooie positiejurk :slight_smile:

Yep, ik wel.



Ga er ook niet speciaal iets voor kopen, maar heb genoeg leuks in mijn kast.

Ik ben al erg van het make-uppen en haren doen, dus dat is hetzelfde.



Ik snap al die jurkjes ook nooit zo in de winkel, half bloot, super koud!

En ik heb het toch al snel koud.



Heren krijgen hier ook het mooiste setje uit de kast aan.





Huis aankleden doe ik ook (dat is echt een hobby, het huis stylen), maar ik begin pas een aantal dagen voor kerst omdat ik een hekel heb aan al die frutsels.

We gaan volgende week overhuizen naar een groter huis, dus wellicht dat ik het nu wel leuker vind, er hoeven geen meubels verschoven te worden om dat helse geval van een boom neer te kunnen zetten.

Na 31 december mik ik de boom ook meteen op straat, normaal gesproken.





Ik heb dit jaar ook voor het eerst Sinterklaas slingers. 8)

Ik koop niet altijd wat nieuws, hangt van de planning af waar we naartoe gaan. Als ik weet dat we 2 dagen gaan gourmetten bij iemand thuis dan trek ik niet mn allerbeste kleding aan maar zorg dat ik er wel feestelijk uitzie op de foto’s :mrgreen: Bij een etentje buitenshuis doe ik net ff wat extra, zit ws tussen de oren!

Ik heb genoeg mooie/leuke dingen in de kast hangen,dus ik koop niks erbij.

Aangezien we dit keer kerst met ons gezin alleen vieren,gaan we niet netjes.

Ik vind het wel leuk om er wat netter bij te lopen, mijn kids krijgen dan in plaats van een leuk shirt een leuke blouse met giletje of zoiets aan. (Voor Sem ook stropje erbij, voor Jim nog niet echt, wel leuke blouse…). Mijn sz laat haar kids rustig in een joggingbroekje lopen, om dan zelf in haar merkkleertjes te gaan zitten tja, het is maar waar je je druk om maakt, zij vindt het vervelend als kleertjes vies worden en bij een joggingbroek en een simpel shirt is dat geen probleem natuurlijk…

Ik heb toevallig net 2 jurken bij de wehkamp besteld (positie)

Een zwarte met een nette bolero en een knalrode moet daar alleen nog een leuke iets op vinden want beide hebben ze geen lange mouwen.



Vond die knalrode zo leuk! En die trek ik dus ook met de kerst aan :smiley: