Oogtest CB

Ik vind het toch raar, zijn ze hier dan de enige die geen gebruik meer maken van die oude kaarten bij die jonge kinderen? Ze zouden toch overal hetzelfde moeten doen zou je denken. Hopenlijk dat het teveel kindjes de das omdoet, want ik zou ook niet nogeens terug gaan als ikzelf zeker zou weten dat mn kind het gewoon vertikt, maar wel kan zien.

Volgens mij verschilt er nog heel veel op de CB’s onderling. Verschillende adviezen over bijvoeding, voeding e.d.

Ik zit met Amy op een ander buro dan met de jongens (1 dorp verder) en daar tussen zit al verschil gewoon.

Het probleem is natuurlijk: hoe zeker weet je dat je kind echt goed kan zien?

Ik denk dat die tests echt wel een toegevoegde waarde hebben.

Maar, het is soms maar net hoe ze het brengen he.

Bij Laura had ze met het ene oog alle regels netjes opgelezen, maar met het andere oog, bij de allerlaatste regel, wilde ze niet meer.

De arts zei toen ook dat ze op die manier niet zeker kon zijn of Laura gewoon moe was/geen zin meer had, of dat ze met dat oog die regel niet kon lezen. Dat vond ik wel logisch klinken eigenlijk, ik was er ook van overtuigd dat ze er gewoon genoeg van had, maar zeker weten kun je dat gewoonweg niet.

Gelukkig las ze toen toch nog 1 plaatje voor, dus ze was goedgekeurd, maar anders hadden we nog een keertje terug moeten (mogen!) komen, ik zie daar het probleem niet zo van eigenlijk. Zo erg is een bezoekje aan het cb toch niet? Als je daarmee misschien slechtziendheid al op jonge leeftijd kunt ontdekken, dan is dat toch alleen maar goed?

Een bezoekje aan het CB is opzich niet erg. Maar dan vergeet ik voor het gemak even alle logistieke problemen die er voor mij bij komen kijken. :wink:

Het zit in een heel oud pand, je moet een hoge stoep op, smalle deur door, gangetje door dat vol staat met zooi en dan kom je in een piepkleine wachtkamer. Erg handig met een tweelingwagen :wink:

Maar hoe je er zo zeker van bent? Niet…dat kan je ook niet. Maar als je kind 't onderste regeltje wel kan lezen, wil dat dan zeggen dat de ogen goed zijn? Het lijkt me ook vrij lastig om het te meten bij kinderen overigens.

Op het kdv zit een meisje dat met 1,5 al een brilletje had. Ik vraag me dan echt af hoe ze de sterkte meten. :think: