oorbellen schieten

hoi



ik wou vandaag bij mijn dochtertje oorbelletjes laten schieten. de juwelier vertelde dat ze het niet meer doen onder de 4 jaar. het schijnt een nieuwe richtlijn te zijn en dat het eigenlijk niet meer mag. maar ik zie genoeg kindjes die het wel hebben(baby,s). die moeten het toch ook ergens gedaan hebben.? weet iemand waar misschien. het liefst in amsterdam en omgeving.



gr

Ben je naar een nederlandse juwelier geweest?



Probeer eens een surinaamse, zijn er zat in adam 8)

Ik weet niet waar je woont in adam, maar misschien de shopperhal in osdorp?

ja daar zat ik ook al aan te denken of een turkse. maar ik wil het alleen laten schieten en niet gewoon laten prikken. daar krijg ik de kriebels van laat staan voor een kleintje. ik kan me heugen dat het schieten bijna geen pijn doet. voelt alleen wat warm aan.

thanks voor je berichtje. ik ga het ff uitzoeken.



gr

Prikken is wel veel hygienischer en schijnt ook geen pijn te doen…

Zo’n schietpistoolding kun je niet goed genoeg ontsmetten… en piercen dus wel, elke keer nieuwe naald… is wel wat prijziger, rond de 35 euro heb ik hier op kok es gelezen…

hai



het is voor mijn dochtertje van 11 mnd. dus ik zie het prikken niet echt zitten. ik heb zelf ook best veel gaatjes in mijn oor en ik heb ze allemaal laten schieten. ik vind dit toch prettiger. ik herinner me dat ze er best hygienisch mee omgaan. de oorbellen gaan uit de verpakking gelijk in het pistool zonder dat ze het aanraken met handen. en het pistool word ook ontsmet. ik heb nog nooit een ontsteking gehad(gelukkig).

ik denk ook niet dat ze stil blijft zitten als ik het laat prikken.

ik zal erover nadenken.



gr

Je moet natuurlijk doen wat jou goed lijkt maar echt, zo’n pistool kan niet voldoende ontsmet worden… Verder snap ik je gevoel wel hoor… zo’n naaldje is toch geen fijn ‘idee’

Succes ermee…

ja idd…

als het zover is laat ik het wel weten :? :mrgreen:

Bij ons cultuur zeggen ze hoe vroeger met oorbellen schieten hoe beter, want kleine kindjes hebben dan minder pijn door besef,

Er is alleen geen ene Nederlandse juwelier die het doet,

Wij zijn in Den Haag bij de Haagse markt oorbelletjes gaan schieten en ja bij een surinaamse juwelier, Er is ook genoeg in mijn omgeving Rotterdam dus ook wel genoeg in Amsterdam, en bij een surinaamse juwlier hebben ze ook veel mooier goud en leukere oorbelletjes en sieraden voor kleintjes vind ik voor goed geld. Terwijl eigenlijk "nederlands"goud ik lelijk en geel eruit vind zien.

Succes met het vinden!

@Baby2008Diablow wrote:

Bij ons cultuur zeggen ze hoe vroeger met oorbellen schieten hoe beter, want kleine kindjes hebben dan minder pijn door besef,

Er is alleen geen ene Nederlandse juwelier die het doet,

Wij zijn in Den Haag bij de Haagse markt oorbelletjes gaan schieten en ja bij een surinaamse juwelier, Er is ook genoeg in mijn omgeving Rotterdam dus ook wel genoeg in Amsterdam, en bij een surinaamse juwlier hebben ze ook veel mooier goud en leukere oorbelletjes en sieraden voor kleintjes vind ik voor goed geld. Terwijl eigenlijk "nederlands"goud ik lelijk en geel eruit vind zien.

Succes met het vinden!




Dat is ook een questie van smaak he. Ik vind surinaams goud dus echt lelijk…



Maar goed, in adam kan je het denk ik overal laten doen hoor…

Mijn zoontje was 11 maanden toen ik zijn oorbel liet schieten.

Ze deden niet moeilijk gelukkig,

nu is het ook wel zo dat ze al dachten dat hij al 2 jaar was,omdat hij met 11 maanden al 86 cm lang was.



Ik heb het in Dordrecht laten doen,daar zijn ze niet zo moielijk over de leeftijd.



suc6.

ik merk dat de nederlandse juweliers toch terug houdender zijn. ik zal gewoon ff gaan kijken in amsterdam. ik vind het toch wel eng hoor? maar de kleine van mijn vriendin was 6 mnd en die heeft helemaal niet gehuild. aan de andere kant , het gaat super snel. ik ga toch maar naar de albert kuijp van de week. ik zal daar eens kijken. :wink:

@Madre wrote:

@Baby2008Diablow wrote:
Bij ons cultuur zeggen ze hoe vroeger met oorbellen schieten hoe beter, want kleine kindjes hebben dan minder pijn door besef,

Er is alleen geen ene Nederlandse juwelier die het doet,

Wij zijn in Den Haag bij de Haagse markt oorbelletjes gaan schieten en ja bij een surinaamse juwelier, Er is ook genoeg in mijn omgeving Rotterdam dus ook wel genoeg in Amsterdam, en bij een surinaamse juwlier hebben ze ook veel mooier goud en leukere oorbelletjes en sieraden voor kleintjes vind ik voor goed geld. Terwijl eigenlijk "nederlands"goud ik lelijk en geel eruit vind zien.

