Ook zo'n zin in de winter?

In welk deel van Nederland valt er wel sneeuw dan in de winter? Moet ik toch maar weer verhuizen, ik loop al een paar jaar de sneeuw mis…



Nee, geef mij maar de herfst, daar hoort de regen iig bij!

De zomer is al verregend, de winter afgelopen jaar ook…dan maar het seizoen waar het mag regenen!

Oh ik heb dus ook wel zin in de winter, maar dan met sneeuw wat een dag blijft liggen een zonnetje erbij, geen gladde wegen, en gewoon normale vrieskou.



Maar goed ik ga eerst volgende week naar de zon ook nog erg lekker.

de winter mag van mij wegblijven…wanneer hebben we in hemelsnaam nog een mooie winter gehad?..het enige dat dat krijgt zijn vieze smerige wegen en sneeuw die hooguit 1 dagje blijft liggen…



heb echt de pest gekregen aan die kwakkelwinters van de laatste jaren bah :sick: iedereen word ziek en overal zie je niezende en hoestende mensen om je heen !! romantisch.? neu geef mij lekker de zomer… :thumbup:

Welke zomer??? :mrgreen: :wink:

IK HAAT WINTER!!!

@miekske wrote:

Welke zomer??? :mrgreen: :wink:




de zomer viel best mee hoor…oke je hebt niet weken achter elkaar s’morgens als je wakker werd naar buiten gekunt in de hemtje en korte broek,maar over het algemeen viel het best wel mee.we hebben hele mooie dagen gehad tussendoor…

neeee heb helemaal geen zin in de kou momenteel :?



heb niet eens zomer gehad :frowning:



vindt wel de gezelligheid van de winter fijn zoals sinterklaas en kerst het samen zijn met familie lekker knus en warm



maar het steeds ijskoud hebben buiten ben ik nog ff niet aan toe

@faizaa wrote:

@fiep klophout wrote:
nee das weer een van de vele woroden waar gewoon geen fatsoenlijk nederlands woord voor bestaat. Ik denk dat de ‘hollanders’ he tidd doen met blubber, maar das dus niet hetzelfde he :snooty: Pietsjen is net zo’n woord, de ‘hollanders’ zeggen dan prikken, maar dat dekt de lading dus echt niet he…armoedig taaltje hoor, dat nederlands :lol:





en nu ga ik als de wiedeweerga naar bed, en dan word ik morgenvroeg wakker, kijk uit mijn raam, ligt de hele tuin verstopt onder een dik pak sneeuw!!!




hahahhahaa jaaaa klopt… :mrgreen: leuk dit!!

waar heb jij gewoond dat je deze woorden kent… :mrgreen:

morgen sneeuw… droom verder schat! :mrgreen: :wink:




de sneeuw was er niet. wel vreselijke regen gecombineerd met iets wat op rukwinden leek, waardoor mijn parapluutje verkeerdom ging staan, mijn benen alsnog helemaal nat geregend zijn, en ik nu dus zit kou te kleumen op mijn werk. welkom in de herfst :?



ik ben van de westerlijke mijnstreek, westside posse!!!

@faizaa wrote:

Hebben jullie dat ook…



Zin in de winter… lekkere dikke sjaals… mooie winterjassen weer aan…

Thuis komen met een bevroren neus en die laten ontdooien naast de verwarming… heerlijk boek lezen op de bank en kaarsjes aan…

Je voeten warm maken aan de benen van je man… Kruik in bed… (zoooo romantisch :mrgreen: )

De kerstverlichting die overal ophangt in de stad… iedereen kerstcadeaus kopen… tra la la la la… la la… la la…

Binnen zitten terwijl het buiten sneeuwt… geen rode wangen uit een potje maar echtttt rood van de buitenlucht…







We hebben een rot zomer gehad maar ach de winter heeft toch ook zeker z’n charme en ik kijk er wel naar uit… :inlove:



Jullie ook?..




Ja leuk!!! :mrgreen:



Ik vind zelfs regen gezellig ALS IK BINNEN ZIT!!! :lol: :lol: :lol:

@fiep klophout wrote:

pratsjhhh




woejjjjjjjjjjj!!! limburgs, i love it!!!




:lol: :lol: :lol: Mij vallen die woorden niet op :mrgreen:

Pietsjen ook een heel normaal woord voor mij :mrgreen:

Laatst wist iemand niet wat een beurs is :think:
Ook limburgs?

Ik vind regen ook gezellig zolang ik binnen kan blijven :mrgreen:

Of 's nachts het horen gieten en dan weten dat je lekker warm in je bedje ligt :dance:



Ja ik heb zin in de winter.

