Onze oudsten zitten al weer een tijd op een eigen eetkamerstoel… maar ik kan me niet meer herinneren vanaf welke leeftijd we dat hebben gedaan…
Vanaf welke leeftijd zitten jullie kinderen op een gewone stoel?
Bij ons zitten ze nu nog op een ikea krukje, die is net hoger dan een eetkamerstoel en het onderste treetje is dan een voetenplank. Werkt perfect voor een 3 en 5 jarige, maar Mies vroeg laatst wanneer hij ook een stoel mocht… ik neig naar nog even wachten, maar goed… welke leeftijd hangen jullie eraan?
Onze oudste 2 zitten op een stoel, de jongste zit in de kinderstoel. Elise is begonnen met een verhogertje op haar stoel vanaf een jaar of 3 volgens mij, Jesse zit vanaf 3 jaar en 3 maanden ongeveer op zijn stoel (zonder verhoger)
L. was volgens mij ook een jaar of 5 dat ze op een eigen stoel zat, misschien ook wel iets eerder, weet het niet precies…
Daarvoor gewoon de kinderstoel, voetenplank aangepast aan haar voeten en zonder blad… Maar op een gegeven moment kreeg ze te lange benen en zat ze niet lekker meer…
Een stoelverhoger hebben we nooit gehad.
Volgens mij was onze meid vier. Tot die tijd in een meegroeistoel gezeten, zodat ze wat hoger zat.
Steven nu een paar maanden, rond zijn 4de verjaardag.
Dennis zit nog in zijn kinderstoel wel zonder blad en die is nu bijna 3
Sinds dit weekend, een week na d’r 5e verjaardag.
De juniorstoel paste niet meer onder de tafel
via marktplaats twee nep triptraps gekocht en we zijn zeer tevreden. De oudste zat al op een gewone stoel maar gaat nu altijd op de nepperd zitten. Beide zijn ze dus ook aangepast op hun hoogte. De jongste gaat nog wel eens op die van de oudste zitten, maar de oudste kiest alleen voor haar eigen.
we waren voor 2 van die stoelen 12,50 kwijt, waren van een tweeling geweest, maar nog prima!
overigens zijn er wel twee gewone steolen naar zolder gegaan, maar ik kan ook op die kinderstoelen zitten ben niet mager oid.
Jongste van 2,5 zit op een stoel verhoger aan tafel. (Er past geen kindersteol onder)
Hier vanaf 2,5 ongeveer
Elize was ongeveer 4 jaar, toen hebben we de stoelverhoger weg gehaald omdat we haar niet meer goed aan de tafel konden aanschuiven.
Roan zit sinds een paar maanden op een eigen stoel. Ver voor zijn derde verjaardag… Ik kon hem op een gegeven moment niet meer tillen en heb daar toen voor gekozen (ivm dikke buuk). Vind het ideaal!
We zijn er uit… zodra Jan Knip het toelaat kopen we nog 2 stoelen bij en dan krijgt Mies alvast een eigen stoel… Overigens. Ik heb net gisteren de stoelen bekleed en zijn krukje en die van Suus ook opgeknapt, verfje en ook een zacht stofje erop… en nu is hij weer even heeeel blij met zijn krukje… Maar goed, als de nieuwigheid eraf is, dan wil hij vast weer gewoon een stoel, dus hij komt eraan. De krukjes bewaren we gewoon want die gebruiken we ook gewoon als trapje en als extra zitplaats bij visite…
Tycho zit nog steeds in de kinderstoel (nep triptrap) maar daar blijft hij voorlopig ook nog op zitten.
Voor zijn motoriek en balans is deze stoel beter.
Hij blijft dan recht en stil aan tafel zitten.
Dus eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord hihi
De oudste was denk ik net 4, toen wilde zijn zusje op zijn stoel. De kinderstoel vond ik niet zo bij de inrichting passen :oops: dus is de oudste op een gewone stoel gegaan, en de jongste op zijn ‘junior’ stoel (een leraressen stoel, waar juffen op kunnen hangen als ze een verhaal vertellen, poten stukje eraf, en een prima junior stoel voor 5 euro :mrgreen: )
L is 8 en zit nog steeds op een juniorstoel, omdat hij altijd onderuit hing, half op zijn stoel stond, of er gewoon steeds vanaf viel. hij was dus nog te klein voor een gewone stoel. Hij is nu wel flink aan het groeien, dus ik denk dat hij binnenkort over gaat naar een gewone stoel en dat de juniorstoel naar Noortje gaat, dan kan de kinderstoel er uit.
Dus bij ons vrij laat naar een gewone eetkamerstoel!
R.yan zit nog steeds op een nep triptrap. Van de zomer zelfs nog een gekocht voor in de veranda.
@mariska89 wrote:
R.yan zit nog steeds op een nep triptrap. Van de zomer zelfs nog een gekocht voor in de veranda.
Ze zijn heeerlijk!! Ik ben aant ovewegen om em te pimpen, jij had dat toch ook gedaan?
Max tot een jaar of 11, victor was 8. We hadden trip trap stoelen voor ze. En dat had nog prima gekund maar max was er flauw van en bij Victor was ik er flauw van.
Eigenlijk zitten ze bij ons maar heel kort in een kinderstoel. Met 2, 5 jr zitten ze volgens mij al op een eetkamerstoel. Tygo zit op zijn knietjes.
Hier vanaf een jaar of 2 op een eigen stoel. Ze lopen dan ook niet van tafel.
Al heb ik nu een nieuwe tafel gemaakt met manlief en daar hebben we een bankje bij gemaakt voor de kids. Daar passen ze alledrie op naast elkaar. De jongste van 2 in het midden. Erg schattig, alleen gaat hij dus wel over tafel naar mama als hij even wil knuffelen. Niet zo handig maar wel :inlove: