Ook Bella is er bijna!!!

Lieve Bella,

Heel veel succes met de laatste loodjes! Hoop dat je genoeg rust kunt krijgen en nemen :-*

Omdat Bella zelf benieuwd was naar Keizersnee of niet en ook het geslacht van de beeb nog niet bekend is, heb ik een combinatie poll gemaakt :mrgreen:

een meisje natuurlijke bevalling :mrgreen:

Een meisje. Heb ik op Hyves ook al gezegd en ik moet natuurlijk wel consequent zijn :angel: . Ik twijfel over keizersnee/natuurlijke bevalling, maar mijn voorkeur gaat uit naar een natuurlijke bevalling dus die kies ik ook voor Bella.

Succes met de laatste loodjes :-* .

jaaaaaaaaaaa bella, het einde is in zicht. Op naar een heerlijke roze wolk, met een blauw gekleed kindje. (ik ben heel kortzichtig en kan me bij moeders van een jongetje gewoon alleen maar nog een jongetje voorstellen, bij meisjes idem dito).

Ik hoop iig dat lasse2 nog even op zich laat wachten zodat je even goed kunt genieten van je verlof, heb je best nodig volgens mij :-*

hoe zit het nou met die vleesboom eigenlijk? Is ie er nog? Heeft het nog invloed op hoe je bevalling gaat verlopen?

hey renee, wat grappig jou weer te zien, ik was namelijk echt 10 minuten geleden aan het denken dat je wslk niet meer op kok actief was, omdat je normaal bij grootse dingen nog wel even je neus om het hoekje steekt bij ons. Maar je bent er nog! Hoe is het???

Nynke bedankt voor mijn afteltopic :-*

Ik heb deze zwangerschap energietechnisch als een stuk zwaarder ervaren dan de zwangerschap van Lasse. Maar dat herkennen wellicht meer moeders die ook nog werken ernaast en ondertussen een peuter thuis.

De verlofstreep heb ik me op het laatst over heen gesleept met als toetje een flinke griep :wall:

Maar ja verlof is nu aangebroken en eindelijk kan ik wat voorbereidinkjes gaan treffen voor Lass(i)e(ntje)2.

Ik denk zelf al sinds week 6 a 7 wederom een jongetje maar Lasse zegt vaak zusje en qua hartslag bij vk zou het volgens het bakerpraatje een meisje zijn (hartslag rond de 150 nu al drie keer).

En Caroline eventueel als meisjesmoeder - dat zal voor iedereen even wennen worden denk ik :lol:

Vleesboom zit er nog maar bleek aan begin zwangerschap ingekapseld en groeide toen iig niet groter. Placenta zat er ook overheen waardoor weg naar uitgang wel meer geplaveid leek dan bij Lasse.

Morgen over twee weken wordt ik overgeheveld aan de gyn en dan gaat hij kijken hoe het ervoor staat daarbinnen.

Verder ben ik erg benieuwd naar ervaringen van moeders van tweede (derde enz) en bv geven - want tja het lijkt mij toch lastiger met een peuter die zijn aandacht zal vragen terwijl bv geven toch rust en focus vraagt (bij mij iig wel).

Gr Caroline

Ik heb zelf gestemd op jongetje met natuurlijke bevalling - maar ben de eerste zie ik die jongetje stemt :think:

@fiep klophout wrote:

hey renee, wat grappig jou weer te zien, ik was namelijk echt 10 minuten geleden aan het denken dat je wslk niet meer op kok actief was, omdat je normaal bij grootse dingen nog wel even je neus om het hoekje steekt bij ons. Maar je bent er nog! Hoe is het???

Tuurlijk ben ik er nog :smiley: . Tegenwoordig stuur ik bij ‘grootse dingen’ een pb :wink: . Het gaat hier best prima, als ik een chronisch slaapgebrek niet meereken :zzz: .

Haha, Lassientje :mrgreen: . Zijn jullie al uit de namen Bella?

