Ik heb op minder dan 100 geklikt, na het zoeken naar vergelijkbare huurwoningen. Helemaal precies weet ik het niet.
Maar te klein is het in ieder geval. We hebben een zolder waar je met een vlisotrap naartoe moet, dus niet te gebruiken is als slaapkamer. Ook loopt het dak vanaf de eerste verdieping meteen schuin in een punt, waardoor het boven echt klein is.
Noortje slaapt nu bij ons. Kan nog wel, maar tzt is het niet meer ideaal.
Kinderen bij elkaar op de kamer past ook niet echt.
Verder kom ik echt ruimte tekort voor de spullen in huis. Het is beneden meer practisch dan gezellig en dat vind ik wel eens jammer.
We zijn wel langzamerhand aan het kijken wat voor ons de mogelijkheden zijn om groter te wonen. We hebben een eigen bedrijf, en het zou fijn zijn als de bus met aanhanger naast het huis kan staan. Scheelt een hoop reistijd naar de plek waar de aanhanger nu staat.
Ook heb ik graag voor elk kind een eigen kamer.
Hopelijk kunnen we binnen niet al te lange tijd concrete plannen maken .
Wij wonen op 100 vierkante meter, op zich hebben we hier jaren prettig gewoond, maar we gaan nu naar een groter woonoppervlakte. Geen idee hoe groot, maar wel met name op de benedenverdieping veel meer ruimte. Heerlijk, ik merk dat ik het met 5 personen in onze huidige woonkamer gauw benauwd vindt.
Maar dat is niet eens de grootste motivatie om te verhuizen, dat is de ruimte die er bij hoort (Ca.2900vierkante meter).
heb net hub gevraagd, 260 vierkante meter
Geen idee, echt niet, zal het nog wel eens na kijken als ik eraan denk…want echt intressant vind ik het niet. We wonen wat ons betreft niet te klein en niet te groot, lekker zo! Wel lekker veel ruimte om huis…dus verbouwen kan altijd nog! :thumbup:
Wat wonen jullie lekker groot!!!
Met zn 3en zitten we op 50 meter
Er zijn wel verhuisplannen in de toekomst, maar vind het wachten zo lang
eh eh eh… beneden is woonkamer + keuken + hal 51 vierkante meter (zo groot is namelijk de vloer, dus die weet ik uit mijn hoofd :lol: ) dan nog schuur en toilet… eh zeg beneden 58, op de verdieping nog zo’n 40 en dan op zolder nog 30 denk ik. Dus in totaal om en nabij de 130 vierkante meter…
Zou het echt na moeten zoeken om het zeker te weten (lang leve Funda, staat een huis zoals het onze te koop en daar wordt 127 vierkante meter aangegeven :thumbup: ).
Zou ik het anders willen?
Ietsjes groter zou ik best fijn vinden. En dan niet achterlijk veel… maar de kleinste slaapkamer net een vierkante meter of 2/3 groter en de zolder een vierkante meter of 10 zodat er met goed gemak 2 slaapkamers in kunnen ipv de huidige 1 (die dan wel weer erg ruim is, maar toch).
Op zich ben ik heel erg tevreden met ons huis, zou alleen ooit ooit… wel een keer op een hoek of een 2 onder 1 kap willen wonen zodat we een iets grotere tuin zouden hebben en garage + eigen oprit… dan mag de inhoud/het woonoppervlak verder gelijk zijn aan deze woning. Dan zet ik die interne woning wensen wel op zij voor de vrijheid van dat beetje extra buitenruimte.
3 verdiepingen x 6,6m breed x10m lang
ongeveer 180m2 dus…heerlijk!
@Mama wrote:
Geen idee, echt niet, zal het nog wel eens na kijken als ik eraan denk…want echt intressant vind ik het niet. We wonen wat ons betreft niet te klein en niet te groot, lekker zo! Wel lekker veel ruimte om huis…dus verbouwen kan altijd nog! :thumbup:
Als je het niet interessant vind… dan HOEF je niet persee te posten in dit topic toch
We hadden er hier een discussie over, met name dat je vaak op funda oppervlakten ziet staan die niet kloppen omdat bijvoorbeeld onbruikbare vlizo zolders worden meegerekend of schuren en garages, waar je niet woont.
Als ik hier de garage mee zou tellen kom we ook wel aan de 255 vierkante meter. Maar ja…
Erger is als ze die verkeerde metingen gebruiken om waardes vast te stellen van een koopwoning of de woz waarde erop word ingeschat.
Bij dit huis klopt het wel, bij ons vorige huis absoluut niet. Daar namen ze zo’n 20 vierkante meter van de zolder mee waar je niet eens kon staan en dat heeft heel wat overreding gekost om de woz voor de woning te laten herzien.
