Ontstoken tandvlees bij dreumes 15 maand

Ben vanmorgen met Mik bij de ha geweest, 3 dagen koorts en hij heeft zijn tandvlees helemaal ontstoken, het is flink opgezet.

Hij wil daardoor ook niet eten (logisch) ben de kast ingedoken en heb nog een flesje weten te vinden, hier drinkt hij nu uit en dat gaat goed.



Iemand ervaring hier mee bij zulke jonge kinderen (15 maand) en wat kan ik eventueel doen om de pijn te verlichten (ijs was geen succes)

Hij krijgt nu 3x daags al een zetpil in de hoop dat dat verlichting geeft.



Groetjes Bianca

oei geen id sterkte iig

Het ziet er echt n iet uit joh, net hing hij zeg maar ondersteboven op mijn erm en achter zijn voortandjes is het helemaal geel/wit.



Wat moet dat ongelovelijk veel pijn doen :cry:

Mijn arme kleine man…

hoi bianca,



wat vervelend, maar vooral pijnlijk voor mik :hug: :-*

ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt of gehoord bij zo’n jonge leeftijd!

ik heb een tijdje terug zelf een zere mond gehad en heb toen van de apotheek een flesje gekregen van lidocaine gel (werkt verdovend )

dat middel is ook te gebruiken bij het doorkomen van tandjes, wie weet werkt dat verlichtend bij mik!

zou het anders ook niet weten.



succes en heel veel sterkte



silvia

Bianca,

Agossie :cry:

Misschien een idee om morgen even je tandarts te bellen.

Wie weet heeft hij er iets voor??



Sterkte in ieder geval :hug:



Kus Moon

Een héééééééél voorzichtige knuffel van hieruit voor Mik.



:hug: :hug: :hug:



:-* :-* :-*



liefs

Gerda en Michaël

:cry:



kweetut ook niet



:-* voor Mik

Agossie, arme Mik en mama :hug: . Wat zei de ha dan dat het was :think: .

Mika heeft vorig jaar wel zijn mondje vol gehad met blaren ofzo. Drie keer naar de ha-post geweest en de een zei spruw, de ander een nieuw virus :doh: en de derde zag niks :wall: . Lekker duidelijk dus. Uiteindelijk was het na bijna een week over zonder medicijnen. Hopenlijk is het bij Mik ook snel over :-*

Och arme Mik :hug:

Maar ik zou je echt niet verder kunnen helpen :? sorry



Geef MIk maar een dikke :-*

He, ik heb nu zelf ontstoken tandvlees. Heb bij de drogist een flesje camilosan oid gehaald. Duurt mss wel wta langer voor het werkt maar kamille is goed bij ontstekingen ed. Succes :-*

Hè Bianca, arme Mik :(!



Wat zei de ha erover?



Geen tips hier, helaas, maar heel sterkte :-*!

Sinds vandaag word het alleen maar erger, zijn mondje staat bol, het kwijl loopt eruit en nu vormen zich ook pukkels/blaasjes rond zijn mond (in het gezicht dus)

Heb vanmiddag de ha weer gebeld en kon in principe al gelijk komen maar ivm mijn werk was dat niet mogelijk.

Nu mogen we morgen even komen om 09.00.

Bianca hoe is het gegaan bij de ha?



geef Mik maar een dikke :hug: en :-*



Esmie

Ik ben ook benieuwd wat de HA zei.

Hierbij het verslagje van Mik zijn site.



KOPIE:



Dokter en ziekenhuis bezoek : 02 maart 2007

Vanmorgen ben ik weer bij de doker geweest, hij denkt dat ik een virusinfectie in mijn mond heb en de uitslag rondom mijn mond vind hij onduidelijk.

Het kan herpes (koortsuitstlag) zijn, krentebaard of gewoon puistjes.

Ik heb iig een antibiotica kuur gekregen voor mijn ontstoken mond en een zalfje voor de uitslag om mijn mond.