@Renee74 wrote:

[

Haha, Lassientje :mrgreen: . Zijn jullie al uit de namen Bella?

Meisjesnaam iig de eerste wel, tweede wil ik graag een vernoeming in maar twijfel nog wat. Zou het graag naar mijn oma willen doen maar maak maar eens iets leuks van Giertje Gijsbertha wat dan ook nog past bij eerste naam. En van mijn moedersnaam is ook niets leuks te bakken. Ik heb nog een derde idee maar zou graag iets crea’s met mijn oma’s naam gedaan hebben.

Jongensnaam vind ik lastig naast lasse, minder keus in wat wij leuk vinden en het moet geen fokke en sukke idee worden. HEb wel een naam die ik leuk vind maar naam lijkt op naam van zoon van vriendin - maar ja ik moet al met zoveel dingen rekening houden dat ik overweeg toch bij die naam te blijven. Tweede naam staat hierbij wel meer vast.

Viel me van de week op in jouw avatar dat veerle echt een heel ander gezicht heeft dan Jarno.

Klopt, Jarno lijkt op mij en Veerle op papa :inlove: . Alhoewel ze bij de geboorte heel erg ‘hetzelfde’ waren. Qua karakter zijn ze helemaaaal verschillend. Jarno als baby daar had ik er wel tien van willen hebben, Veerle telt in haar eentje al voor tien 8) .

Oh, ik denk dat er toch genoeg leuks te vinden is dat bij Lasse past (zegt zij die niet eens één jongensnaam kon bedenken :mrgreen: ). En je kunt altijd nog advies op KOK vragen :wink: .

Zou het graag naar mijn oma willen doen maar maak maar eens iets leuks van Giertje Gijsbertha wat dan ook nog past bij eerste naam

Als jij nou even die eerste naam noemt, dan kunnen wij lekker voor je puzzelen. :angel:

bij lasse passen toch wel een hoop scandinavische namen, lijkt me

http://babyplaza.be/babynamen/themes/index.php?s=M&theme=Scandinavisch&p=1

hier ene hele rij. in mijn hoofd komt als eerste sven op (zo heette mijn eerste grote liefde :inlove: ), lasse en sven, geen peppi en kokki, maar wel een team!

Ivar ook mooi. Lasse en ivar.

geniet je al een beetje van je verlof?

Hey renee, maar ik heb nog nooit een pb van je ontvangen, betekent dat dat je de ontwikkelingen in mijn leven niet groots vindt? :cry:

Sven zo heet een verslaafde client van mij - valt af. Hoewel ik dan wel de ietwat andere versie leuk vind Sverre (net wat anders)

En nee ik geniet nog niet van mijn verlof - wat ik best erg vind. Ik heb het de hele dag benauwd en moet nog veel hoesten. Maar het gaat wel langzamerhand iets beter.

Morgen shoppen met een van mijn twee zussen - heb nog wat spulletjes nodig

• nieuw aankleedkussen
  • kruikzakken
  • nieuwe dekentjes

Heb wel zin om dit te gaan kopen.

Gisteren kleertjes van babie in commode gedaan en kleding van Lasse in grotere kast - dus dat ligt nu ook op orde.

Lakentjes zitten nu in de was.

@Renee74 wrote:

Klopt, Jarno lijkt op mij en Veerle op papa :inlove: . Alhoewel ze bij de geboorte heel erg ‘hetzelfde’ waren. Qua karakter zijn ze helemaaaal verschillend. Jarno als baby daar had ik er wel tien van willen hebben, Veerle telt in haar eentje al voor tien 8) .

.

Oh jee dat klinkt intensief die meid :mrgreen:

Ben ook erg benieuwd hoe nr 2 er bij ons uit gaat zien - bij lasse hadden we geen idee maar zijn altijd aangenaam verrast geweest en niet ontevreden over het resultaat 8) Ergens verwachten we nu een tweede lasse omdat we nu een beeld hebben maar ja het kan zomaar maar heel anders wezen.