Vanuit dat oogpunt werd ik dus wel nieuwsgierig… wat zou nou eigelijk het gemiddelde woonoppervlak van een Nederlands gezin zijn… en dan zie je dat het toch best divers is.
Alles heeft voor en nadelen. Maar ik vind het wel leuk om te lezen hoe mensen hun eigen woning ervaren. Kan me goed voorstellen dat klein heel knus kan zijn, maar ook kan benauwen…terwijl erg groot weer ongezellig en kil kan zijn en misschien ook niet te overzien wat schoonmaken betreft en t is echt niet zo dat iedereen die een groot huis heeft ook een schoonmaakster kan betalen
t is maar net wat er zo ter sprake komt he
@Cell wrote:
Ons huidige huis is 218 vierkante meter
@Mama_jeanet wrote:
220 vierkante meter
@Cell wrote:
leuk om allemaal te lezen en wow mama jeanet… dat is groot… hahahah… en ik vind al dat ik veel moet schoonmaken :lol:
Hihi, ik denk niet dat die 2 vierkante meter heel veel extra schoonmaakwerk is :mrgreen: .
Misschien bedoelde je Pinkie:
@Pinkie wrote:
Ons huis is 325 vierkante meter. Idioot groot.
Funda klopt idd lang niet altijd. Ons perceeloppervlak bleek ook 20 m2 kleiner te zijn dan het was, en dat deel is ook nog eens een stuk met recht van overpad, het eerste deel van onze oprit is dus eigenlijk van de buren. Geen problemen mee hoor, maar beetje stom dat ze het niet eerlijk neerzetten.
Met onze schuur en garage erbij komen we op meer m2 oppervlakte, maar die tel ik niet mee in woonoppervlak, daar wonen we immers niet
Hier een huis van 75 vierkante meter. Wel met tuin.
We komen uit een woning van 3 verdiepingen van bij elkaar 100 vierkante meter, maar zonder tuin. Het was een maissonette woning en dat hield in dat ik gescheiden van mijn kinderen moest slapen met een woonkamer er tussen (middelste verdieping).
Dit vonden wij beiden niets en zijn toen op zoek gegaan naar een ander huis. Dit maal een koopwoning. We hadden niet een heel groot budget aan hypotheek, maar inmiddels al 2 jaar hier in ons “kleine” woninkje met tuin. En het bevalt me heerlijk! Inderdaad het schoonmaakwerk is sneller klaar, geen trappen meer, wonen nu begane grond en hebben een tuin.
Ik ben hier meer thuis in die 2 jaar dan de 6 jaar die we hebben gewoond in het grotere huis.
Nee… ik bedoelde wel mama jeanet… maar heb een fout gemaakt en een 8 getyped waar een nul moet staan… ons huis is 210 vierkante meter.
10 vierkante meter meer is wel een hele kamer zeg maar.
Maar 325 vierkante meter is echt idioot groot :shifty:
Oke, woonoppervlak praat je over he? Niet het perceeloppervlak.
En woonoppervlak is dan alles waar je op “woont” behalve de tuin.
Telt een garage eigenlijk mee ? En een veranda?
Uitgaande van de benedenverdieping, de bovenverdieping en de bijkeuken, dus ex garage en veranda, zitten wij hier op 130 m2.
Onze vliering over het hele huis is wel beloopbaar maar telt niet mee vind ik.
Ons perceeloppervlak is 320 m2.
Hier is het ongeveer 175m2
Dus ruim, maar goed bij te houden :mrgreen:
Wij wonen met z’n 2-en in een woning van 42m2.
Klein maar fijn, allebei onze eigen slaapkamer (ok, mijn dochter heeft de grootste en in die van mij past alleen maar een 2persoonsbed, maar ach ik slaap er toch alleen maar :mrgreen: ), een tuin.
In de toekomst zou ik wel wat groter willen wonen maar voor nu is het perfect :thumbup:
Klein maar fijn!
Woonkamer van 26 m2 in een L vorm, dan gewoon een keukentje, bijkeuken, gang, wc…
3 slaapkamers boven & een douche
1 kleinere, 1 iets grotere en 1 grotere waar wij slapen.
Wij wonen dus in een huurhuis, maar qua prijs helemaal perfect.
Verder hebben wij een hele grote achtertuin… En een klein voortuintje… We wonen aan een doorgaande weg.
Ben echt helemaal verliefd op dit huisje, ooit willen wij gaan kopen en groter wonen maar das allemaal voor de toekomst :inlove:
Volgens mij 120m2… en een heerlijke ruime tuin. Precies goed voor ons…!
Wij hebben ongeveer 100 m2 minus de tuin. Die is 40m2 :inlove:
wij wonen in een leuk huisje rond de 100m2 maar ik kom precies 1 kamertje of ruimte te kort voor mijn was en andere rommel.
tis een huurhuisje en we zijn nu druk zoekende naar iets groters.
Wij hebben zo’n 152 m²