Hadden net een discussie over woonoppervlakken. Makelaars maken het vaak nogal mooier dan het is of je ziet bij je WOZ wat je woning aan oppervlakte heeft.
Ook huurwoningen worden duurder met elke 4 kante meter.
Maar nu ben ik eigelijk wel benieuwd wat de oppervlakte is van jullie woning en wat zou je woonwens zijn… groot genoeg zo? groter? of juist kleiner?
< dan 100 vierkante meter
Wij hebben een vrij klein knus huisje. Ik ben er heel gek en wijs mee en woon hier met heel veel plezier. Boven hebben de kids een inieminie slaapkamer, Tes de kleinste van 2 bij 2.5 meter. Onze slaapkamer daarintegen is relatief groot.
Voordelen zijn, weinig poetswerk, knus en gezellig en het heeft gewoon uitstraling, ik noem het altijd mijn poppenhuisje :inlove:
Nadeel, weinig ruimte om dingen te bergen, de kamers staan niet toe dat er veel kasten in kunnen staan, het kan wel, maar dan oogt het zo propperig en ik houd wel van het gevoel “ruimte” te hebben.
Ik heb dus mijn buffetkast opgeofferd voor al het speelgoed en er zijn dus nu 2 speelgoedkasten de woonkamer uit. Is het gelijk weer ruimer en hebben de kinderen meer speelplek.
Maar al met al ben ik hier erg gelukkig met mijn gezin en met ons huis. Als wij een groter huis zouden hebben gehad was er hier mss wel een derde kindje gekomen wat mij betreft (manlief denkt daar anders over ) maar in dit huis is dat echt n iet reeël (tuurlijk alles is haalbaar, maar ik vind een stukje ruimte ook belangrijk voor de kids)
Dusjjjjj wij zitten hier goeed en tot nu toe geen plannen om weg te gaan.
ik zou het niet weten, kan ik dat ergens terug vinden?
wij hebben een aardig grote woning, maar hoeveel dat nou is geen idee
weinig poetswerk vind ik een absoluut voordeel van een kleiner huis :mrgreen:
Als ik aan ons huidige huis minpunten op moet noemen zeg ik altijd… " dat ik alles moet schoonmaken" :shifty:
Hebben jaren op 123 vierkante meter gewoond en met veel plezier kan ik zeggen. Ik was er zo door.
Zelfs 8 maanden op 55 vierkante meter. Ik vond dat idd heel knus en gezellig en het was echt zoooo schoon.
Ons huidige huis is 218 vierkante meter verdeeld over 3 verdiepingen. Heerlijk hoor zoveel ruimte, maar de kinderen maken dus wel altijd zooi over hun grote kamers, ik ben zeker een halve dag bezig met de badkamer en heb dagelijks 3 toiletten te poetsen. Dan verlang ik wel eens terug naar ons knusse eerste huisje. Dus kan me je gevoel helemaal voorstellen. :inlove:
minder dan 100 vierkantemeter.
Ik zou wel graag goter willen.
We moeten ook groter, we groeien eruit.
oessie… het staat vaak op je WOZ waarde papieren.
En op de koopakte.
heel eerlijk… als ik nu nog weer een ander huis mocht kiezen, dan zou ik niets veranderen aan de indelingen, maar wel aan de oppervlaktes per kamer. Die mochten wel wat kleiner.
Gewoon idd wat knusser… :thumbup:
oja mijn woonwens… hmm wij wonen hier 2 jaar nu, wij wonen vrijstaand aan het water in een woonwijk… het bevalt me prima nu… maar mijn woonwens is altijd wel geweest een mooi boerderijtje buitenaf… maar ik heb ook graag mensen om mij heen en vooral nu met kinderen vind ik dat fijn… dus op het moment woon ik hier prima…
we betalen wel aardig wat hypotheek… en nu heeft hub nog al lang thuis gezeten met die sneeuw en is het echt pittig om op te brengen…
heb eerlijk gezegd geeen idee als ik kijk bij een vergelijkbaarhuis op Funda dan zal het rond de 140 m2 zijn
ik weet het niet exact, maar het zit een heel stuk onder de 100…zijn dan ook maar met 2. Maar grootste wens momenteel is toch echt wel een huis met iets meer ruimte. (of nee, niet dé grootste wens, maar wel een van de grootste wensen)
ik denk ook minder dan 100… tenminste de woonkamer, keuken en hal is in totaal 40m2…
Wij hebben ongeveer 90m2. Hiervoor hadden we 55m2 en daar lukte 't ook prima op :mrgreen: was inderdaad snel schoon, weinig poetswerk. Maar dat was ook maar een 2-kamer woning (flat). Ons huidige huis is een eengezinswoningkje, van 100 jaar oud :inlove: en 3 kamers. Woonkamer, slaapkamer en Jill d’r kamertje (is maar klein). Maar alles past erin, wil wel t.z.t. een nieuwe keuken (nu heb ik een aparte vriezer in de berging en das niet handig) met vaatwasser :shifty: . Ook willen we komend jaar of volgend jaar een extra etage op het huis laten bouwen, omdat we over een jaartje ofzo graag nog een kindje zouden willen (als het mag lukken )
Dit is helaas niet het huis van onze dromen, dat is toch echt wel iets groter met minimaal 4 kamers. Helaas is dat hier in de buurt amper te betalen, maar nu ik een nieuwe baan heb :inlove: zit dat er misschien de komende jaren wel in. We gaan 't zien…
ow dom, ik klik de verkeerde aan… :wall: Tis tussen de 100 en 125 vierkante meter. Ik vind het prima wonen, maar zou een opbouw wel fijn vinden, dan kunnen we van onze bergzolder een kamer maken. Maar dat zit er voorlopig niet in.
