Op hoeveel graden wassen jullie?

Bij mijn witte was gaat ook echt niks anders, maar ik heb daar soms echt wel 2 wassen van per week hoor :shifty:

Maar 60 graden is voor veel dingen idd wel wat een de warme kant, kijk maar in waslabels. In veel kleding staat ook 30 of 40 graden. Ik ben overigens afgestapt van vloeibaar wasmiddel, omdat dat op den duur heel erg gaat meuren (zeepresten van vloeibaar wasmiddel blijven achter je vulbak zitten :sick: en je komt er niet altijd makkelijk bij helaas. Ik ben weer overgestapt op poeder (van Ariel) en ik heb er nu geen last meer van (en ik maak niet ineens meer schoon achter de vulbak :lol: ).

Ik doe het bolletje met vloeibaar wasmiddel ín de trommel nu.

Onze kleding ruikt weer zalig, had hiervoor witte reus maar kreeg vieze geur er echt niet uit, zeker niet na een feestje met rokers en frituur.

Oh jakkes :thumbdown: Daar heb ik dus geen last van, alles komt echt schoon en fris uit de wasmachine :thumbup: Ik krijg ook vaak te horen dat mijn kleding zo lekker ruikt (mensen aan wie ik dan kleding verkoop die melden dat :thumbup: :lol: ).

:lol: Kim :-* , dua dar is ariel :thumbup:

Bonte en lichte was op 60 graden.

Donkere en jeans op 40 graden.

En een keer in de 3 maanden een kookwas 90/95 graden.

Haha Sanne, yep :mrgreen: En je was trouwens niet de eerste hoor, hoor het wel vaker :wink: :lol: :-*

Spijkerbroeken/rokjes op 40 graden

Handdoeken en ondergoed op 60 graden

Bonte was op 30 graden (apart: licht bont, donker bont en sokken)

Werkkleding van mijn man 40 graden

Okay…hier 3 sorteermanden: bont, donker en wit…alles op 40 graden, behalve de witte was die gaat op 60 graden. BIj de bonte was een colorcatcher (?) en bij de witte was wat soda…

Met 7 mensen in huis draaien we toch wel 14 machines per week… :wall: om over de strijk maar niet na te denken.

Als je bij elke was een schep baksoda (zuiveringszout) doet…hoef je echt niet 1 keer per 3 maanden een kookwas te draaien…

Ik doe bij de gekleurde was altijd een scheutje azijn, dut is een stuk goedkoper dan die speciale doekjes :wink: Kan me overigens voorstellen dat er bij jullie héél wat was doorheen gaat Mandala :shock: 8)

Ik ben net zo’n freak als Kim :mrgreen:

Ik was ook alles binnenstebuiten en ben ook een Ariel liefhebber, daar was ik meestal de kinderkleding mee. Maar ik heb ook gewoon AH eigen merk staan en vloeibaar, maar net wat er gewassen wordt wat ik gebruik.

Kinderwas gaat hier apart.

• beddengoed, 40 graden
  • wit, 40 graden (hydrofielen, washandjes, sokken, rompers etc.) Zitten er echt witte kledingstukken bij als shirts ed dan op 30 graden.
  • fuchsia, 30 graden
  • licht gekleurd, 30 graden
  • donker gekleurd, 30 graden

Dan voor ons zelf
  • beddengoed, 60 graden
  • witte handdoeken, 60 graden, soms 90 om even de wasmachine te spoelen
  • gekleurde handdoeken, 60 graden
  • witte was (shirts en andere kleding), 40 graden
  • gekleurde was, 30 of 40 graden
  • donkere was, meestal 40 graden

Qua wasmanden: de meisjes hebben er allebei 2, een voor kleding en de ander voor sokken/maillots/fragiele rokjes die in een waszakje gaan.

En zelf hebben we er ook 2, doen witte was en licht gekleurde bij elkaar en zoeken het dan uit bij het in de wasmachine stoppen.

