op???

seline is de hele dag en afgekopen nacht erg onrustig… Dus ik leg vaker aan… Maar de onrust blijft… Ik dacht ik kolf even een flesje af… Maar tot mijn grote verbazing komt er geen drup uit…

Heeft ze gewoon de hele dag te weinig??? Wat kan ik nu het beste doen?

Oh meid, wat een onzekerheid… :hug:

Kolven zeg niet altijd iets…

(ff aangepast…stomme tips… :oops: )

Heb je geen melk in de vriezer/voorraadje? Misschien kijken of ze daadwerkelijk honger heeft en daardoor zo onrustig is/blijft?

Ik zeg ook maar iets… Ik weet hoe onzeker bv je kan maken. Ik ben op het moment full-time aan het kolven omdat Jesse na de borst ook zo onrustig en ontevreden bleef.

Heel veel suc6! Ik hoop dat het gewoon ff een dipje is en dat je productie morgen weer helemaal :thumbup: is!

:hug:

een andwoord hebt ik helaas niet maar een dikke :hug:

komt haast niks uit… Ze pakt even aan en lat los en komt met een half uur alweer…ik baal…

hoe zijn haar luiers ingrid? Voldoende?

worden minder tov afgelopen dagen… al 2 ‘droge’ luiers aangetroffen vanmiddag…

:hug: kan je helaas niet helpen…

Hmm Ingrid wat vervelend.

Heb je nog gekolfde melk in koelkast of vriezer? Dan kan je zien of ze nog echt honger heeft.

Anders ook even op borstvoeding.com kijken en morgen even iemand van VBN bellen?

sterkte! :-*

He Ingrid. wat vervelend! Misschien ook een lk bellen en vragen om wat te doen?

Zou wel de luiers idd in de gaten houden.

Sterkte :hug:

met kind op bed of bank gaan liggen, drinken erbij, tv aan en maar aanleggen aanleggen aanleggen aanleggen! En dat minimaal een hele dag lang, liever nog twee dagen lang.

Dat helpt bij mij steeds.

Let op; als je KV gaat geven wordt de vraag minder en dus jouw aanbod BV minder, etc en dan zit je in een neerwaartse spiraal. Als je dat niet wilt; vooral blijven aanleggen, desnoods dan maar om het half uur.

Wel op de luiers en alertheid van je kindje blijven letten!

Succes!!

elk half uur aangelegD ook groot deel vannacht. Het komt niet op gang … Snik… Heb een onrustig verdrietig kindje… Slapen lukt haar heel slecht… Ik heb nu een flesje kv gegeven… Ik vind t heel erg maar om haar zo te zien ook…

Ingrid, ik heb het ook gehad rond deze periode… het zullen waarschijnlijk regeldagen zijn. Ik dacht ook dat er gewoon niets meer uitkwam, ook met de kolf geen drup. En ook een vreselijk onrustig kind, waarmee ik bijna letterlijk de hele dag aan de tiet heb gehangen. Dit heeft een kleine 2 dagen geduurd… en toen ging het weer :thumbup:.

Ik zou nog niet direct KV gaan geven, dit heeft een negatief effect op je productie, want je kindje is dan verzadigd en zal dus niet jouw voeding gaan reguleren. En volgens mij, is je voeding niet zomaar “op”. Hou wel idd de plasluiers in de gaten.

Klinkt inderdaad als een regeldag.

Kan me voorstellen dat je een flesje kv hebt gegeven, ik zou mijn kind ook geen honger laten lijden.

Ik zou wel even kolven na het flesje kv en al komt er geen druppel uit dan toch zo’n 10 a 15 minuten per borst.

Verder zoals boven al is beschreven; aanleggen, aanleggen, aanleggen. Zelf veel drinken en rusten, kleintje lekker dichtbij je houden.

Als je echt wilt hou dan vol want het komt echt weer op gang. :thumbup:

Hallo Ingrid

wat je omschrijft klinkt als regeldagen. Je kindje is onrustig en wil alleen maar drinken drinken drinken. Het lijkt alsof ze niet genoeg krijgt. Hiermee probeert ze de productie op te voeren. Regeldagen duren niet lang, het zijn echt sprongen in de hoeveelheid die een baby drinkt. Doordat ze langer/meer aan de borst drinkt, worden de zenuwen meer geprikkeld en zul je meer melk gaan aanmaken.

In zo’n geval bijvoeden met kunstvoeding werkt averechts, je borsten worden daarmee niet geprikkeld en zullen dus niet meer gaan aanmaken.

Wat je kolft zegt niets over je productie. Zij krijgt er met haar mondje/tongetje veel meer uit dan jij met een kolf. En zeker met regeldagen is het lastig kolven.

Wat je in het geval van regeldagen het beste kunt doen is vaak aanleggen, kruip als het kan lekker met haar in bed of op de bank en laat haar clusteren. Drink voldoende, neem je rust, en als het goed is dan is het met een dag of twee over.

Hier vind je nog info:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/regeldagen.html

succes!

hoe vaak ik ook aanleg het komt niet op gang. Ze slikt niet, wil niet blijven zuigen. Ik hou t nog even vol. maar niet lang. Dit voelt niet goed… Ze krijgt nu al meer dan 24 uur bijna niets binnen en het veranderd niet.

Ik heb dit bij b ook gehad, allerlei hulp gehad maar om een of andere reden was het toen echt op…

Als dat het geval is, en je je zorgen maakt dan zou ik een LK bellen. De meeste verzekeringen vergoeden het tegenwoordig.

http://www.nvlborstvoeding.nl/upload/overzicht%20vergoedingen2.pdf

Een IBCLC gecertificeerde LK vind je hier

http://www.nvlborstvoeding.nl/adreszoeken.asp?msid=03&sid=7

het aanleggen is prima, ze pakt de tepel perfect

advies aanleggen, aanleggen aanleggen

Hee, ik lees het nu pas, hoe gaat het nu meid??

helaas het wou niet meer. 2 dgn om het half uur aanleggen heeft geresulteerd in niks…nada… Nu dus aan de kv…

:hug: :-

Jammer, maar je hebt je best gedaan hoor!!! :-