Ik ebn vandaag begonnen met het Cambridge dieet en ben benieuwd of hier meer dames aan meedoen…
Nee ik ken het niet… ik ben bezig met de ww en heel veel bewegen (zumba :dance:) en dat gaat goed, ben al bijna 5 kilo kwijt :thumbup:
Maar heel veel succes in je strijd tegen de kilo’s
ik ken het niet
heb net f gegoogeld en schrik hier best wel van
450 calorien dat is heel wijnig
als je ervan uitgaat dat een vrouw gemiddelt 2000 nodig heeft
knap hoor als je het kan ik zou het niet kunnen
wens je heel veel suc6 :thumbup:
hou ons maar op de hoogte
@TaMa wrote:
Nee ik ken het niet… ik ben bezig met de ww en heel veel bewegen (zumba :dance:) en dat gaat goed, ben al bijna 5 kilo kwijt :thumbup:
Maar heel veel succes in je strijd tegen de kilo’s![]()
Ik ga 9 maart naar een workshop van Zunba, lijkt me echt heel gaaf!!
Doe je dat al lang???
Zumba is hier ook bij een sportschool., lijkt me echt heel erg leuk!
@Liamama wrote:
ik ken het niet
Klopt, het is heel weinig, maar wel heel gebalanceerd, bevat alles wat je nodig hebt en moet als het goed is geen hongergevoel geven.
Ik ben ook heel benieuwd, de 1e 3 dagen heeft je lichaam nodig om leeg en schoon te worden en op dag 4 begint de vetverbranding. Daar ga je dan je energie uit halen. Ik ken mensen die ruim 20 kilo (in 3 maanden) zijn afgevallen met Cambridge en dat na jaren nog steeds kwijt zijn.
Zeer laag calorieen dieet lijkt me nou niet echt fantastisch.
Dus ik zou er zelf niet voor kiezen.
@Dees75 wrote:
@Liamama wrote:ik ken het niet
Klopt, het is heel weinig, maar wel heel gebalanceerd, bevat alles wat je nodig hebt en moet als het goed is geen hongergevoel geven.
Ik ben ook heel benieuwd, de 1e 3 dagen heeft je lichaam nodig om leeg en schoon te worden en op dag 4 begint de vetverbranding. Daar ga je dan je energie uit halen. Ik ken mensen die ruim 20 kilo (in 3 maanden) zijn afgevallen met Cambridge en dat na jaren nog steeds kwijt zijn.
Maar dan zul je dus voor altijd deze levenstijl moeten houden?
450 lijkt me wel erg weinig!
Oew meid 450 calorieen per dag is toch echt niet gezond hoor. Ik zeg dit niet om beterweterig over tekomen maar als ik jou was zou ik er toch nog eens over nadenken… Het is niet de bedoeling dat je jezelf uithongert. Ook als je je streefgewicht berijkt hebt zal je dit moeten blijven doen want zodra je weer normaal gaat eten dan kom je aan.
Over Zumba, ik ben er nu twee weken bezig en het is leuk. En je verbrand er veel mee hoor.
Dees daar heb je gelijk in maar het is ook niet dat ik je bekritiseer, ik maak me alleen zorgen maar goed als jij dit wil doen moet je het doen. Ik wens je in ieder geval heel veel succes met het afvallen!
Misschien een tip… meld je aan bij caloriedagboek.nl, erg leuke site waar mensen elkaar steunen, waar je lekkere recepten vandaan kan halen en waar je je eigen eetdagboek, beweegdagboek kan bijhouden. Ik zit er nu ook al een tijdje :thumbup:
Jammer dat je een normale vraag als kritiek opvat.
Nog wel 1 tip, als je het met 450 calorieen moet doen, zou ik daarnaast niet ook nog intenstief gaan sporten.
Dan verbrand je lichaam alleen maar meer en zal het nog weinig hebben om van te leven.
En nee dit is geen kritiek, maar gewoon een advies.
Te bedenken dat een doorsnee vrouw minstens 1200 calorien nodig heeft om alles goed te laten lopen, zoals je organen en je menstruatie, 450 is gewoon te weinig. 450 verbrandt je als je slaapt. Zie het als kritiek of wat dan ook, maar tenzij je ‘morbidly obese’ bent en je onder toezicht staat van een arts is dit ‘dieet’ echt gevaarlijk en ongezond.
En het is geen aanval naar jou toe, maar een aanval naar die mensen die dit soort dieten verkoopt. 20 kilo in 3 maanden…mijn god. Een gezonde manier van afvallen, waarbij je leert goed te eten en waarbij je slechte eetgewoontes afleert, verbrandt ten hoogste 2 kilo per week.
Je kunt ook te weinig eten en daardoor niet afvallen!!!
Dan houd je lichaam juist alles vast wat het krijgt omdat het eigenlijk niet genoeg krijgt. Helemaal als je een schildklier probleem hebt is het niet goed! Niet dat jij dat hebt… maar ik weet dat er een aantal meiden hier zijn die dat wel hebben, waaronder ik!
hier sonja bakker gedaan… ben er wel 34,5 kilo mee afgevallen… maar toen werkte mn stofwisseling niet meer… die ging op spaarstand… en ik viel niet meer af! wat ik ook deed!
toen heb ik het langzaam opgebouwd! en nu eet ik veel veel meer!! en ik val weer af! ben nu inmiddels 36 kilo afgevallen terwijl ik nu in de 2e week bezig ben van WW… en dus eerst helemaal stil stond!
@Dees75 wrote:
@Liamama wrote:ik ken het niet
een nichtje van heeft het gedaan, 25 kilo in 3 mnd, maar het is er nagenoeg bijna weer aan, binnen anderhalf jaar, een vriendin was 10 kilo kwijt in een week of 6, eind vorig jaar maar zij is ook alweer 5 kilo bij.
Niet om je te ontmoedigen, maar na het dieet zul je echt je levenstijl aan moeten passen, dus jezelf een gezondeetpatroon aanwennen.
Ik weet wel dat veel mensen erg veel baat hebben bij cambridge en dat het dus wel werkt, maar waak voor het jojo effect hoor.
:-*
ik ken het dieet niet maar heb het even gegoogled en pff alleen maar repen en shakies drinken… ik zou er niet aan moeten denken.
ik wil na mijn zwangerschap beginnen met het south beach dieet, ik heb het niet zo op dieeten maar heb het idee dat het south beach dieet wel bij me past en goed voltehouden is.
suc6 met afvallen :thumbup:
South Beach heb ik gedaan tot ik zwanger bleek! Was begin december begonnen en in 2 maanden zo’n 7 kilo afgevallen (daarna zou het langzamer gaan hoor, omdat je dan weer steeds wat toevoegd!). Begin februari kwam ik erachter dat ik al 8 weken zwanger was en ben ik gestopt. Wel nog steeds bepaalde richtlijnen ervan aangehouden zoals volkoren producten, maar verder veel vergeten nu. Ik de zwangerschap toch zo’n 20 kilo aangekomen en daarna en nu nog steeds weer op mijn oude gewicht van voor south beach.
Ik kan er nu mee leven en waarschijnlijk mezelf daarom er niet opnieuw toe aanzetten om weer te beginnen terwijl het een best makkelijk dieet is. Mijn zusje heeft het ook gevolgd en die was met 1 1/2 jaar zo’n 16 kilo kwijt. Zij is nu een beetje aan het jojo-en, want als er weer een paar kilo bij zit gaat ze weer een paar weekjes dieeten.
Repen en shakes vind ik ook niet geschikt en heel moeilijk vol te houden lijkt mij, zeker als je van eten houdt dan wel vet of gezond!