oorbellen schieten

Ik ben ook aan’t twijfelen of ik oorbelletjes zal laten schieten.



De afspraak staat in ieder geval wel.



Moet er echt nog even goed over nadenken ( GOED ) Want het is zo Dinsdag ( morgen ).

ik heb het ook nog steeds niet gedaan. waar ga jij het laten doen als ik vragen mag?



gr

Ik heb het al gedaan trouwens.



Euhm heb het bij een juwelier laten doen hier in Tilburg.

Tis wel even brullen geweest hoor.

Maar ze heeft er helemaal geen last van, ze zit er ook nooit aan.

Oortjes zijn niet rood of wat dan ook.



En ziet er echt schattig uit :inlove:

Heb er helemaal geen spijt van.

Ik ga het ook doen bij mijn dochter over 2 weken.

Bij mij is het gedaan door de buurvrouw toen ik 2 weken oud was.

Natuurlijk zullen ze pijn hebben even maar ze kunnen er ook niet aan gaan zitten

:mrgreen: foto’s van de mooie belletjes!!!



Voor de mensen die het laten schieten nog in overweging nemen…



Bij mij zijn ze ook geschoten toen ik een paar maanden oud was (mijn moeder zei: “ik heb een meid en dat moet je kunnen zien ook”) toen ik een jaar of 15 was, wilde ik 2e gaatjes laten schieten (erachter). Helaas bleek toen dat mn eerste gaatjes veel te ver naar het midden geschoten (geprikt) waren…Bij die kleintjes is de plek moeilijk te bepalen. Ik heb wel mn 2e gaatjes hoor! En gelukkig net niet in mn kraakbeen hoeven schieten.



Anyway, wellicht goed om even te bespreken bij de betreffende juwelier?

Hier zie je 1 oorbelletje :inlove:

Ondanks dat het mijn ding niet zou zijn moet ik echt toegeven dat het echt heel schattig staat :inlove:

dankje :smiley:

Ik zocht online naar surinaamse sieraden en kwam deze forum tegen…

Ik zag iets over surinaamse sieraden lelijk… oh gunst haha ik woon zelf in suriname, maar ja een ieder zijn of haar ding. In suriname worden de oorlelletjes van de baby’s (net een paar maanden oud) “doorboord” met een naald en vervolgens met een touwtje gebonden totdat het wondje helemaal droogt. Elke dag met wat cocosolie op dat wondje.

Ik ben zelf moeder en zou dit absoluut niet met mijn kinderen doen. Woei heb het altijd eng gevonden. Dan maar een pistooltje bij de chinees om de hoek.

voor wat betreft de kwaliteit van de sieraden (surinaams goud)… mag ik boffen… vind ze top hoor :slight_smile: maar wij staan ook bekend voor de sieraden gemaakt van zaadjes, hout etc. Ik was 2 jaren terug geweest naar nederland op vakantie en kreeg 2 dure presentjes van mijn tante. Een baunat sieraadje en een S.Oliver sieraadje. Misschien niet prijzig voor jullie, maar voor een doorsnee burger in Suriname wel… Ik mag niet kladen. De kwaliteit is ook top!

Hallo Maureen,
Jou ring lijkt me heel bijzonder wat een apart idee heb je er misschien een foto van?

Groetjes van Angelique