Succes met het vinden!




Dat is ook een questie van smaak he. Ik vind surinaams goud dus echt lelijk…




Ik zei toch ook "vind ik"
Maar bij Nederlanders ofterwijl blanke mensen staat die goud ook veel mooier dan surinaams goud, maar ieder zn smaak toch!

ja idd, ieder zijn smaak. vroeger vond ik geelgoud heel mooi, nog steeds wel maar ik vind nu wit goud heel mooi. surinaams goud vind ik ook mooi maar ik zal het niet heel snel kopen. zelf draag ik wel een surinaams gouden ring, die heb ik van mijn mannetje gehad. het mooie van surinaams goud is dat bijna al het goud dat gemaakt word een betekenis heeft en ook met een reden gemaakt word voor bepaalde belevenissen die een mens heeft meegemaakt. mijn ring bestaat uit een hart met in het midden een sluitel en aan beiden zijden van het hart vliegen 2 duifjes(vogeltjes). het ene vogeltje is mijn overleden zoontje en het andere duifje is mijn dochtertje die nu 11 mnd is. allebei hun namen staan in de ring. dus dat vind ik echt super mooi.



als ik gaatjes laat schieten betwijfel ik wat ik zou doen, goud of zilver. ik vind het moeilijk. maar dat zien we dan wel weer.

@jody wrote:

ja idd, ieder zijn smaak. vroeger vond ik geelgoud heel mooi, nog steeds wel maar ik vind nu wit goud heel mooi. surinaams goud vind ik ook mooi maar ik zal het niet heel snel kopen. zelf draag ik wel een surinaams gouden ring, die heb ik van mijn mannetje gehad. het mooie van surinaams goud is dat bijna al het goud dat gemaakt word een betekenis heeft en ook met een reden gemaakt word voor bepaalde belevenissen die een mens heeft meegemaakt. mijn ring bestaat uit een hart met in het midden een sluitel en aan beiden zijden van het hart vliegen 2 duifjes(vogeltjes). het ene vogeltje is mijn overleden zoontje en het andere duifje is mijn dochtertje die nu 11 mnd is. allebei hun namen staan in de ring. dus dat vind ik echt super mooi.



als ik gaatjes laat schieten betwijfel ik wat ik zou doen, goud of zilver. ik vind het moeilijk. maar dat zien we dan wel weer.




mooie betekenis van je ring!!! :wink:

thx :mrgreen:

mijn dochter heeft ook met 5 maand oorbellen gekregen gewoon bij een ned juwelier en die zei ik heb ze lliefst zo vroeg mogelijk want die kleintjes werken niet tegen en blijven ervan af en dat is idd ook zo nu nog ze is nu bijna 4 jaar en komt er nog steeds niet aan zelfs ik mag er bijna niet aankomen ze denkt gewoon dat het normaal is ze is niks anders gewent.

en ik zou ze wel laten schieten want uitervaring heb ik wel eens gezien dat als je zelf geprikt zijn en ze er later een te zware oorbel in zou doen het gelemaal uitgaat hangen.

hoi



het is idd 4 jaar geleden van je dochtertje. ik zou ook graag bij een ned juwelier gaan maar waar?? ze doen erg moeilijk. ik zal er toch nog een paar moeten bezoeken.



waar heb jij het laten doen? en heeft ze gehuild?



gr

@jody wrote:

hoi



het is idd 4 jaar geleden van je dochtertje. ik zou ook graag bij een ned juwelier gaan maar waar?? ze doen erg moeilijk. ik zal er toch nog een paar moeten bezoeken.



waar heb jij het laten doen? en heeft ze gehuild?



gr




ik heb het in groningen laten doen en gehuild bij de eerste niet bij de 2 kwam er een kikje af maar dat was eigenlijk niet echt huilen ook was ze het snel vergeten en het voordeel is als ze jong zijn gaan ze er niet aan zitten en kan het mooi geneze.

weet wel dat er in urk een juwelier is die het doet maar ja of je dat er voor over hebt? en heb je wel eens gedacht aan de bazaar in beverwijk? en anders geweoon wat juweliers afbellen is vast wel 1 die het wil doen.

nu is onze 2e een zoon dus hoeven we niet weer voor oorbellen gaan maar als het wel een meisje was zou ik ook weer zo vroeg mogelijk heen gaan en vindt het ook zo super lief lijken :inlove:

Maar het wordt toch niet voor niets op deze jonge leeftijd niet gedaan :think:



gr melanie