Herkenbaar hoor dat je eigenlijk een kopie van je eerste kindje verwacht. Toch is het juist heel leuk om de verschillen te gaan merken kan ik je vertellen!

Lassientje :mrgreen: Ik vind Lasse nog steeds een leuke naam, volgens mij is daar voor jongen of meisje best iets leuks bij te verzinnen. Geen Lasse en Lotte natuurlijk… dat is teveel Jut en Jul, maar wat denk je van Lasse en Emil

Lasse en Milan

Lasse en Imre

Lasse en Arne

Lasse en Jonas

Voor een meisje ben je er al uit lees ik. Wat maak je van Giertje Gijsbertha (hoe kom je er bij zou ik eerder vragen :oops: )? Gigi, Gijsje, Gijske, Gietha :think: ? Ik heb bij de doopnamen ook zo eindeloos zitten puzzelen met vernoemingen…lastig hoor!

Overigens heb ik meisje, natuurlijke bevalling gegund, maar ik raad jongen/meisje altijd fout en die natuurlijke bevalling is vooral omdat ik je dat gun… dus aan mij heb je weinig wat betreft voorspellende waarde!

Maak je niet te druk over hoe het straks gaat met twee, komt vanzelf goed. Alle dingen waar ik me druk over maakte gaan hier heel makkelijk en andere onverwachtse problemen maken het soms opeens zwaar. Het voeden bij je tweede kan ook opeens veel makkelijker gaan hoor (of moeilijker natuurlijk, maar we gaan gewoon van het positieve uit). Noëmi maakt nooit problemen als ik aan het voeden ben, maar met woorden en met een handje vrij zo af en toe kan je een hoop doen hoor! Ik zorg wel dat alles klaar staat voor een voeding (zoals een beker drinken, evt. een koekje, afstandbediening van de dvd onder handbereik etc), maar meestal loopt het zonder problemen.

Geniet van je verlof!!

Succes :slight_smile:

Mijn vriendje heet Lasse (een Noor is het) en zijn zusje heet Mari

Vind ik wel leuk klinken

Maja - als jij altijd fout zit wordt het dus een jongetje met een ks. Nou ben ik net bij de vk geweest en die gaf al aan dat ik zoals het er nu naar uitziet een grotere kans maak op een ks. Kindje is nog voor geen cm ingedaald en het kan zijn dat ik late of geen indalers produceer maar dat is niet wenselijk met al een litteken.

Hartslag was iets lager dan vorige keren. Vk zei boven 140 meer kans op meisje en eronder op jongetje en varieerde nu van 137 tot 142. Dus al lager dan vorige keren (tussen 140 en 150)

Dus tja jongetje met ks komt meer in beeld geloof ik.

Volgende week dinsdag ga ik naar gyn en die neemt het over.

De naam Emiel is hier toevallig laatst ook gevallen - zus kwam er ook mee. En Jonas heeft wel op het lijstje gestaan.

Christine leuk dat je vriend Lasse heet. Ik denk dat er Noorwegen wel meer Lassetjes rondlopen :mrgreen:

Bella, een kopietje van Lasse is zo erg niet hè :inlove: ? Maar dan eentje die wel lekker tot een uurtje of half acht slaapt :wink: .

Oh ja, bv en rondhobbelende peuter. Met wat trucjes (lees tv :oops: ) is het hier altijd goed gegaan. Echt ideaal vond ik het niet, maar gelukkig kon ik al snel voeden op tijden dat Jarno in bed lag of als papa thuis was, en dan hooguit één voeding met Jarno erbij. Nu laat Veerle zich veel afleiden, dus heb ik Jarno zo ver dat hij in het ledikant op zijn kamer gaat spelen en ik even tijd heb om haar in alle rust (nou ja, 100x mama, mamaaaa :roll: :inlove: ) te voeden. En hij vindt het heel leuk om daar te mogen spelen. Gelukkig is dat niet zo heel vaak. En ze zijn nu natuurlijk op een leeftijd dat ze zich beter zelf kunnen bezig houden. Dat scheelt misschien ook wel.

