Onzeker

Fijn om te horen!



:-*

Mip, ik zie dit topic nu pas…heb ook geen tips ofzo, maar wil je wel ff een dikke kus geven :-*



Enne…BSO is een goed idee! Isa speelt nu ook wel eens een paar uurtje met de kleuters van de BSO en dat scheelt ook best wel wat in frustratie :thumbup:



Mooi shirt :mrgreen:

Hoe gaat het nu?

@Mip wrote:

Dat afschermen van prikkels Lune, doen wij hier met dvd’s. ( mag vast niet van Steiner :wink: ) maar dan komt ie helemaal tot rust. Dan is ie ook weer echt een uk, lapje in z’n mond, beer op schoot en lekker verdwijnen in een filmpje.



Spoon fijn dat je hier meeleest :-*



Terug van gesprek dus. En ik ben nog best emotioneel als ik eerlijk ben. Er hebben 2 ouders geklaagd :cry:

Hij zit idd verticaal en er zijn 2 kleinere kindjes die bang van hem zijn. De ene zelfs zó bang dat ze thuis huilend vertelde niet meer naar het kdv te willen omdat Sam haar pijn gedaan had :cry:



Nou konden de leidsters wel verklaren wat er gebeurd was; Sam speelt… ziet iets anders… springt op en rent erheen… ( en waar hij loopt loopt niemand anders zeg maar :mrgreen: ) en in dat soort bewegingen ‘duwt’ hij dus kindjes om.

De aanpak van het kdv; “nee mag niet Sam, heb je me gehoord?” werkt niet. Ik heb aangegeven hem thuis aan te spreken op zijn intersses omdat ik niet het idee heb dat het hem boeit wat van ons wel en niet mag. Dus hier geldt de regel bijvoorbeeld bij gooien met speelgoed: alles wat je gooit mag je inleveren. Op die manier trek ik zijn aandacht wel :wink:



Maar helaas is er dus alweer een nieuw traject gestart en ik heb ik daar dus ook net toestemming voor gegeven hoor. Je kan toch niet anders als er over je kind geklaagd wordt? Als er kindjes thuis verdrietig zijn door jouw kind? Als er ouders denken dat het een rotjongetje is? :cry:



Dus dezelfde ortopedagoog komt op het kdv nogmaals observeren maar nu op een dag waar er veel kleinere kindjes in de opvang zijn.



Pfff, ik ben moe en leeg.




Ik ga zo de rest lezen, maar wil hier alvast even op reageren.

Ik vraag me serieus af hoe de leidsters ( pedagogische medewerkers) hiermee omgaan als een kindje daarna alsnog bij papa en mama moet uithuilen om het gebeuren.



Soms ligt het probleem niet bij het kind, maar draait het om hoe volwassenen met het kind omgaan.



ga nu even verder lezen.

Zo de rest gelezen.

Ik blijf denken dat het grootste probleem bij de leidsters ligt en het feit dat hun niet weten hoe ze met een mannetje als de jouwe om moeten gaan.

Dan is het natuurlijk heel makkelijk om allerlei trajecten in te gaan, zodat de leidsters vooral niet naar hun eigen handelen hoeven te kijken.



Ik werk niet op een kdv, maar heb wel een kleine tornado in huis :mrgreen:

Soms denk ik dat ik gek word, soms word ik het ook.

Maar puntje bij paaltje ligt dat probleem vooral bij mij en niet bij mijn kind.

Ollie, dat is hoe ik er inmiddels ook naar kan kijken :slight_smile:



De leidsters hebben ook aangegeven dat er op 'jonge ’ dagen, als de groep vooral gevuld is met kleintjes niet genoeg aandacht is voor de groteren. En het feit dat er een best jong team staat op die bewuste woensdag maakt dat een druk jongetje wat niet vanzelfsprekend luistert een enorme aanslag doet op de creativiteit en de flexibiliteit van het team :mrgreen:



Inmiddels gaat hij dus op woensdagmiddag naar de bso en dat gaat super :inlove: En het traject wordt niet opnieuw geopend want de dame van het traject die mijn toestemming nodig had was veel intelligenter dan wij allemaal bij elkaar :wink: die zei gewoon, gos, dan kom ik nog eens kijken om de leidsters wat meer handvatten te geven want daar lijkt nog wel behoefte aan :slight_smile: :angel:



( ik had een lang gesprek met haar gehad en ook mijn onvrede geuit over het weer opnieuw ingaan van een naar mijn idee nutteloos traject 8) )