Ooohh Kittycat, jij bent nog erger dan ik :lol: :lol: Ik heb geen aparte wasmanden namelijk :angel: :mrgreen:

@Kimmie1976 wrote:

Ik doe bij de gekleurde was altijd een scheutje azijn, dut is een stuk goedkoper dan die speciale doekjes :wink: Kan me overigens voorstellen dat er bij jullie héél wat was doorheen gaat Mandala :shock: 8)

Hihihi, zeker vorige week met 3 buikgriepers…gelukkig helpt papa enorm met strijken en de rest… :wink:

Oh dat is helemaal aanpoten dan :hug: Maar wel top dat papa dan ook zo meehelpt :thumbup: Zo één heb ik er hier gelukkig ook :inlove: :inlove:

Sorry… erg offtopic :oops: :silenced:

Mijn waslijstje :

Hand,thee,vaat doeken washandjes , slabbers, hydrofiel, ondergoed enz 90c’

Werk was van manlief ( broeken shirts overals ) en ondergoed 60c’

Donkere was 40c’

Rood/roze/oranje was 40c’

Fijne was 30/40c’

Spijkerbroeken 30c’

Wol was

Handwas/ kort was

En dan straks weer baby was er bij…

Donker , fijn ,hand en wol was…

7kg Siemens wasmachine en vanaf donderdag weer een 8 kg droger merk weet ik zo niet… En alle was ophangen hebben we geen plek meer voor…

Witte was gaat hier op 90 graden (regelmatig heet wassen is ook goed tegen wasluis/vetluis). Spijkergoed (manlief werkt bij een loonbedrijf, dus spijkergoed komt vaak met intensieve vlekken terug) en beddengoed op 60 graden en de rest op 40 graden. Ik doe niet aan handwas :shifty:

Wij hebben overigens een Samsung Ecobubble met een 8kg trommel. De was wordt hier nu opgehangen, de droger gebruik ik alleen nog maar in ‘noodgevallen’.

hier gaat de donkere en gekleurde kleding op 30

witte was op 40

bedden goed 60

ondergoed + handdoeken op 60

en 1 keer in de zoveel tijd laat ik mijn machine leeg op 95 met een paar scheppen soda draaien.

en als ik vloeibaar wasmiddel gebruik laat ik m extra spoelen.

wij hebben een lg met 8 kilo trommel.

de droger gebruik ik alleen voor bedden goed en de ondergoed/handdoeken was.

@Kittycat wrote:

Ik ben net zo’n freak als Kim :mrgreen:

Ik was ook alles binnenstebuiten en ben ook een Ariel liefhebber, daar was ik meestal de kinderkleding mee. Maar ik heb ook gewoon AH eigen merk staan en vloeibaar, maar net wat er gewassen wordt wat ik gebruik.

Kinderwas gaat hier apart.
  • beddengoed, 40 graden
  • wit, 40 graden (hydrofielen, washandjes, sokken, rompers etc.) Zitten er echt witte kledingstukken bij als shirts ed dan op 30 graden.
  • fuchsia, 30 graden
  • licht gekleurd, 30 graden
  • donker gekleurd, 30 graden

Dan voor ons zelf
  • beddengoed, 60 graden
  • witte handdoeken, 60 graden, soms 90 om even de wasmachine te spoelen
  • gekleurde handdoeken, 60 graden
  • witte was (shirts en andere kleding), 40 graden
  • gekleurde was, 30 of 40 graden
  • donkere was, meestal 40 graden

Qua wasmanden: de meisjes hebben er allebei 2, een voor kleding en de ander voor sokken/maillots/fragiele rokjes die in een waszakje gaan.

En zelf hebben we er ook 2, doen witte was en licht gekleurde bij elkaar en zoeken het dan uit bij het in de wasmachine stoppen.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Hoeveel tijd per week ben jij met de was bezig???

(voel me even een hele slechte huisvrouw met mijn alles op 40% en alleen onderscheid tussen wit/licht en donker).

Ik ga écht niet meer dan twee wasmanden neerzetten hoor, dat past niet eens hier. Hier een wasmand voor wit en een voor gekleurd. Selecteren doe ik zelf. Alles gaat hier op 40 graden eigenlijk, wel twee keer per jaar voor de vorm wat vaatdoekjes op 90 graden, omdat dat de levensduur van je wasmachine verlengt, aldus de wasmachinemannen :slight_smile:

Hier wel 1 wasmand op slaapkamer van zoon en 1 op de overloop.

Ik sorteer alleen op kleur.

Kleding gaat hier op 30 graden, heel soms bij extreem vies eens op 40 graden, maar dat komt slecht een enkele keer voor.

Beddengoed, handdoeken, ondergoed en keukendoekjes etc gaat op 60 graden.

Dat mag op 40 graden best schoon zijn en fris ruiken… bacterieen gaan er niet dood van en zeker dat keukenspul etc daar hoef ik geen fijne culturen in te hebben die er niet horen.

Vrijwel alles gaat op kort programma, dan draait het programma ongeveer in halve tijd. En ook dan is alles schoon qua kleding. Wederom als uitzondering de erg vieze was… die gaat wel op lang programma, wederom is dat zelden.