oorbellen schieten

tja… wat moet ik er van denken dat ze het niet meer doen. het is iets van de laatste tijd. maar in principe hebben ze het altijd gewoon gedaan. de vrouw bij de juwelier zei tegen mij, de reden dat het eigenlijk niet meer mag is dat het wel eens is voorgekomen dat ze misvormde oortjes hebben gekregen. maar goed. of je het nu met een paar maanden doet of met een paar jaar. het blijft hetzelfde toch? en ik heb nog nooit iemand gezien met misvormde oortjes van oorbellen schieten. :wink:

Hoi,



Nee dat klopt, maar omdat de oortjes nog niet (volgroeit) zijn zou ik het toch niet doen :wink:

Ik heb het wel eens gezien en dat is echt geen fraai gezicht .

Ik zou me dat als moeder dan toch verwijten :oops: :shifty:

geen verwijt naar jou als je het wel doet hoor, maar zo zou ik hetzelf voelen.



gr melanie.

aan de ene kant is dat wel zo. maar ik had ook al op hele jonge leeftijd oorbelletjes. en ik ken veel kindjes die al op hele jonge leeftijd oorbellen hebben gekregen en in suriname is het zelfs normaal dat ze het zelf doen kort na de geboorte. maar tot op heden heb ik geen rare oortjes gezien. je oor groeit idd nog wel wat maar niet heel veel. ik denk dat als het kindje gewoon knopjes draagt dat er niets aan de hand zal zijn . tenzij ze echt van die hangers gaat dragen maar dat zal je denk ik niet doen bij een jong kindje hahahah… , ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.



gr

@melanie wrote:

Maar het wordt toch niet voor niets op deze jonge leeftijd niet gedaan :think:



gr melanie




Ja en nee, ik heb overigens ook bij mijn dochter de oorbelletjes laten schieten met 10 maanden.



1 winkel zei gewoon heel eerlijk, wij doen het niet onder de 7 (!) jaar omdat we liever geen huilende kinderen in de winkel willen hebben.

De meeste juweliers willen het wel doen vanaf een jaar of 4/5.

Over het algemeen wordt als reden aangegeven dat ze willen dat de kindjes besef hebben van dat het laten schieten van de oorbelletjes pijn kan doen. En dat het een eigen keuze is. Maar goed, wat voor besef heeft een kind van 4 a 5 daarvan en het nut om te weten dat het pijn kan doen.

Maar dat is mijn mening.



Ik ben dus naar de kruiskade in rotterdam gegaan en heb ze daar laten schieten, werd niet moeilijk over gedaan, en eerlijk is eerlijk, ze heeft heel even gehuild bij het laten schieten. Maar dat doet ze ook bij het geven van de prikjes op het cb. Last heeft ze er niet van gehad en eraan zitten doet ze vanaf de 1ste minuut niet. :thumbup:

hahahah ik ben blij als het voorbij is. krijg er toch een beetje de kriebels van. maar dat is begrijpelijk. en ik weet ook heel goed dat het een moment opname zal zijn. en bij haar prikjes op het cb heeft ze eigenlijk helemaal niet gehuild .



gr

Wie heeft er voor mij wat adresjes in (of omgeving) Rotterdam om oorbelletjes te laten schieten?

Ik heb namelijk geen zin om hier eerst juwelier in en uit te lopen

om te vragen of ze het doen bij een kind van 3.

Sharon heeft pas op haar 6de (bijna 7) oorbellen gekregen, maar dat was hier ook nog een gedoe hoor.

Bij de piercer moesten we onze ziekenfondspasjes hebben???

De nederlandse juweliers deden het niet en uiteindelij maar naar een turkse juwelier gegaan en die vroeg niet eens naar de leeftijd.



Ik zou ook gaan voor schieten met een pistool hoor, dat gaat sneller volgens mij.

En als ze dan de oorbelletjes heeft dan kan je de zweerknopjes beter wat langer laten zitten dan de standaard 6 weken, hier heb ik ze zeker 4 maanden ingehouden en heeft daarna helemaal geen last ehad van haar gaatjes.

Terwijl ik als kind m’n gaatjes constant liet dichtgroeien van de zweeroren.

Nu zijn ze weer dichtgegroeid, maar ik kan ze nog wel zelf doorprikken hoop ik.

Brrr ik weet niet hoor maar waarom is iedereen zo’n fan van zo’n smerig pistool :sick:

Als mijn dochter oud genoeg is (ja, ik vind persoonlijk dat ze er zelf om moet kunnen vragen en de consequenties moet kunnen overzien qua pijn en genezing) ga ik toch echt naar een piercer :shifty:

@Mellie wrote:

Brrr ik weet niet hoor maar waarom is iedereen zo’n fan van zo’n smerig pistool :sick:

Als mijn dochter oud genoeg is (ja, ik vind persoonlijk dat ze er zelf om moet kunnen vragen en de consequenties moet kunnen overzien qua pijn en genezing) ga ik toch echt naar een piercer :shifty:




Mellie , dat ben ik het met je eens . de kinderen kunnen nu nog geen bewuste keuze maken, en ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat mijn dochtertje een lelijk oortje zou krijgen “alleen omdat mama oorbellen zo leuk vind”

goed de kans his heel klein maar toch, ik zou het me nooit vergeven :oops: :shifty:



Ik ging al denken dat ik de enige was die er zo over dacht :think:

het zal hem aan de naam liggen misschien :mrgreen: :-*



gr mel.

