Over dat indalen hoor ik verschillende dingen.
Het is eigenlijk mijn eerste omdat Lasse nooit ingedaald is - dus geen weg vrijgebaand dus zou volgens vk deze later mogen zijn dan een tweede.
Maar ik las ook ergens dat juiste tweede later indalen omdat er meer ruimte is in de buik en er minder een bepaalde kant opgeduwd wordt.
Maar ik heb sowieso wederom veel vruchtwater en een dikke buik - dus bij mij geen sprake van krapte die het kindje de juiste kant opduwt.
Vk vertelde dat ze twee keer was bevallen zonder indaling maar dat dit met een ks niet wenselijk is omdat het meer kracht van de bm vraagt en daardoor van ks. MEt inleiding hetzelfde - te heftig en teveel risico voor het oude litteken.
Nou ja we wachten maar even af en de gyn is een aardige, sympathieke man met wie te overleggen is. Denk wel dat we er in de loop der tijd samen uitkomen.
:-*
Bella, het is rustig hier. Alles goed met je? Alweer bijna 38 weken! Nog effe!!
:-*
Begin het zat te worden.
Weer verkouden - weer blaffen en roggelen en benauwd :wall:
HEb ondertussen wel wat oefenweeen - soms wel dagelijks en vaker harde buiken.
Bij lasse nooit enig voorwerk gehad dus dat is nieuw voor mij.
HEb ook het idee dat kindje ingedaald is - er schuurt af en toe wat daar beneden of het steekt wat. Buik is gestopt met jeuken maar wel meer bij litteken. Minder druk op ribben.
WEl net een paar dagen extreme honger gehad - er kwam geen einde aan. Als ik niet at voelde ik me naar. Had ik bij lasse volgens mij ook ergens in de laatste maand - ik denk dat iemand aan zijn/haar vetlaagje aan het werken is :shifty:
Dinsdag weer naar gyn - ben benieuwd.
Gr Caroline
nog altijd honger Bella?
Hoe gaat het nu???
Ik kan me voorstellen dat je er genoeg van krijgt. Ik lees steeds opnieuw dat je niet lekker bent. Dat is niet leuk zwangeren :hug: .
Wat vindt Lasse eigenlijk van zijn brusje op komst?
@lydia wrote:
nog altijd honger Bella?
Hoe gaat het nu???
Nee die honger was na een paar dagen gelukkig over - was echt irritant - de hele dag door voelde ik me naar.
Maar ken het wel van laatst met lasse en in lichtere mate af en toe tijdens zwangerschappen - ws groeispurt ofzo.
Verder buikgriep gehad van de week - lasse deze dagen ziek - dus ik ben echt een gelukkig mens :liar:
Maar het goede nieuws is - beeb kreeg nu de indicatie beweeglijk in bekken dus hoef iig niet meer acuut plat als vliezen breken en kan dan gelukkig ook iets rustiger nadenken over wat te doen staat met lasse enzo.
Verder veel harde buiken.
Vandaag langer zwanger dan bij lasse - die is op deze dag om 14 uur gehaald met een ks.
Maandag weer naar de gyn. Wel een gedoe hoor. MOet nu vanuit zeist elke week naar utrecht en dat is een stuk verder weg dan vk op vijf minuten afstand. Autorijden is niet echt meer favoriet maar uur met de bus ook niet. Maandag kan Roel gelukkig mee maar die dinsdag erop moet ik weer alleen.
Zal dan hopelijk toch maar met auto gaan want alleen met ov reizen voelt gewoon niet prettig - wil liefst gewoon lekker thuisblijven of paar meter uit de deur. Maar dat zullen jullie ook wel kennen.
Vind het wel raar - heel wat april babies ondertusen geboren. Met lasse was ik een van de eerste en nu is het zo’n raar idee dat ik dadelijk ook weer zo’n hummeltje heb. Zo dichtbij maar toch zo ver weg lijkt het.
Ga even bijkomen van een ingewikkelde dag met een ziekerig kind.
@Renee74 wrote:
Ik kan me voorstellen dat je er genoeg van krijgt. Ik lees steeds opnieuw dat je niet lekker bent. Dat is niet leuk zwangeren :hug: .
Wat vindt Lasse eigenlijk van zijn brusje op komst?
Ik denk niet dat hij er zoveel van vind. Hij ziet natuurlijk wel steeds meer spulletjes die voor babie zijn en soms is dat lastig want dan wil hij toch ineens wel erg graag met dat speeltje spelen ofzo. Maar bedje staat en dan weet hij is voor baby zo ook de kinderwagen.
Maar echt besef komt pas als het er is en niet meer weggaat lijkt mij.
Maar ja we benoemen het waar mogelijk en wijzen ook babies aan op tv en bij oppas is ook een babie sinds een paar maanden - dus het thema babie is daar waar mogelijk geintroduceerd. Nu het echte feit nog :mrgreen: Maar denk wel dat het goed gaat komen.
