Vroeger is er wel eens een meisje uit mijn klas door de bliksem getroffen toen ze stond te douchen. Het is uiteindelijk goed met haar gekomen, maar ze was behoorlijk gewond.
Oooh ik geloof best wel dat het ooit gebeurt is maar niet zo regelmatig om ook daadwerkelijk echt stappen te ondernemen toch?
Volgens mij komt het minder voor dan aangereden worden door een auto…
Maar goed, dat suggereer ik maar…Ik heb geen feiten ofzo…
en nog zou ik dan de gok niet nemen, ik wacht dan liever een 15/30 minuten…
en commerciële link had ik niet op gelet maar kwam er zoveel tegen dak gewoon een link plaatste
en oja allemaal zeggen ze dat het niet verstandig is,
Een paar jaar gelden is bij ons voor het raam een bliksem bol uit elkaar geknald, net op t moment dat ik mijn handen wou wassen, de bliksem sloeg bij ons dus in, waardoor ik toen een flinke mep heb gekregen.
Sindsdien mijd ik de kranen en t water als t onweert.
Vroeger is er wel eens een meisje uit mijn klas door de bliksem getroffen toen ze stond te douchen. Het is uiteindelijk goed met haar gekomen, maar ze was behoorlijk gewond.
Oooh ik geloof best wel dat het ooit gebeurt is maar niet zo regelmatig om ook daadwerkelijk echt stappen te ondernemen toch?
Volgens mij komt het minder voor dan aangereden worden door een auto…
Maar goed, dat suggereer ik maar…Ik heb geen feiten ofzo…
en nog zou ik dan de gok niet nemen, ik wacht dan liever een 15/30 minuten…
Vroeger ben ik op het platteland opgegroeid en was het er met de paplepel ingegoten dat we niet mochten douchen of in bad(water sowieso) of met stroom apparaten bezig mochten zijn. Want het was daar tussen de rivieren echt constant blikseminslag.
Hier altijd gehoord dat als het bliksemt, je ene glas water op tafel kan zetten. Als het dan zo gebeurt dat de bliksem inslaat, dan slaat die in in het glas water. Dus volgens mij moet er toch iets zijn van bliksem en water. :shifty:
Dat terzijde stond ik gisteren wel af te wassen, nooit bij stilgestaan. :oops:
Hier gaan wel alle elektrische aparaten uit het stopcontact. Vooral pc, video, dvd, radio, wasmachine, droogkas, …
maar als je de stekkers uit stopcontacten haalt en het slaat in dan kan er vuur uit het stopcontact komen…
dus weet niet wat dan veiliger is…
uithalen … vuur
inlaten… tv kapot… :think:
oh enne… wat voor een waterbed geld, geldt dus ook voor een electrische deken… zal maar niks tegen m’n zuje zeggen…slaapt ze helemaal niet meer met onweer… :silenced:
oh enne… wat voor een waterbed geld, geldt dus ook voor een electrische deken… zal maar niks tegen m’n zuje zeggen…slaapt ze helemaal niet meer met onweer…
Maar als het dan echt gevaarlijk zou zijn, kun je het beter wel vertellen, toch :think: :mrgreen:
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ik zal niet gauw in bad gaan als het onweert, ook zal ik niet gauw water gebruiken dan. Maar dat is meer het gevoel van better safe than sorry…
De bliksem kan inslaan in de waterleiding en dan geleidt de leiding de stroom naar de kraan. Het kan inderdaad…
Al is het wel een hele kleine kans.
Ik ben lang zo bang niet meer voor onweer als vroeger. (bliksem zien inslaan bij boerderij met brand als gevolg)
Zeker bij ons op 10 hoog, kun je heerlijk naar de flitsen kijken :mrgreen:
Volgend jaar worden de bliksemgeleiders vervangen, dus hoop dat ze het nog even houden :lol: 8)