Op zoek naar een mooie vloer

Ik dacht dat er een topic was waarin mensen hun woonkamer showden.



Wij zijn namelijk op zoek naar ideetjes voor onze vloer in de woonkamer. We zijn het laminaat zat, altijd strepen na het dweilen, doffe plekken, krakende planken enz. Kortom, tijd voor iets nieuws.



Ik was in de veronderstelling dat er zo’n topic bestond, maar ik kan het niet vinden.



Wie helpt mij?



Edit: topic gevonden met veel dank aan Fai, maar nu wil ik erg graag weten of er mensen zijn met vloertegels in de woonkamer. Plavuizen of natuursteeun of iets dergelijks. En zou je die dan willen showen? Ik neig namelijk erg naar tegels/plavuizen, maar wil graag zien hoe dat staat.



Dank je wel!!

Moet je Joseetje vragen dat is de top zoeker hier op KOk :mrgreen:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=62149

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Fai, dank je wel!!



Ik ga eens uitgebreid loeren daar :mrgreen:



:-*

Veel plezier… :-*

Thanks Fai, heb er even gekoekeloerd, maar ik ben op zoek naar mensen die vloertegels/plavuizen in hun woonkamer hebben liggen. En of ze die voor mij willen showen. Ik neig erg naar tegels/plavuizen in mijn woonkamer, maar wil graag zien hoe dat staat.



Ik ben heel benieuwd!!

Oessie heeft mooie vloer liggen…



:inlove:



Die foto… staaaaaaaaaaat… euhm… moet ik even zoeken… :mrgreen:

Hier oa… maar er staan er meer… ergens… nu geen tijd, ik ga slapennnn :inlove:





http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=82785&highlight=

Dank je Fai! Is zeker een supergave vloer!



Verder niemand die wil showen :cry: ?

Ik heb laminaat :mrgreen:

Een van onze vloeren (hier wonen we niet hoor, dus let niet op de inrichting van het huis :oops: ) De tegel is geloof ik 70x70 en is van de Marco polo serie

Mijn ex-schoonouders hebben kurk in huis. Lijkt net plavuizen maar zijn dus kurktegels. Ze zetten het 2x per jaar in de was en zit er al 30jr in en het ziet er dus nog super mooi uit.

Kan alleen geen foto meer voor je maken 8)

hey fai ik word er verlegen van… wij hebben inderdaad een natuurstenen vloer, belgisch hardsteen of zo… echt ideaal want je ziet er niet veel op. makkelijk te dweilen ook.

zal nog even kijken of ik een beter foto heb

Wil je echt geen laminaat meer? Want je hebt ook laminaat waar je niet de problemen mee hebt die jij opgeeft als reden om geen laminaat te willen… :slight_smile:

Judith, bedenk wel dat een plavuizen vloer zonder vloerverwarming GEEN pluspunt is voor een huis :shifty:

Mensen nemen tegenwoordig geen genoegen meer met een tegelvloer zonder vloerverwarming en terecht want dat is dus echt stervenskoud :shifty:



Je hebt ook alternatieven tegenwoordig die zo hun voordelen hebben. Zo hebben onze overburen (neef van mijn man) gekozen voor een pvc vloer.

Dat zijn stroken die er net zo uit zien als hout of laminaat, maar dan volledig strak gelijmd worden op de vloer.

Het word al jaren veel gebruikt in winkels en dergelijke en is behoorlijk slijtvast.



Daar zou ik dan eerder voor kiezen dan voor tegels… tenzij jullie ook vloerverwarming laten aanbrengen. Maar dan praat je wel over een ander kostenplaatje natuurlijk.

Cell, het is inderdaad de bedoeling om er ook vloerverwarming onder te laten leggen. Ik ben een koukleum namelijk :mrgreen: .

Jij hebt onze woonkamer/keuken gezien, wat zou jij er in leggen?



Geheel offtopic; jongens zijn wild van de kast, vooral van al die mooie gekleurde bakken :mrgreen: :mrgreen:

Oessie, jouw vloer vind ik supergaaf, maar iets te glimmend. Of komt dat door de foto?



Die andere vloer is ook mooi zeg! Ik neig toch wel naar dat donkergrijze…

@marloes vip wrote:

Oessie, is dat niet kneiterhard zo’n vloer? Lijkt me niet zo fijn als een kind er op valt of als ik zelf wat in mijn onhandigheid laat vallen. We hebben nu novilon in ons huis en heel wat glazen kon ik na het vallen zo weer heel oprapen.




Dat Novilon is van dat duurzame zeil, vinyl ofniet? Bevalt dat goed? Is het erg glad en of koud? (Heb een konijntje en wil niet dat ie uit glijdt hihi :lol:



Ik zit zelf te kijken naar Amtico (stardust) vinyl, ook prijzig maar super stevig spul, komt in tegel formaat. We gaan het eerst leggen in de beneden wc en zat eraan te denken voor later in de keuken. Zijn er in super leuke kleurtjes, dat mis ik bij andere merken, ze zijn allemaal zo saai :oops:



We, lees ik :shifty: wil graag hout of laminaat beneden maar hoorde van mijn moeder dat je het niet zo vaak kan dweilen. Ik zou dat wel graag willen, maar dan wel bijna droog dweilen zeg maar.

@~Judith~ wrote:

Oessie, jouw vloer vind ik supergaaf, maar iets te glimmend. Of komt dat door de foto?



Die andere vloer is ook mooi zeg! Ik neig toch wel naar dat donkergrijze…




oh nee dat komt door de foto, de vloer is juist helemaal niet glimmend…