onweer en in bad gaan

mag dat???

heb er nooit bij stil gestaan, maar wilde net de kids in bad doen, en kaboeeeem het gaat er af hier ineens…

mogen ze wel in bad nu, ivm met bliksem inslag???

Gebruik bij onweer. geen water, ga niet douchen of baden. en raak de leidingen niet aan

Bron: http://www.bliksem.nl/themabladen/thema … onweer.pdf

okey tanxxxx

ff wachten dus…

@MamaMarianne wrote:

Gebruik bij onweer. geen water, ga niet douchen of baden. en raak de leidingen niet aan

uhm marrianne? heb je ons iets te vertellen? :think: :lol:

en ik ben het met marrianne eens …hier gaan we ook niet in bad of onder de douche tijdens onweer

Nee, niet doen. Ik ga dan zelf ook niet douchen/afwassen en zo. En bij twijfel kijk ik altijd even op buienradar.

Ik heb van de week weer eens naar de film What women want gekeken en kon de gedachte niet onderdrukken dat als een vrouw de gedachten van mannen konden horen, ze toch gillend gek zouden worden! :mrgreen:

:think: Zou Beyoncé zo op het idee van haar hit If I were a boy zijn gekomen?! :mrgreen:

ik had er ook nooit bij stil gestaan om niet te gaan douchen met onweer tot me vriend zei ben je wel helemaal lekker? :roll:

sindsdien doe ik het dus niet meer

hier schijnt de zon nog volop

(en hoop ook wel dat het zo blijft :silenced: er is avondvierdaagse)

Jeetje hoe dom blondje ben ik dan zeg: ik heb zoooo vaak gedouched tijdens onweer…dan hoorde ik die knallen niet zo :oops: :doh:

Jewel… :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik doe het trouwens ook niet hoor… geen afwas, geen douche of bad…

Nou ik ben ook zo erg.

Ik lees het toppic en denk pffffff kim hup die kids gewoon in bad :roll: .

En verderop lees ik dat het echt gevaarlijk is.

Nou ik schaam me diep hoor :oops:

Rob en Michaël zitten rustig in bad nu én het onweert :shock: !!!

had er ook geen idee van dat dat gevaarlijk is… :oops:

ga ff naar de badkamer…

liefs

Gerda

Lol ik had er ook geen idee van… zei het net tegen Sydney.

Zegt hij heel droog “nou doe dan ook de lampen en je pc maar uit die je nu aan hebt staan”.

En dat is ook wel weer zo :mrgreen:

Daar heb ik ook nog nooit over nagedacht.

Ons bed is elektronisch verstelbaar… Daar zou ik dan dus ook uit moeten, zit ook in het stopcontact.

Ik moet zeggen dat ik ook echt nog nooit verhalen of wat dan ook heb gehoord van mensen in bad of onder de douche of in bed…

Ik heb er ook nooit zo bij stil gestaan.

Van mijn moeder moesten wel altijd de gordijnen dicht, en de tv uit (argh).

mijn tante was gewoon bang, die ging op het toilet zitten :wink:

Ben ik nu heel naief ofzo??

de bliksem kan mij toch niet raken als ik in bad zit?

Er zit een huis omheen…

Vind het een beetje overdreven hoor :shifty:

Ik vraag mij af hoevaak er iets is gebeurt met mensen die wel aan het afwassen/in bad zaten of aan het douchen waren toen het bliksemde…

@jewel wrote:

Jeetje hoe dom blondje ben ik dan zeg: ik heb zoooo vaak gedouched tijdens onweer…dan hoorde ik die knallen niet zo :oops: :doh:

Ja hier net zo hoor … nee ik ben geen dom blondje … nee gelukkig niet.

Ik ben een bruinette :mrgreen: maar verder ga ik wel douchen of in bad :shifty: nooit bij stil gestaan :angel:

@MamaMarianne wrote:

Wel grappig dat deze website toevallig gemaakt is door iemand die bliksafleiders verkoopt en dergelijke :mrgreen:

Vind het een beetje onzin en bangmakerij :oops:

Slaapt er nog iemand in haar waterbed straks?

@Mellie wrote:

@MamaMarianne wrote:

Wel grappig dat deze website toevallig gemaakt is door iemand die bliksafleiders verkoopt en dergelijke :mrgreen:

Ja en als je midden in de nacht wakker wordt van bliksem moet je gelijk je bed uit…

Ik heb heeeeeeel veel electronische apparatuur in mijn badkamer dus in bad mag ik ook niet…

Echt onzin hoor…

Vroeger is er wel eens een meisje uit mijn klas door de bliksem getroffen toen ze stond te douchen. Het is uiteindelijk goed met haar gekomen, maar ze was behoorlijk gewond.

@Madre wrote:

@Mellie wrote:
@MamaMarianne wrote:

Ja en als je midden in de nacht wakker wordt van bliksem moet je gelijk je bed uit…

Ik heb heeeeeeel veel electronische apparatuur in mijn badkamer dus in bad mag ik ook niet…

Echt onzin hoor…

Daarom, kijken of het gaat onweren straks, gaat ik lekker in bad :mrgreen:

Vond deze nog:
Vraag
Kan ik tijdens een onweersbui rustig douchen of in bad?

Antwoord
U kunt beter nog even wachten. Als de bliksem ergens in uw omgeving inslaat bestaat de kans dat er bliksemstroom via de waterleiding uw huis bereikt. Zit u op dat moment in bad of staat u onder de douche, dan komt u dus met deze stroom in aanraking. En dat is gevaarlijk.Wilt u tijdens onweer toch veilig baden of douchen, laat uw huis dan voorzien van zgn. inwendige bliksembeveiliging.

Deze vraag werd gesteld door Annemieke Kaspersen. Het antwoord werd gegeven door Joris Goossens

Commercieel of niet?
Nee, wil eigenlijk wel iets zien wat onderzocht is door onderzoekers, dit lijkt mij gewoon een verkoop truc.

@Suuus wrote:

Vroeger is er wel eens een meisje uit mijn klas door de bliksem getroffen toen ze stond te douchen. Het is uiteindelijk goed met haar gekomen, maar ze was behoorlijk gewond.

Oooh ik geloof best wel dat het ooit gebeurt is maar niet zo regelmatig om ook daadwerkelijk echt stappen te ondernemen toch?

Volgens mij komt het minder voor dan aangereden worden door een auto…

Maar goed, dat suggereer ik maar…Ik heb geen feiten ofzo…