Lekkere trui aan, slofjes aan.

Met koppie thee of choco op de bank.

Jammie lekker stampot eten!



Deze winter heb ik specifiek zin in omdat:

  • Thijmen deze keer hopleijk bewust sneeuw mee zal maken.
  • de winter betekent dat ik mag gaan shoppen voor een nieuwe garderobe (zie onderste banner :wink: )

Ik vind eigenlijk alle jaargetijden wel heerlijk.

Fijn toch die afwisseling!!!??



Moet er niet aan denken (vroeger wel :shifty: ) om in een land te wonen waar het of altijd (bloed)heet is of altijd koud!!!



Nu hebben we iets om naar uit te kijken…al vallen de zomers en winters idd de laatste paar jaren best tegen.



Maar als ik mocht kiezen heb ik toch een grote voorkeur voor de winter!! :mrgreen: :lol:

En dit jaar helemaal!!! Maar ja, dat ligt aan heel de situatie :inlove: :inlove:



Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Ja, Joseetje: heerlijke stampotten!!! :drool: :drool:



Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Wat ik ook zo leuk vind Justin die naar beneden stormd om te kijken wat sint in de schoen gedaan heeft :inlove:



Echte kerstboom uitzoeken!!! :mrgreen:



Ik vind het bij intratuin altijd zo leuk :mrgreen: al die kerstspullen.



En in de stad kerstverlichting en muziek :dance: kerstmarkten :dance:



En en en nog zoveel meer :mrgreen:

Absoluut niet!!!



Ik heb een hekel aan kou…echt…heb 17 jaar in een tropisch zwembad gewerkt en kou vind ik niks…

Ik heb een hekel aan sneeuw…alles wordt zo glad en later weer van dat gesmolten prut…moet meer met de auto doen ipv met de fiets…



Het enige voordeel is idd s’nachts lekker warm tegen elkaar aan liggen,maar dat doen we altijd wel behalve als t t warm is…



Nee,die winter mogen ze van mij overslaan hoor…

@prinsjeJason wrote:

@fiep klophout wrote:
pratsjhhh




woejjjjjjjjjjj!!! limburgs, i love it!!!




:lol: :lol: :lol: Mij vallen die woorden niet op :mrgreen:

Pietsjen ook een heel normaal woord voor mij :mrgreen:

Laatst wist iemand niet wat een beurs is :think:
Ook limburgs?


das een portemenee of knip wat ook plat is hahaha

hier ook een limbo die nu in breda woont :?

Beurs ken ik ook wel, dacht altijd dat dat fries was :lol:

@prinsjeJason wrote:

@fiep klophout wrote:
pratsjhhh




woejjjjjjjjjjj!!! limburgs, i love it!!!




:lol: :lol: :lol: Mij vallen die woorden niet op :mrgreen:

Pietsjen ook een heel normaal woord voor mij :mrgreen:

Laatst wist iemand niet wat een beurs is :think:
Ook limburgs?


haha ja dat zijn dingen waar je pas achter komt als je limburg verlaat en iedereen je aankijkt alsof je poep praat als je vraagt of er een frituur in de buurt is :mrgreen: Ik heb met al mijn limburgse vrienden die ook boven de rivieren zijn gaan wonen een lijst gemaakt met woorden die limburgs blijken te zijn terwijl je het niet zou verwachten (pietsjes en pratsj staan daar niet op omdat die toch wel behoorlijk limburg klinken ook), en we kijken elkaar bijna altijd met grote ogen aan als de een weer iets ontdekt heeft wat limburgs blijkt te zijn...

Ik kom uit Friesland en soms durf ik mijn zinnen niet af te maken omdat ik me dan ineens bedenk dat wat ik wil gaan zeggen mischien wel helemaal geen normaal nederlands is.



zo heeft mijn vader het een keertje meegemaakt (hij kan alleen fries en dialect) dat hij in amsterdam was en daar trek had in een broodje hamburger met ui. UI is in het fries siepels. Dus mijn vader stapt een cafetaria binnen en vraagt aan de man achter de balie om een broodje hamburger met siepels!

De man achter de balie dcht dat mijn vader ruzie zocht :shifty: :lol:





oke het gaat een beetje offtopic zo :angel:

WHAHAHAHAHA Joseetje wat erg zeg :lol: :mrgreen:



Ik was een keer in friesland en vroeg een frietje speciaal.

Kreeg ik de mayo,curry en uitjes in een apart bakje ernaast,ik stond zo te kijken :eh:

Bij ons doen ze de mayo en curry over de friet en daaroverheen de uien :mrgreen:



Misschien is dit een apart topic waard :mrgreen: verschillen in nederland of zoiets :lol: