Oogtest CB

Amy wordt in april alweer 3 en 2 dagen later mag ze weer naar het CB.

Nu zag in bij de afspraak staan dat ze dan een oogtest krijgt.

Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat?

Ik hoor verhalen over plaatjes van fluitketels en andere ‘vooroorloogse’ voorwerpen :wink:

Die plaatjes (ietwat vooroorlogs inderdaad) die staan in je groeiboekje van het CB, daar kan je alvast mee oefenen met haar.

Ze worden met 1 oog afgedekt en dan moeten ze op afstand die ogenkaart met plaatjes benoemen dus.

ah oke! thanks!

Nou, ik ben heel benieuwd.

Amy kennende zegt waarschijnlijk geen woord. :mrgreen:

Dan mag je gewoon gezellig op herhaling :mrgreen:

Inderdaad even oefenen vantevoren, van de helft van de plaatjes had ik er zelf al moeite mee om te zien wat het was :wink:

En ik zou ook even goed uitleggen dat 1 oog wordt afgedekt.

Verder stelt het niets voor hoor.

Laura had er alleen wel genoeg van tegen de tijd dat we bij de onderste rij waren aangekomen (de kleinste plaatjes). Gelukkig wilde ze er toen toch nog eentje opnoemen, anders hadden we ook op herhaling gemoeten.

Toch wel apart dat ze met zo’n ouderwetse manier de ogen testen :think:

Als Amy het blijft vertikken kunnen ze toch verder niks?

Of zouden ze je dan doorverwijzen naar een oogarts ofzo?

Ach, ik weet in ieder geval dat ze prima ziet…veel beter dan mij in ieder geval, want ieder vogeltje ziet ze in de boom zitten, dichtbij of ver weg :wink:

mijn zoon weigerde de eerste keer ook.

en we moesten dus op herhaling.

en mijn zoon kende dacht ik dat hij echt weer niets wou…

dus heb ik hem een klein cadeautje beloofd voor als het goed zou gaan.

Hij noemde alles zo op!!!

Gelukkig ging hier de ogentest goed. van te voren ook geoefend en eerst wilde Tim natuurlijk niets zeggen, maar toen die eenmaal op dreef was… :thumbup: :thumbup:

Vreesde ook voor weinig medewerker. Y is echter gek op spelletjes dus heb thuis geoefend onder het mom dat het een spel was. Eerst ik wijzen en hij benoemen, toen andersom :mrgreen:

Eenmaal op het CB wilde hij de hele tijd het spelletje doen hahahaha, ook al was hij al klaar! :lol:

Die van mij wilde wel met 2 ogen maar met 1 oog was hij zo duidelijk aan het sjoemen dat we niet op herhaling moeten maar gewoon in 1 x naar de oogarts. Daar meten ze de ogen door want dit is idd ietwat achterhaald vind ik en op het cb deden ze niet moeilijk dat ik liever direct door wilde naar de oogarts (moet er wel bijzeggen dat wij beiden een oogafwijking hebben dus de kans dat hij iets heeft ook groter is)

natas

Ik heb vanochtend de plaatjes uit het boekje eens laten zien. Bij de fluitketel zei ze meteen: Thee! Heel bijzonder :mrgreen:

De rest wist ze ook, al had ze met de schoenen wel veel moeite en de vlag noemde ze feest.

Ik vind het goed :wink:

Bij de fluitketel schijnen ze op het cb de leukste woorden te krijgen omdat bijna die niemand meer heeft. Tim noemde het ook een kopje thee…ja dat kan je er wel mee zetten toch? :smiley:

Ik had met Anne ook die plaatjes geoefend uit het boekje, maar vlak voor ik naar het cb moest kreeg ik een brief van hun met een nieuw blad. Dit bestond enkel uit een rondje, vierkant, huisje, appel/hartje. Dus wat makkelijkere dingen. Dit kreeg ze ook als ogen test en vloog erdoorheen. We hadden thuis al wel geoefend met een brilletje op met om en om een glas afgedekt. Dus ik weet niet hoe het bij andere gaat, maar hier geen fluitketel enzo.

@Becca wrote:

Ik heb vanochtend de plaatjes uit het boekje eens laten zien. Bij de fluitketel zei ze meteen: Thee! Heel bijzonder :mrgreen:

De rest wist ze ook, al had ze met de schoenen wel veel moeite en de vlag noemde ze feest.

Bij ons zeggen ze, als ze bij jouw voorbeeld van vlag telkens feest blijven noemen, dat het dan ook goed is. Ze zien dus wel elke keer die vlag maar noemen die gewoon anders. Kes bleef ook bij auto ook stug volhouden dat het een eend was of zoiets, haha! En dat vond de mevrouw van het cb dus okee.

Femke zei steeds waterkoker tegen de theepot en de arts verbeterde haar tot 2x waarop Femke tegen haar zei, als jij dat wil, is dat een theepot hoor. :mrgreen:

Hahahaha, lekker bijdehand zeg! Heerlijk! :lol:

@Maxime wrote:

Femke zei steeds waterkoker tegen de theepot en de arts verbeterde haar tot 2x waarop Femke tegen haar zei, als jij dat wil, is dat een theepot hoor. :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen:

LOL!

haha,

nou hier moesten wij ook op herhaling.

maar daar trap ik niet in.

mijn jongens werden opgeroepen in 1 afspraak, dus 2 peuters van 3 jaar die opelkaar moeten wachten, eerst metendan wegen, dan weer wachten, toen nog wat motorische spelletjes, en dan o,ja… de ogentest.

ze waren het zat en kwamen echt niet verder dan rij 3, ook nog voor zeggen voorelkaar :mrgreen: , de vos en de kat noemde ze naarmate het kleiner werd diertjes, ik kwam niet meer bij van het lachen.

heb niet het idee dat ze slecht zien,dus ikke nee ga niet meer terug :smiley:

@Becca wrote:

Pas maar op met de thee…ik hoorde laatst een verhaal dat de arts hier in het cb daargeen genoegen mee nam, ze moest fluitketel zeggen :twisted:

Sinds een paar maanden hebben we hier de kaart hangen met de rondjes.

De kinderen moeten dan met hun vinger aangeven aan welke zijde het rondje open is of met een stokje waar een rondje op zit bevestigd zoals op de kaart.

P vindt het daar al helemaal niks en als een arts dan ook nog zegt dat ze jouw kind niet zo leuk vindt als ze zo doet, tja dat werkt natuurlijk averechts, bij mij en bij mijn dochter! Heb ook ff gezegd dat ik haar niet zo leuk vindt.

P. toch zo ver gekregen dat ze meedeed met de test, het ging goed met 2 ogen, daarna de bril op en met het laatste rondje vond P het wel genoeg. De arts nam hier geen genoegen mee want ze wilde dat P. zoveel plaatjes aangaf en dat aantal haalde ze net niet op de ene na? en we moeten terugkomen. Heb gevraagd waar het op sloeg, alles ging goed, tot het laatste plaatje, het duurde gewoon te lang voor P.

We hadden vandaag naar het cb gemoeten voor herhaling maar ik heb afgebeld, gezegd dat ik geen nieuwe afspraak wil en heb besloten dat ik alleen nog ga voor vaccinaties.

Nou, met zulke reacties zou ik er ook snel klaar mee zijn ja…

Je merkt aan je kind toch wel snel genoeg of ze geen zin hebben/geen barst zien of wat dan ook? En dan ook nog met een achterhaalde test veel geduld van peuters vragen…

Ik ben heeel benieuwd hoe het zal gaan met Amy. Ik weet dat ze goed ziet, dus ik zal ook niet zo snel op herhaling gaan nee…