Waarom zal ze dat echt niet uit zichzelf gaan ontdekken ?
In principe is ze toch niet anders dan andere kinderen, die het ook zelf kunnen ontdekken ? Ze is alleen wat later.
Het billenschuiven heeft ze tenslotte ook zelf ontdekt (maar alleen wat later dan gemiddeld dus), ik heb haar zelf niks geforceerd.
Ze is dus wel degelijk in staat dingen zelf te leren, het gaat alleen wat ‘langzamer’.
Ik vind het een beetje negatief naar Lynn klinken ‘Dat gaat ze echt niet allemaal uit zichzelf leren en ontdekken’… kijkende naar wat ze de afgelopen weken allemaal heeft laten zien, uit haarzelf… Want ik heb haar hier thuis niet 1 keer laten huilen met de oefeningen, en toch heeft ze allerlei nieuwe dingen laten zien.
Ik zie zelf niet zo goed in hoe ik haar een plezier doe, door haar iets geforceerd aan te moeten gaan leren, waar ze duidelijk overstuur van raakt, wat voor haar ontwikkeling in principe niet nodig is, en wat meerdere andere kinderen ook overslaan (en waar vervolgens niet zo negatief over gepraat wordt). Ze komt vooruit, d.m.v. billenschuiven, zoals meerdere kinderen doen. Waarom dan koste wat het kost kruipen er bij willen forceren in een door anderen opgelegd tempo, als zelf gezegd wordt dat kruipen niet perse noodzakelijk is en billenschuiven ook oke is ? Er bestaat ook zoiets als vertrouwen in elkaar en in haarzelf, ik denk niet dat ik dat bereik door massaal over Lynn haar grenzen te denderen en iets door te drukken waarvan ze aangeeft het liever niet te willen…
Ben het helemaal met je eens Selena…als ze nu echt helemaal niks zou doen dan is het wat anders, maar ze heeft nu in zo`n korte tijd al zoveel gedaan. En ja ze is echt niet anders dan andere kindjes en ze leert het vanzelf wel dus waarom forceren…kinderen moet al zo snel.
Het lijkt wel een trend dat kinderen alles maar zo snel moeten leren, geen wonder dat ze al zo snel volwassen zijn.
Ik vind het hartstikke knap van je meisje…en ze komt er echt wel met of zonder kruipen :thumbup:
Een fysio kun je altijd nog inschakelen mocht het echt nodig zijn… en naar mijn weten ben je volgens mij niet echt te laat bij een kindje. toch?
Puur op mijn eigen gevoel af gaan, zal ik zeggen even een tijdje geen fysio. Misschien werkt dat juist wel zo tegen bij haar?
Lynn laat al veel zien wat ze kan, zonder fysio maar met behulp van jullie (toch?).
Lynn d’r fysiotherapie is voor nu AFGEROND Helemaal trots op mijn meisje. Ze heeft de fysio eens ff goed laten zien hoe goed ze kan billenschuiven en heeft daarmee het ‘doel’ (voortbewegen) binnen 3 weken dus al bereikt. Kans is klein dat ze nog gaat kruipen (dat zag de fysio nu ook toen ze zag hoe goed ze billenschuift), dus laten we dat voor wat het is en laten we het verder aan Lynn over voorlopig. De fysio zei nu zelf ook al, dat als ze Lynn nu zo zag ze de kans klein acht dat ze nog gaat kruipen, dus dat we daar niet meer de focus op hoeven te leggen en lekker vanuit hier (billenschuiven) verder kunnen kijken. Zolang er maar een vorm van voortbewegen rond de 12 maanden is, en dat is er nu dus. Helemaal goed
:thumbup: :dance: :thumbup: helemaal goed!!
Nu kan ze lekker weer op haar eigen tempo verder en ik denk dat ze nu door heeft dat als ze probeert het ook lukt dat ze dan ook wel doorgaat…ms af en toe even met een beetje hulp van jullie maar iig niet geforceerd.
Ze heeft al zoveel bereikt in zo`n korte tijd…petje af voor haar hoor!! en voor jullie ook want voor jullie was het natuurlijk ook even zwaar.
@Selena wrote:
Waarom zal ze dat echt niet uit zichzelf gaan ontdekken ?
In principe is ze toch niet anders dan andere kinderen, die het ook zelf kunnen ontdekken ? Ze is alleen wat later.
Het billenschuiven heeft ze tenslotte ook zelf ontdekt (maar alleen wat later dan gemiddeld dus), ik heb haar zelf niks geforceerd.
Ze is dus wel degelijk in staat dingen zelf te leren, het gaat alleen wat ‘langzamer’.
Ik vind het een beetje negatief naar Lynn klinken ‘Dat gaat ze echt niet allemaal uit zichzelf leren en ontdekken’… kijkende naar wat ze de afgelopen weken allemaal heeft laten zien, uit haarzelf… Want ik heb haar hier thuis niet 1 keer laten huilen met de oefeningen, en toch heeft ze allerlei nieuwe dingen laten zien.
Ik zie zelf niet zo goed in hoe ik haar een plezier doe, door haar iets geforceerd aan te moeten gaan leren, waar ze duidelijk overstuur van raakt, wat voor haar ontwikkeling in principe niet nodig is, en wat meerdere andere kinderen ook overslaan (en waar vervolgens niet zo negatief over gepraat wordt). Ze komt vooruit, d.m.v. billenschuiven, zoals meerdere kinderen doen. Waarom dan koste wat het kost kruipen er bij willen forceren in een door anderen opgelegd tempo, als zelf gezegd wordt dat kruipen niet perse noodzakelijk is en billenschuiven ook oke is ? Er bestaat ook zoiets als vertrouwen in elkaar en in haarzelf, ik denk niet dat ik dat bereik door massaal over Lynn haar grenzen te denderen en iets door te drukken waarvan ze aangeeft het liever niet te willen…
Ik wilde niet negatief overkomen of de indruk wekken dat je niet je best zou doen. Ik denk dat je extreem je best doet en naar de juiste weg aan het zoeken bent voor jezelf en voor Lynn. Maar er wordt nogal snel gezegd dat iets wel vanzelf komt, ze leren het allemaal wel.
Maar dat is niet altijd helemaal waar, soms heeft iemand wat hulp nodig om de juiste manier te ontdekken om zo tot de juiste ontwikkeling te komen, iemand handvaten geven.
Dat bedoel ik met dat ze niet persé het zelf gaan ontdekken. Als een kindje niet weet hoe, dan wordt het ook erg lastig voor ze. Een goede fysiotherapie en oefeningen zou dan juiste handvaten kunnen geven.
Als ze zich totaal er door overstuur gaat werken is dat natuurlijk te ver gaan maar je geeft meerdere keren aan dat je moeite hebt dat ze huilt waarbij ik enkel wilde aangeven dat je ook de verschillen moet zien waarom ze huilt.
Maar goed, fysio was het met je eens dus dat is een goed teken en mocht je toch aarzelen dan heb je fysio zo weer gebeld.