Op welke leeftijd een eigen stoel?

Hier had ik het eens een keer over met mijn fysio. Zij gaf aan dat het voor kinderen het beste is op een triptrap oid te blijven tot ze met hun voeten op de vloer kunnen als ze op ern gewone stoel zitten. Het zou beter zijn voor hun rug en hun houding. De oudste zit nu op een gewone stoel, omdat de jongste moest doorschuiven. Ik merk dat ze op een gewone stoel niet goed zit en ook makkelijk even recht gaat staan omdat ze er niet bij kan. Dus ik ga op zoek naar een derde stoel of een goede verhoger :slight_smile:

@MB1976 wrote:

Hier had ik het eens een keer over met mijn fysio. Zij gaf aan dat het voor kinderen het beste is op een triptrap oid te blijven tot ze met hun voeten op de vloer kunnen als ze op ern gewone stoel zitten. Het zou beter zijn voor hun rug en hun houding. De oudste zit nu op een gewone stoel, omdat de jongste moest doorschuiven. Ik merk dat ze op een gewone stoel niet goed zit en ook makkelijk even recht gaat staan omdat ze er niet bij kan. Dus ik ga op zoek naar een derde stoel of een goede verhoger :slight_smile:

Dat is ook mijn afweging wel… als ik dat zo lees, laten we de krukjes nog maar even staan. Die zijn perfect voor de kids… ik zit er trouwens ook nog makkelijk op Niek kan al wel met haar voeten aan de grond en Peet zit toch nooit, die hangt/staat aan tafel… die kan ook niet anders… hebben we ons bij neergelegd.

@MB1976 wrote:

Volgens mij kan ik zelf niet eens met mijn voeten bij de grond :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nou inderdaad :mrgreen: in ieder geval wel met mijn tenen maar niet mijn hele voet :mrgreen: :mrgreen:

Hier een dame van bijna 4 nog op de triptrap maar ze vindt zelf dat ze al erg groot is :roll: :mrgreen: en wil dus nu ineens met een kussen op een grote stoel. Qua houding inderdaad drama, want ik heb alleen maar zachte kussens dus ze zit niet goed recht. En de triptrap kan ze zelf op en af en de stoel met kussen niet.

Gelukkig wilde ze gisteravond wel weer op haar eigen stoel, het nieuwe is er weer af.

Ook ik ben erg gecharmeerd van trip trap stoelen. Je kunt de instelling zithoogte en voetenplankje afstemmen op de anatomie van het kind. Ik ben erg voor een goede zithouding, zeker aan tafel zorgt dat voor minder gewiebel op hun stoel (al zitten ze nooit helemaal stil hoor :smiley: :think: )

Ook schuif je de stoelen makkelijk aan/onder de tafel. Dus ze vallen niet zo op.

Mijn oudste kids zijn nu 5, maar ze kunnen er -denk/hoop ik- nog jaren op voort. Pas als het zitbankje even laag komt als onze normale stoelen kunnen ze over.

Wel leuke krukjes trouwens :thumbup:

De oudste is 7 en hij zit nog steeds op de Trip Trap. Ik vind het ideaal :thumbup:

Hier idd ook tripp trapp stoelen gehad… 4 stuks zelfs… maar ik was ze na verloop van tijd gewoon zooooooooo zat… manlief stootte steevast zijn tenen ook tegen de staanders… dus we hebben ze begin van het jaar allemaal weg gedaan… de oudsten 2 gewone stoelen gedaan en de kleintjes dus een krukje… in wezen hetzelfde effect als een tripp trapp hoor… ze zitten net even hoger dan op een gewone stoel en ze hebben een voetensteun. Bijkomend voordeel, zij zitten elk op een kop van de tafel en daar hebben we helaas niet zo heel veel rumte… De krukjes kunnen HELEMAAL onder tafel… ideaal in ons geval… ook geen uitstekende poten… dat hadden wij bij de tripp trapps wel…

@Cell wrote:

Hier idd ook tripp trapp stoelen gehad… 4 stuks zelfs… maar ik was ze na verloop van tijd gewoon zooooooooo zat… manlief stootte steevast zijn tenen ook tegen de staanders… dus we hebben ze begin van het jaar allemaal weg gedaan… de oudsten 2 gewone stoelen gedaan en de kleintjes dus een krukje… in wezen hetzelfde effect als een tripp trapp hoor… ze zitten net even hoger dan op een gewone stoel en ze hebben een voetensteun. Bijkomend voordeel, zij zitten elk op een kop van de tafel en daar hebben we helaas niet zo heel veel rumte… De krukjes kunnen HELEMAAL onder tafel… ideaal in ons geval… ook geen uitstekende poten… dat hadden wij bij de tripp trapps wel…

Dat stoten van de tenen is mij ook al vaker gebeurd, vanavond zelfs heel hard… Twijfel of mijn kleine teen gebroken is. Maar hier blijven de triptraps voorlopig gewoon staan. De meiden zitten er graag op. Erg leuke krukjes zo trouwens!

Oeh, kraak, kraak, kraak…dan zou ik foto’s terug moeten zoeken, maar volgens mij vanaf het moment dat hij (Eli, want in de flat, bij Jo, hebben we nooit een eettafel gehad, niet meer in de Ikea babystoel paste.

Ik denk nu zelf al vanaf een jaar of 3 dus, 4 misschien. In het begin op kussens, later gewoon los. Nooit aan gedacht een aparte stoel te kopen. Dit werkte ook prima. Qua ergonomie, ze zitten geen uuuuuuuuuuuuuuren achter elkaar op zo’n stoel, eten redelijk snel, dus echt lastig is het nooit geweest.

Kortom, waarschijnlijk te vroeg, maar het werkte altijd prima.

Hier met een verhoger op de eetstoel vanaf 3/4 jaar.

@irry-me wrote:

Hier met een verhoger op de eetstoel vanaf 3/4 jaar.

Die hebben we ook nog even gehad inderdaad. Zo’n bak op de stoel.