We hebben een uitbouw waardoor onze woonkamer 28 m2 is geworden, dat is wel fijn met 3 kids. Boven hebben we 2 kleine slaapkamers van 6/7 m2 en 1 ouderslaapkamer van 14 m2. We hebben 2 kindjes, de oudste twee slapen in een stapelbed. Verder staat er alleen een kledingkast op hun kamer. Maar het gaat prima :thumbup: Ik ben erg blij met mijn huisje!
220 vierkante meter
Ons huis is 325 vierkante meter. Idioot groot. We hebben ons huis daar op uitgezocht. Mijn man wilde graag een garage en ik plek voor een kantoor aan huis. We hebben beide gekregen! Ik ben er ook echt heel erg blij mee. Al is alles duur, gas, water, licht. En een bult schoonmaakwerk. We hebben het in 2008 gekocht net voor de crisis, daar hebben we enorm geluk mee gehad!
leuk om allemaal te lezen en wow mama jeanet… dat is groot… hahahah… en ik vind al dat ik veel moet schoonmaken :lol:
@Cell wrote:
leuk om allemaal te lezen en wow mama jeanet… dat is groot… hahahah… en ik vind al dat ik veel moet schoonmaken :lol:haha ja ik zou iets vaker moeten schoonmaken dan dat ik nu doe, maar daar heb ik soms geen tijd voor :oops: ook al werk ik maar 6 uur buitenshuis.
We zijn net klaar met verbouwen(nou ja nog niet helemaal maar er loopt een rechtzaak tegen de architect cq aannemer) dus onze tuin is nog een bouwput dus er ligt nog lekker veel zwart zand waar de jongens zich prima mee vermaken, en daarna lopen ze rustig met die vieze voeten door het huis, heerlijk :liar:
ik kies net voor kleinder dan 100 vierkante meter maar zie net dat het 102 is …
Tja niet groot, maar groot genoeg voor ons… En doordat we zo klein wonen kan er wel iemand van ons thuis blijven bij de kinderen en dat vinden wij wel zo prettig…
grts patricia
Pfff, ik schat nu zo’n 120 m2. Begane grond is 69m2 en 1e verdieping gaat de trap nog vanaf, dus zal wel op zo’n 120 m2 uitkomen. Zodra er een vaste trap naar de zolder komt, zitten we denk ik op 170 m2 ofzo, maar dat is voorlopig nog niet nodig. Wij hebben ons huis juist midden tijdens de crisis gekocht, ons vorige huis verkocht wonderbaarlijk snel, en daardoor konden we dit huis voor veel minder kopen dan waar het voor te koop stond. Anders hadden we het wel kunnen kopen, maar niet meer verbouwen, en dan had ik het niet gehoeven
Wij wonen in een standaard rijtjes eengezinswoning.
2 verdiepingen en een bergzolder, waar vanwege de hoogte evt. wel nog een slaapkamer te realiseren is na dak isolatie en het plaatsen van een vaste trap!
Op de 1ste verdieping hebben we 2 normale slaapkamers, 2 kleine en een mini douche.
Ik heb dus 3 x het grondopp. van 6 x 7 = 42 x 3 = 126 - trapgaten = keuze 2! Deze heb ik dan ook ingevuld, maar we leven natuurlijk (nog) niet op zolder dus eigenlijk zou het zo’n 84m2 moeten zijn!
Groot zat voor ons 3!
(En ook wel voor een evt. 4de persoontje )