@Mellie wrote:

Brrr ik weet niet hoor maar waarom is iedereen zo’n fan van zo’n smerig pistool :sick:

Als mijn dochter oud genoeg is (ja, ik vind persoonlijk dat ze er zelf om moet kunnen vragen en de consequenties moet kunnen overzien qua pijn en genezing) ga ik toch echt naar een piercer :shifty:






Ben helemaal mee eens… qua leeftijd en qua piercer… :thumbup:

Die pistooltjes zijn zooooo smerig… :silenced:

En piercen gaat net zo snel hoor… het is denk ik het idee wat men heeft, naalden=eng en zo… :mrgreen:

Maar goed, ieder zijn ding he… :thumbup:

En wat er eng is aan die naald snap ik dan niet he?

Die naald is vlijmscherp en gaat véél soepeler door een oorlel dan een oorbelletje wat met druk er doorheen gedúwd word :silenced:



zwaait naar melanie

Klopt hoor… en daarbij is een naald 100% steriel he… :wink:

Precies, bepaalde delen van zo’n pistool kunnen niet gesteriliseerd worden :sick:

@melanie wrote:

Maar het wordt toch niet voor niets op deze jonge leeftijd niet gedaan :think:



gr melanie




en als ze wat ouder zijn kunnen ze zelf kiezen of ze wel of niet oorbellen willen…

Ik snap niet waarom mensen hun kindje zo vroeg oorbellen willen laten hebben :evil:



Ik vind het absoluut geen toegevoegde waarde hebben. Vind het zelfs een stomgezicht bij baby’s.

Ik vind dat wanneer je kindje zelf kan zeggen of die het wel of niet wil, inderdaad zo rond jaar of 4, dat je dan eens naar de juwelier kunt gaan.



Bij jongens vind ik het al helemaal belachelijk! Wie weet wil die dat wel helemaal niet, maar hij heeft straks wel voor de rest van zn leven een gaatje in zn oor wat je ziet (toch anders dan wanneer je ene meisje bent).

Daarbij komt dat ik het bij jongens een beetje asociaal vind staan :oops:

@Theemuts wrote:

Ik snap niet waarom mensen hun kindje zo vroeg oorbellen willen laten hebben :evil:



Ik vind het absoluut geen toegevoegde waarde hebben. Vind het zelfs een stomgezicht bij baby’s.

Ik vind dat wanneer je kindje zelf kan zeggen of die het wel of niet wil, inderdaad zo rond jaar of 4, dat je dan eens naar de juwelier kunt gaan.



Bij jongens vind ik het al helemaal belachelijk! Wie weet wil die dat wel helemaal niet, maar hij heeft straks wel voor de rest van zn leven een gaatje in zn oor wat je ziet (toch anders dan wanneer je ene meisje bent).

Daarbij komt dat ik het bij jongens een beetje asociaal vind staan :oops:




Ik vraag me dat ook wel eens af…

Wat nou als je kindje helemaal geen gaatjes wil als ze wat ouder is? Zit ze tóch mooi met gaatjes waar ze niet om gevraagd heeft…

Zat mensen die pertinent geen gaten in hun lichaam willen hoor.

Ik vind het bij jongens én meisjes aso staan. Maar dat is mijn mening en smaken verschillen gelukkig. Ook ik vind dat je kind zelf moet kiezen wat hij/zij wil. Ik mocht het bv pas met mijn 12de jaar en ja ik vond het doodeng maar heb er wel bewust voor gekozen. Én ik vind het ook erg gevaarlijk en dan niet omdat ze eraan kunnen zitten want blijkbaar doen ze dat niet maar er kan zoveel gebeuren tijdens het spelen. Voor hetzelfde geld hebben ze uitgescheurde oorlellen!!! Nee ondanks dat ik het afschuwelijk vind, vind ik het bezwaarlijker dat er iets tijdens het spelen kan gebeuren waardoor de oren eigenlijk nog meer misvormt raken.



Groetjes

Karlijn

ach ja, ieder zijn eigen mening toch!!! mijn vraag luidde alleen maar waar je het eventueel zou kunnen doen in de buurt van amsterdam!!! :eh:

@jody wrote:

ach ja, ieder zijn eigen mening toch!!! mijn vraag luidde alleen maar waar je het eventueel zou kunnen doen in de buurt van amsterdam!!! :eh:




inderdaad ieder zn eigen mening!!! maar ben je al iets verder heb je al iets gevonden die het wel doen?

Mijn sz uit Amsterdam heeft bij haar meisje al met een maand of 4 gaatjes laten schieten, volgens mij gewoon bij de juwelier op het Buikslotermeerplein in Noord… (daar zit ze dagelijks bij gebrek aan een leven :silenced: ).



Toch vind ik het eerlijk gezegd bij zo’n kleintje maar raar staan op de één of andere manier, maar goed smaken verschillen gelukkig. Misschien dat ik er anders over zou denken als ik zelf een dochter zou hebben… (alhoewel ik nu van mening ben dat een kind die keuze zelf moet maken).