Op zoek naar een mooie vloer

@marloes vip wrote:

Oessie, is dat niet kneiterhard zo’n vloer? Lijkt me niet zo fijn als een kind er op valt of als ik zelf wat in mijn onhandigheid laat vallen. We hebben nu novilon in ons huis en heel wat glazen kon ik na het vallen zo weer heel oprapen.




uhh tja de vloer is wel hard… maar ik heb twee heel onhandige kindjes en er is eigenlijk nog nooit wat gebeurd of zo… fenna is een keer van de bank afgevallen en een buil op haar hoofd… maar die heeft ze ook wel als ze tegen het kozijn van de deur aanloopt :shifty:

hier een beter plaatje

het ziet er nu wel wat gezelliger uit trouwens hoor, hier woonden we net :shifty:

wat ik erin zou leggen :mrgreen: een vloer :angel:



Nee joh, dat is zooooo persoonlijk.

Op zich kan er bij jullie veel. De woonkamer is niet heel lang en je hebt loeigrote ramen en dus ook veel lichtinval.



Op de lichtinval hebben wij ons dus verkeken, want ons huis is enorm lang (ruim 14 meter) en er komt dus niet heel veel licht binnen, met name het middenstuk is donker en wij hebben dus een donkergrijze vloer.

Achteraf gezien had ik liever meer een leverkleur gehad, grijs met iets meer bruin pigmenten erin. Dan had het iets warmer geoogd.



Maar toch ben ik erg blij met onze vloer. Wij hebben een syteemverband, dus 3 maten plavuizen in een patroon gelegd en dat maakt de vloer al gauw groter en ook minder saai.

Geen gladde tegel, maar iets ruw en dus ook mat.

Ik hoef eigelijk maar 1 x in de 10 dagen te dweilen. Eerder volstaat swifferen en stofzuigen prima. Dus dat is wel super.



Je hebt een bruine bank, beetje stoer, zo’n look die mooier word naarmate de bank meer ingezeten word. Dus dan kan je ook wel voor een stoere vloer kiezen. Donkergrijs, groot formaat…

:thumbup:

hihi zie die kleine boef daarachter in de box staan :inlove:

Oessie, is dat niet kneiterhard zo’n vloer? Lijkt me niet zo fijn als een kind er op valt of als ik zelf wat in mijn onhandigheid laat vallen. We hebben nu novilon in ons huis en heel wat glazen kon ik na het vallen zo weer heel oprapen.

In Canada (en misschien ook wel andere landen, dat weet ik niet maar ik ken iemand op een ander forum die in Canada woont) zijn ze juist bezig om alle pvc vloeren te verbieden. Dit vanwege gevaarlijke stoffen die er in zitten. Dat zou ik dus niet doen.

Wow Oessie, dat behang :mrgreen: is geweldig! :inlove:



Mooi hoor. Ik ben zelf ook wel onhandig daarom dacht ik ik vraag het even aan je. Mijn middelste telg kan tijdens mario kart nog van de bank vallen. :oops:



Pokadot, dat novilon is niet glad, ik vind laminaat gladder maar het ligt hier nu negen jaar over heel de benedenverdieping maar ik vind het minder mooi worden. Doffe plekken die we niet meer weg kunnen dweilen en dat steeds in de was zetten daar krijg ik ook wat van.