De plaatsvervangende dokter adviseerde mama wel om mij door te laten sturen naar de kinderarts, hij vind dat ik te vaak ziek en neusverkouden ben en dat dat toch een oorzaak moet hebben.

Mama moet deze verwijzing bij onze eigen dokter regelen.



Tevens kregen we weer een verwijzing mee om bloed te laten prikken, nou dat was dus 1 groot drama…

In mijn linkerarm konden ze mijn ader niet vinden, ik was dus al aan het huilen van die prik en toen moest het ook nog in mijn andere arm.

Daar kreeg ik een andere naald in zodat het bloed eruit druppelde, dat ging dus heel langzaam en 1 buisje hebben ze dan ook niet volgekregen, maar die scheen niet zo heel belangrijk te zijn.

Mijn hele onderarm zat onder het geronnen bloed en ik was zo verschrikkelijk boos dat zowel mama als een laborante mij vast hebben moeten houden tijdens het prikken.



Ik moest heel hard huilen maar mama heeft ook een traantje gelaten, zo naar vond ze het.



Daarna weer naar de apotheek om de medicijnen op te halen en daarna lekker naar huis.



Even wat proberen te eten (fruithapje) en daarna de fles en al lekker vroeg naar bed (11.15)



Al met al een “hell of a morning”

Bah zeg…

:hug: voor jullie allebei

:-* Heleen

Joy, ik zit hier zowat te huilen om je zielige verslagje. Sterkte meid :hug: :hug: :hug:

Hoihoi



Dank je wel meiden voor jullie lieve berichtjes, dat doet me erg goed :-*



Nou met Mikkeman gaat het nog steeds niet al te best, zijn mondje bloed constant en hij heeft va maandag al geen vast voedsel meer gegeten.



Hij eet wel de 6 maanden potjes van olvarit, dus dat eet hij nu 2x per dag.

Verder krijgt hij pyamapapje ipv gewone melk, voor de extra vulling.



Vandaag heeft hij nog niets bijgedronken, dat baart me wel zorgen, hij wil wel, maar zodra het speentje van de fles in zijn mond zit dan begint hij te huilen.



Heb het net geprobeerd met een bekertje drinken, dan gaan er een paar slokjes in.



Als er maandag geen verbetering is neem ik de middag vrij en ga ik weer naar de huisarts.



Heb het echt een beetje gehad nu, ik vind het niet normaal dat een dreumes van bijna 1 1/2 zoveel pijn moet lijden!

@Joy wrote:

Hoihoi



Dank je wel meiden voor jullie lieve berichtjes, dat doet me erg goed :-*



Nou met Mikkeman gaat het nog steeds niet al te best, zijn mondje bloed constant en hij heeft va maandag al geen vast voedsel meer gegeten.



Hij eet wel de 6 maanden potjes van olvarit, dus dat eet hij nu 2x per dag.

Verder krijgt hij pyamapapje ipv gewone melk, voor de extra vulling.



Vandaag heeft hij nog niets bijgedronken, dat baart me wel zorgen, hij wil wel, maar zodra het speentje van de fles in zijn mond zit dan begint hij te huilen.



Heb het net geprobeerd met een bekertje drinken, dan gaan er een paar slokjes in.



Als er maandag geen verbetering is neem ik de middag vrij en ga ik weer naar de huisarts.



Heb het echt een beetje gehad nu, ik vind het niet normaal dat een dreumes van bijna 1 1/2 zoveel pijn moet lijden!




Ik zou zo het weekend niet door gaan hoor meid. Het is wel je kindje. Binnen een dag moet er effect zijn met medicijnen en anders is gewoon de verkeerde diagnose gesteld. Gewoon even HAP bellen en de situatie uitleggen.

daar heb ik ook al aan gedacht maar in principe is hij gister gestart met ab en heeft hij die 2x gehad ipv 3x vandaag dus ook nog maar 2x vanaaf voor het naar bed gaan krijgt hij nog een keer.



Ik hoop dat het morgen beter gaat en wellicht dat ik anders al ga bellen.



Thnx voor je lieve berichtje, ik kan het goed gebruiken nu…