oorgaatjes laten priken..

Onze Anna ontpopt zich als een echt dametje, en loopt continu met kettingen en armbandjes om, en meld nu ook regelmatig dat mama oorbelletjes heeft, en anna niet, en dat anna ook oorbelletjes wil…

hoewel manlief en ik altijd hebben gezegd dat een kind van ons pas oorbellen krijgt als ze ouder is (lees, een jaar of 10) beginnen we nu toch erg te twijfelen aan waarom we dat eigenlijk wilden.

wij zijn geneigd om gaatjes te laten prikken bij haar, maar wie van jullie heeft ervaing met gaatjes prikken/het hebben van oorbelletjes op deze leeftijd, en wat zijn de voor-/nadelen op deze leeftijd??

Ik heb het bij amy gedaan toen ze 5 jaar werd.Tja er zijn voors en tegens,ik zelf heb het niet met 2 jaar gedaan en als ik alles had geweten had ik het met 5 jaar ook nog niet gedaan,werd hier af en toe ene hele strijd met oorbellen draaien dit moet de eerste weken een paar keer per dag,maar bij amy ging het ontsteken en het was al een drama als we er naar wezen.

Nu gaat het gelukkig goed maar de eerste maanden vond ik het echt niet leuk dat ze gaatjes had.

Ook lopen er zenuwbanen door het lelletje en daar zijn de meningen ook nog wel over verdeelt bij mensen dat het niet goed is maar daar heb ik niet echt verstand van.

ik zou bang zijn voor uitscheuren tijdens wild spelen :oops:

en idd die meridiaanlijnen in het oor…

maar er zijn genoeg mensen die een babietje al oorbellen geven

dus tjsa…helaas kan ik alleen voor mijzelf spreken: ik zou even wachten

…ik was 18 :shifty: voordat ik mocht :shifty:

aan mij heb je ook niks :doh: :oops:

Als je het doet: Zorg dat ze beiden oortjes te gelijk doen. Dat lijkt me beter bij een kindje van deze leeftijd. Maar verder heb ik er geen ervaring mee op die leeftijd.

Joy was 4maanden.

En nichtjes waren zelfs nog jonger. Mn schoonzussen daarbij heeft hun vader het zelfs gedaan maar tegenwoordig is t vanaf 3maanden bij de juwelier gewoon.

Over het hebben van oorbellen: Joy krijgt knopjes in alledaags. En alleen haar surinaamse oorbelletjes (ringentjes) op speciale dagen, die heb ik liever niet als ik er niet bij ben. Te groot ivm haken enzo of kwijt raken ook zoiets :roll:

Aan het hebben van oorbellen hier geen nadelen hoor!

Joy vind het MOOOI! En ze vraagt elke ochtend of ze in mogen (en ik draag me oorbellen zelden meestal alleen als ik ergens uit ga, haha dus toch grappig!)

Ik was 2,5 jaar toen ik gaatjes in mijn oren kreeg (op mijn eigen verzoek). Kan me niets meer herinneren van pijn of wat dan ook en de gaatjes zijn ook nooit uitgescheurd :wink: . Mocht je het doen, dan wel oppassen voor oorbellen die makkelijk in het beddengoed haken. Kan me nog herinneren dat ik vaak genoeg vast zat toen ik een kleuter was :wall: .

Ze kan met 2 jaar natuurlijk nog niet echt bewust kiezen voor oorbelletjes. Ik zoe zeker wachten tot ze een jaar of 6 is.

Zou het ook doodeng vinden dat ze ergens achter blijft haken tijdens haar spel… :shifty:

Ikzelf zou wachten met oorbellen,was het alleen al omdat Yara vaak wel wat heeft wat ze perse wil. Soms krijgt ze het na heeeeeeeel lang zeuren en als de gelegenheid zicht voor doet.Omdat ze het dan zoooooo graag wil.

Heeft ze het dan is het oke en wil ze niet meer.

Denk zelf ook niet dat een kind zo jong al bewust kan kiezen voor iets.

Daarbij lijkt het mij ook nog eens eng inm uitscheuren bij het spelen en het gaan onsteken wat beiden ook al genoemd is.

