Onze hond (gaat niet zo best) is nu dood....

Het gaat niet zo best met onze 15-jarige hond en we hebben het vermoeden dat het niet zo lang meer kan duren. OF ze gaat vanzelf, OF wij laten haar gaan… zeg maar :oops: Ik heb haar al 12 jaar en de andere honden zijn nog maar 4 en 1.



Ze kan niet meer overeind komen en loopt erg slecht, gisteravond wilde ze niet eten, heeft maar een klein beetje gedronken. Vanochtend wilde ze ook eigenlijk niet eten, maar met wat vla in een ander bakje en wat vleesbrokjes van de kat erbij, heeft ze wel wat gegeten… Ook heeft ze meer moeite op te poepen…



Nu mijn vraag: hoe leg ik Gerben uit dat Sally straks dood is en niet meer terug komt? Hij is nu ruim 3,5… Weten jullie een site waar ik info vanaf kan halen? Ik zou het echt niet weten :oops:

je kan mischien wat info vinden op deze site



http://www.kinderinfo.nl/artikelen/artikel.asp?ArticleID=293



Of mischien google… dan typ je in: huisdier dood kind dan krijg je verschillende site’'s te zien waar mischien info op te vinden is.



Sterkte met deze situatie



Nette.

Dank je wel voor de tip!

Jemig Danja , moeilijk hoor!

Ik had het laatst wel bij de hand toen de poes van de oppasmoeder dood was gegaan (in laten slapen). Toen dacht ik ook wat ga ik zeggen…wij zijn enorme dierenliefhebbers, hebben zelf ook 2 katten waar Thom stapel op is.

We hebben toen iets verteld van; Katy is naar de sterretjes en de maan en gaat daar heeeeeeel lang slapen en komt niet meer terug.

Moeilijk hoor, ik ga ook maar eens op internet kijken, onze katten zijn ook al 10 jaar, je weet maar nooit.

In ieder geval succes meid…wat ontzettend vervelend…je hond hoort tenslotte bij je gezin…sterkte!

Groetjes,Monique.

Ik heb even gekeken,inderdaad zoals Nette al zegt staat er op kinderinfo.nl het een en ander.

Succes.

Sterkte hoor, Danja!

dit is wat ik onlangs in huiskamer geplaatst had.

je moet het wel even omvouwen naar lucas en de hond ipv oma





ik heb gister net een blad van het werk meegenomen, waarin wat staat over rouwverwerking.



hoofdpunt is eigenlijk wel, dat je het woord dood niet vermijdt.

dit niet voorstellen als; oma is gaan slapen en word niet meer wakker.

daar kun je kinderen heel angstig mee maken om te gaan slapen.

zeg eerder; oma kan niet meer eten en lopen.

of; hij is stuk en is niet meer te maken.

dat is begrijpelijk voor kinderen.

  • blijf erover praten als het kind daar behoefte aan heeft.
  • soms gaat een kind pas veel later rouwen, probeer wel het gesprek op gang te brengen.
  • biedt boekjes aan (bijv kikker en het vogeltje) en geef speelgoed als poppen/playmobil, waarmee kinderen de situatie kunnen verwerken.



    wat ook belangrijk is, is om daphne zelf te vragen wat zij wil.

    bereid haar dan wel een beetjevoor.

    kinderen willen vaak ook weten hoe iemand er uit ziet asl deze dood is.

    dat hij stil ligt, niet kan eten, niet kan praten.



    als een kind vraagt; waar is oma nu?

    kun je zeggen; oma is in de hemel, een sterretje, op een wolkje.

    maar je kan ook vragen; waar denk jij dat oma nu is?

    daarmee kun je aansluiten op zijn belevingswereld.



    dit is een beetje een samenvatting van het artikel.

    nu heb ik vnl er uit gehaald wat op kinderen an toepassing is.

Jemig wat stom van me om te zeggen van dat lange slapen!!!

En ik heb al zo’n slechte slaper…weer wat geleerd!

hoe is het nu met julllie hond?

Zodra ik haar heb opgetild en buiten heb gezet, loopt ze wel, maar overeind komen in huis doet ze niet, ze glijdt uit over de tegels. Zodra ze weer binnen is, gaat het wel, glijdt ze niet meer. Henri heeft nu vleesvoer gehaald voor haar, dat eet ze altijd. Even aankijken, anders neem ik haar mee naar de dierenarts… Ze heeft nooit aangegeven dat ze pijn heeft, dus ik weet ook niet of ze nu pijn heeft :? Als de da zegt dat ze eigenlijk op is, ga ik ook geen vlieg en stunt werk verrichten om haar in leven te houden. In de natuur had ze ook allang het loodje gelegd zeg maar… :cry:

moeilijk hoor…

we hebben zelf ook een hond, ze horen er toch helemaal bij he?



maar ik heb dus met Daphne heel veel aan de adviezen van hed gehad, ze heeft ze hier ook geplaatst…



ze heeft het iegenlijk ook allemaal heel goed verwerkt en zo af en toe komen er nog vragen…

Vanavond om half 8 naar de dierenarts. Ze heeft een of ander gezwel tussen haar tietjes in en daar komt vies vocht uit(sorry voor de praat). Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen… Misschien is het heel eenvoudig, misschien is dat haa rlaatste trip. Als dat zo is, wat moet ik doen? Eerst nog mee naar huis nemen zodat Gerben nog dag kan zeggen? Of niet? Ik weet het echt niet!

Weet je mei dik kan je geen advies geven hierin, maar mag gewoon even

sterkte wensen ook?



Heel veel sterkte meid !!!



Succes meid, en hopelijk dat er beterschap voor je hondje mag en kan wezen,

:-* bianca81

Dank je. Ik heb het Gerben net verteld. Dat ze ziek is en pijn heeft en dat we naar de dokter gaan om te kijken of hij haar beter kan maken en als hij dat niet kan, dan komt ze niet meer terug en word ze een sterretje… Af en toe zeg ik dat het er in zit dat ze niet terug kan komen… en toen vroeg ik hem wat ze dan werd en toen zei hij(hij kent het woord niet zo goed) dat ze een sterretje werd… Nu maar hopen dat het goed gaat, met het beest en met Gerben… Thijmen snapt er toch nog niets van…

Hoe is het gegaan?



Ow en ik vindt dat je het goed gezegt hebt hoor,



weet je wat ik altijd vindt , wb de dod en kinderen?



Ga eerlijk antwoorden hoe klein ze ook zijn?



Succes meid.

hoe is het?

lijkt me zo erg, tis toch een familielid :cry: :-*

Jemig Danja …wat moeilijk voor je meid!

Even heel veel sterkte wensen…enne ik vind ook dat je het goed hebt gedaan…groetjes,Monique.

Ze is nu echt dood… Zit ik weer te janken en te trillen… Ze had een tumor bij haar tepeltje. Was het ergste nog neit. De dierenarts kon haar nog wel pijnstillers geven zodat ze nog wat beter kon gaan lopen en ontstekingsremmers, maar dan zou ze alsnog over 3 tot 5 maanden niet meer leven en dat wilde ik niet voo rhaar… We hebben haa rdus een spuitje laten geven… Ze is dus nu echt een sterretje… Ik heb haar ruim 12 jaar gehad en ze was echt gewoon op. Ze kreeg haar slapamiddeltje en ze was binnen 5 minuten al te sla[pen en toen ze haar daadwerkelijke spuitje kreeg, was haar ademhaling al vrij snel gestopt, maar haar hartje klopt e nog en toen kreeg ze nog een spuitje. Het amre beestsie. Ik heb haa rnog gezegd dat ik van haar hield en heb haar nog bedankt… raa rhe? Maar goed. Gerben slaapt nu en ik weet nog niet hoe ik moet uitleggen hoe ze een sterretje is gewordne. We brengen haar naar de doikter en ze word een sterrretje… :think: Hij vroeg voro hij ging slapen nog: gaan we dan het sterretje zoeken? Toen zij ik ja, dna gaan we haar sterretje zoeklen. Hij zei nog: Ze komt wel terug… Arm kind… Ik ga nu even douchen, ben moe en zit weer te janken, dna lekker vroeg nmaar bed.



Dank jullie wel voor jullie leive berichtjes :-*

Oh ja, we laten haar vcremeren en we krijgen haar in een urn terug, dna heb ik haar voorlopig nog bij me, ik vond het vroeger maar raar als mensen dat deden, maar ik snap nu waaorm. … Ik heb haar toch uitgezocht en haar 12 jaar bij me gehad…

Lieve danja,



tja gecondoleerd, klinkt gek ms, maar het is wel een lid van je gezinnetje, een maatje die je verliest,

heel veel sterkte, zeker met je jongen,



ms een gekke vraag,maar wat heb je met je hondje gedaan?

Wij hebben de hond van ons mams laten cremeren ( kosten30 euro) en dan krijg je een urntje voor.

Of je kunt het as mee krijgen en uitstrooien.



Wat je tegen gerben kunt zeggen weet ik niet zoals ik al zei vertel hem eerlijk wat er is gebeurt, dat de dierenarts hem niet kon helpen en dat het hartje ging stoppen met kloppen,



nu ja ms hebben anderen tips ik wens je sterkte, liefs bianca