ja zelf zal ik ook echt niet snel iets donkers bij iets lichts ingooien… vind het al super irritant als je een shirtje hebt met witte/lichte mouw dat de kleuren dan ondanks zorgvuldig wassen toch uitlopen in die mouw.
Ben ik dus 1x mee terug gegaan toen het een (duur) shirt van mezelf was. Wilden ze nog net tot op de ml wasmiddel weten hoe ik het gewassen had of het echt niet aan mij had gelegen.
Gelukkig besloten zij ook dat ik er echt voorzichtig mee om was gegaan en kreeg ik mijn geld terug (shirt was er natuurlijk niet meer) maar toch baalde ik flink.
Kan me voorstellen dat als je sowieso alles bij elkaar mikt dat die mouwen idd altijd net niet wit zijn, idem voor randjes aan de hals etc.
Maar ik sorteer ook behoorlijk uit… bruin/oranje/rood bij elkaar, een enkel roze shirtje dat hier in huis circuleert gaat eventueel met rood.
Blauw/groen/paars, aparte spijkerbroeken was (draait as we type ). Witte was (handdoeken, beddengoed, witte t shirts die mijn man onder een overhemd/ ander shirt draagt), bonte was (beddengoed, ondergoed, keukendoekjes) etc etc.
Mijn man wast wel, maar hij zegt al: jij sorteert maar, dan wil ik het per was voor je draaien :lol: .
mm. hier is dat ook met wassen, voorheen wasten manlief weleens, maar dat waren handdoeken.
nu we een nieuwe machine hebben zegt hij … ik weet niet hoe die werkt…
haha ligt niet aan de machine. maar gewoon om zich achter te schuilen om niet te hoeven wassen… :lol:
@Pitje27 wrote:
mm. hier is dat ook met wassen, voorheen wasten manlief weleens, maar dat waren handdoeken.
nu we een nieuwe machine hebben zegt hij … ik weet niet hoe die werkt…
haha ligt niet aan de machine. maar gewoon om zich achter te schuilen om niet te hoeven wassen… :lol:
De machine weet hij wel… en bij een eventuele nieuwe wil ik dan best een briefje ophangen hoor :mrgreen: .
Laatst was ik bij mijn ouders en belde hij: ja er ligt nog een was voor, maar ehm… wat mag hier nu wel of niet mee als ik hem ga draaien.
Gelukkig wist ik nog wat ik voor de machine klaar had liggen en dat gaat dan verder ook prima.
Tja toen hij op zichzelf woonde mikte hij dus wel vrijwel alles bij elkaar in idd…
haha… die van mij heeft dus nooit op zichzelf gewoond (ik ook niet hoor) dus hij heeft eerst gehad dat zijn moeder waste en nu ik… maar de uitleg krijgt hij nog wel hoor… :lol:
TIP
Het is me door n monteur aangeraden om eens per maand bijvoorbeeld wel n 90 graden programma te draaien. Alle aangekoekte zeepresten verdwijnen op deze manier uit de machine. Schijnt behoudt te zijn.
spijkerbroeken gaan op 40 graden, donkerbont op 30, lichtbont op 30, rood op 30, wit op 40, beddengoed op 60 ivm huisstofmijtallergie en handdoeken/washandjes, vaatdoekjes, theedoeken en keukenhanddoeken op 60 ivm bacteriën en daar is voldoende onderzoek naar gedaan dat bacteriën pas dood gaan bij heter dan 55 graden.
Wij gebruiken een AEG wasmachine.
Beddengoed, handdoeken en vaatdoeken op 60 graden. De rest eigenlijk op 40 graden, tenzij het label wat anders zegt.
Meen je dat Cell, is 60 graden genoeg bij huisstofmijtallergie? ik dacht 90graden, nou dan kan de beddengoed was ook mooi een stuk lager, verder doe ik bijna alles op 40 en soms 30 graden. Vaatdoekjes gooi ik vaak bij de beddengoed was in :shifty:
ja 60 graden is heet zat voor beddengoed. En ik heb hier een dochter die zo huidallergisch is voor de uitwerpselen van de huisstofmijt dat we om de 3 dagen haar bed verschonen wil ze niet onder de pukkeltjes zitten. Ik bewaar haar schone beddengoed ook in vacuumzakken in de kast.