Succes met beslissen.

onze dochter heeft al oorbelletjes vanaf haar 2 en een half jaar

we hebben ze tegelijk laten schieten en ze heeft geen kick gegeven ook heeft ze er nooit last van gehad

:oops: het is zelfs zo dat ze vanaf haar 5 al een tweede gaatje er bij heeft :oops:

en dit was dus wel op eigen verzoek van haar en ook daar nooit problemen mee gehad

oorbellen is ook het enige wat ze inhoud

ze heeft al diverse keren ringetjes gekregen maar daar speelt ze mee en raakt ze kwijt

armbanden en kettingen houd ze ook niet lang aan deze hinderen namelijk in het spelen

Persoonlijk zou ik wachten!! Vind 2 jaar nog erg jong voor oorbelletjes!! (al is het natuurlijk superschattig haha)

Mijn nichtje heeft een paar maanden geleden oorbelletjes gehad (toen 2.5) nou het was een groot drama…

Ze heeft de hele boel bij elkaar gekrijst, ik kon er niet tegen en ben weggegaan…(moest gewoon huilen, dat arme grietje helemaal in de houdgreep voor die verrekte bellen)

We zijn inmiddels een 1/2 jaar verder en ze draagt de belletje niet meer. Ze haalde ze eruit, bleef haken met kleding aantrekken en dat soort dingen.

Dus in het geval van mijn nichtje ellende voor niets…

@niesje wrote:

:oops: het is zelfs zo dat ze vanaf haar 5 al een tweede gaatje er bij heeft :oops:

en dit was dus wel op eigen verzoek van haar en ook daar nooit problemen mee gehad

Vraagje, in hoeverre kan een kind van 5 bewust vragen om oorbellen?

@santos_05 wrote:

@niesje wrote:

Ik denk heel bewust hoor,hier liep amy ook al vanaf haar 4de om gaatjes te vragen en toen hebben we gezegt als je 5 bent.

wij hebben de knoop doorgehakt…

anna is nu de trotse bezitter van drie paar klipoorbellen

ik heb relatief kleine kunnen vinden, en ze staan erg lief.

als ze later gaatjes wl kan het altijd nog…

Goede oplossing klip oorbellen :mrgreen:

Voor die oplossing zou ik dus ook gaan als ze echt oorbelletjes willen. Klipoorbellen oké, maar mooi dat er nog heel lang geen oorlellen of andere lichaamsdelen worden doorgeprikt. :snooty:

Goede oplossing!! :thumbup:

Dochtertje gelukkig en die echte gaatjes kunnen altijd nog haha

santos_05 schreef:
niesje schreef:

het is zelfs zo dat ze vanaf haar 5 al een tweede gaatje er bij heeft

Ik denk heel bewust hoor,hier liep amy ook al vanaf haar 4de om gaatjes te vragen en toen hebben we gezegt als je 5 bent.

ze heeft in mei toen het tweede gaatje gekregen en in juli werd ze 6

en ja onze meid had toen en nou nog een hele grote eigen wil :wink:

daphne en Myrna zijn nu 6 en 4, ook al vragen ze om oorbellen, en ze hebben ook best een eigen willetje, ze krijgen ze gewoon nog niet…Als ouders kun je ook nee tegen je kind zeggen natuurlijk…

wij vinden ze nog veel te jong op het moment…

Hoe groot de wil van mijn kinderen ook zou zijn, die van mij en mijn man is altijd groter!!

Het duurt hier nog heeeeeeeeee lang voor de meiden gaatjes mogen schieten!

wij hebben er nooit geen spijt van gehad dat ze gaatjes heeft gekregen

en ja klopt papa en mama hebben ook wat te willen maar wij zijn er nou eenmaal heel makkelijk in

en Denise heeft er ook geen moeite mee

ikzelf was een jaar of 6 toen ik gaatjes kreeg

Hallo allemaal,

Mijn oudste dochter heeft sinds 1 maand oorbelletjes laten prikken samen met oma(wel in overleg met ons hoor!).

En dat ging heel goed…en sinds zij ze heeft zit ze er ook niet aan.Alleen haar zusjes de 2ling wil dit nu ook alleen is Amina een echte meid loopt het liefst op hakjes de hele dag en met ketting om en armbanjes en klipoorbellen in…een echte prinsesje.

Maar haar zus Djéda is een wildebras en die hebben we al 2 armbandjes gegeven met naamplaatje maar die sloopt zij elke keer pulken en trekken eraan.

En als we bij Amina gaatjes laten prikken moet Djéda natuurlijk ook anders wordt het oorlog :think: erg moeilijk dus.

Daar zijn we nog niet over uit wat we hier mee moeten doen…

Iemand ideeen?

Marleen.