Nou wij zijn dus gisteren een nieuwe afstandsbediening wezen bestellen bij de tv - alleen met een orginele kan hij op dvd kanaal en niet met de universele. En ik wil toch echt af en toe wel een dvd er in kunnen doen als beeb er is :shifty:

Ik ben echt benieuwd hoe het gaat - het voeden met lasse erbij. Lasse slaapt tegenwoordig wel iets langer en ligt vaak tot tegen zeven uur in bed (te kletsen) dus dat gaat wel iets beter. Dus als beeb ervoor al een eerste voeding wil is dat goed (lasse kwam meestal rond vier uur destijds)

Daarna zit lasse vaak tot 8.30 a 9 uur in de box en doet een van ons nog een oog dicht en zou ik ook kunnen voeden. En voorlopig slaapt hij nog twee uur tussen de middag en dat wil ik graag zo houden.

Het wordt organisatorisch wel wat lastiger als ik weer ga werken en twee kids bij oppas moet afleveren :think:

Ik zie wel wat beren op de weg maar laten we van het positieve uitgaan en dat het zich misschien vanzelf oplost :pray: Komt tijd - komt raad zal ik maar denken :shifty:

Wij werken allebei wisselende diensten - Roel zal dus of al vroeg weg zijn of vanaf de middag tot laat in de avond - dus ben bang dat ik meerdere voedingen er toch alleen voor zal staan. Behalve als lasse naar de oppas is natuurlijk (drie dagen per week)

Oh ja Lasse kan zo doordrammen en blijven roepen om iets- zei van de week al ik ga een koptelefoon kopen met muziek erop zo dat ik niet hoor dat hij duizend keer hetzelfde vraagt of roept want daar wordt ik soms nogal iebelig van.

Hey Bella, hoe was het vandaag bij de gyn? Heeft hij al iets kunnen zeggen over de kans op een keizersnee?

Lief dat je er naar vraagt.

In eerste instantie zei hij van nou dat gaat ws wel de kant van een ks op maar we gaan eens even een echo maken.

En zag daar - een uitgang die nergens door belemmert werd. Vleesboom was niet te zien. Was aan begin van deze zwangerschap sowieso al ingekapseld en ws dus klein gebleven en lag teon onder placenta. Hij hangt nu iig niet voor de uitgang.

Dusssss - op dit moment staat niets een natuurlijke bevalling in de weg.

Heb wel veel vruchtwater wat het indalen niet bevordert. Voorlopig moet ik nu 8 april weer terugkomen en dan de week erna weer en we gaan het gewoon per keer bekijken.

Tot veertig weken iig aankijken - mocht het te lang gaan duren dan opnieuw bespreken -inleiden is met ks litteken geen optie iig. En het is de vraag of hij/zij naar beneden blijft liggen want hij/zij zou zo nog kunnen draaien. maar lasse bleef ook naar beneden liggen maar ging alleen steeds dwarser liggen omdat hij niet bij de uitgang kon/niet kon indalen door vleesboom.

Dus de komende weken kijk ik rustig aan wat er gebeuren gaat.

Vind het wel een spannend idee hoor - het idee om zelf te gaan bevallen.

Gr caroline

Wat een goed nieuws :thumbup: . Even afwachten dus, maar alles is nog mogelijk. Tweede kindjes dalen meestal later in, toch? Veerle ging in ieder geval pas op het laatst indalen en mij werd verteld dat dat volkomen normaal was voor een tweede.

Dus er wordt absoluut niet ingeleid? Dus als je bijvoorbeeld net als ik langdurig gebroken vliezen zou hebben, dan krijg je gelijk een keizersnee?

En het schiet alweer op voor je. Alhoewel de 37 weken-grens voor jou waarschijnlijk iets minder magisch is, omdat je sowieso niet thuis mag bevallen.