Hij is af en toe wel lastig nu maar ja peuteren en een moeder die niet altijd goed in haar vel zit geeft wel ruimte voor opstandig gedrag geloof ik. Zal wel weer over gaan.
Bella, idd nog even meid!
Ben je ook niet heel erg benieuwd hoe Lasse gaat reageren op zijn brusje?
Ben zelf heel benieuwd hoe Esmee gaat reageren…Ze zit erg in de IK en MIJ fase…is ook erg jalours als het op papa en mama aankomt…
en dan nog meer met papa
Ben soms best bang dat ze jalours gedrag gaat vertonen en tegen de keer in gaat doen…wat weer voor leuke scenes zorgt…
Ruben maak ik me geen zorgen over…die heeft het er nu al over dat hij ook papa wil worden… :mrgreen:
Lasse is ook wel erg van de Ik en Mij maar ja dat is ook de leeftijd. En bij oppas laat hij ook niet het kaas van zijn brood eten maar ja zo’n klein babietje gaat er ook niet gelijk met zijn puzzels of auto’s vandoor - dat scheelt.
Ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren als baby bij mama op schoot - zal hij er ook wel bij moeten. Of als ik bv ga geven wat er dan om me heen gaat gebeuren :shifty:
Het liefst zou ik willen dat Roel de komende maanden non-stop thuis zou zijn en dat je de kids kan verdelen maar ja dat zit er niet bepaald in geloof ik :thumbdown:
Johan is 2 week vrij als de baby komt…
Heeft Roel ook nog iets van vakantie als de kleine komt?
Die 2 dagen die ze standaard krijgen is toch veel te kort hè?
Roel heeft niet zo veel dagen want is invalkracht en spaart naarmate hij werkt. Hij heeft er wel wat maar ik wel ook wat voor bijv in sept bewaren voor een kleine vakantie.
Vandaag naar zkh geweest - bloeddruk goed en kindje verder ingedaald nu vast in bekken. Het gaat de goede kant op.
Gr Caroline
Duurt nu vast niet lang meer…
Ik denk als je even hebt kunnen bijtanken het wel eens heel snel kan gaan… :-*
Ik heb gestemd op jongen en natuurlijke bevalling… :mrgreen:
Nog eventjes meid… :-*
Ik zie dat de stemmen voor jongens wel erg achter blijven - maar volgens mij wordt het ook echt een jongetje hoor :mrgreen:
Je krijgt een jongen en geen keizersnee maar een natuurlijke bevaling
@TaMa wrote:
Je krijgt een jongen en geen keizersneemaar een natuurlijke bevaling
PRecies maar niet vandaag iig :mrgreen:
Vanochtend wel wat voorwerk met nodige ongi pijn en pijn in rug en benen maar dat is in loop van ochtend weggegaan. Dacht even als dit doorzet - maar dat was niet het geval.
Net even met moeder, zus en lasse naar kinderboerderij geweest en ik voel na een weinig lichaamsbeweging alsof ik een etappe van de tour de france gefietst heb - zo loop ik dan ook nadien.
Ben de afgelopen weken ziek geweest of onderweg - zou graag nog wat leuke dingen ondernemen met Roel en Lasse - even het verlof leuk afsluiten.
Nog een keer met elkaar gaan zwemmen of even naar piramide van austerlitz ofzo.
Maar eerst morgen met Roel naar Utrecht kaartjes naar drukker brengen en nog wat dingetjes regelen en ergens samen lunchen.
@Madre wrote:
Ik heb gestemd op jongen en natuurlijke bevalling… :mrgreen:
Zeg :snooty:
Je bevalt over 5 dagen…
@Madre wrote:
@Madre wrote:Ik heb gestemd op jongen en natuurlijke bevalling… :mrgreen:
Zeg :snooty:
Je bevalt over 5 dagen…
Ok als jij het zegt :mrgreen:
Hee Bella, ik zat toevallig wat te struinen en zag ineens dat je op springen staat van nummertje 2. Het lijkt nog zo kort gelden dat we allebei op dezelfde dag zijn bevallen van Sarah en Lasse weet je nog? Maffe dag daarvoor was dat toen. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen met deze bevalling, doe die ook mag zijn en wat er dan ook uitkomt
Ik vond de bv bij de 2e trouwens een stuk makkelijker en soepeler gaan dan bij de 1e. Had ik ook wel de mazzel dat Sarah echt gelijk doorhad hoe het moest en erg goed dronk. Verder vond Eva het de normaalste zaak van de wereld dat Saar regelmatig aan m’n borst hing, was ook niet nodig om die af te gaan zitten leiden of ook elke keer wat te geven als ik Sarah moest voeden. Gelukkig ook helemaal geen jaloezie naar haar zusje toe. Ze vond mij wel een tijdlang helemaal niet leuk en was daardoor extra dwars, maar liever dat dan dat ze haar zusje niet leuk had gevonden.
Sterkte met de laatste loodjes!!!