Wat doen jullie om echt helemaal te ontspannen?
alleen naar de film gaan…
even in de douche
in slaap doezelen op de zetel
met twee lekker uit eten
zo van die dingen bv.?
Bij mij heel simpel; een boek en tijd. :mrgreen: Daar ontspan ik het meeste van. En soms als ik daar echt zin in heb dan doe ik dat in een warm bad. :thumbup:
Met de trein reizen
Tv kijken
Met Wendy wandelen
Voorlezen ( aan Wendy of op school of of of …)
Wandelen met mp3
Kletsen aan de telefoon op msn met Hedje of mijn andere vriendinnen
Bij het water zitten en schepen voor bij zien komen, of bootjes kijken.
Denk dat dat wel de grootste ontspannende factoren zijn waarbij ik tot rust kom.
Owww Rhi… jaaaa een BAD uitraard maar die heb ik helaas niet
@cees77 wrote:
Wat doen jullie om echt helemaal te ontspannen?
Naar bed gaan en met mn neus tot onder de dekens gaan liggen.
Heerlijk!!!
Hardlopen
KOK-en :mrgreen:
Zingen en kriebelen met A (Dat klinkt heeel ranzig, :lol: maar ik lig dan lekker tegen hem aan, hij kriebelt mijn rus en ik zijn voet. Zonder dat ritueel slaap ik beroerd…)
Autorijden. Of alleen met leuke harde muziek of meerijden met mijn man en dan heerlijk wegdoezelen.
Sporten, mijn hoofd is dan helemaal leeg en ik kom heerlijk ontspannen weer thuis.
Lekker lezen op bed. Verder leuke dingen doen met mijn vriend (winkelen, uit eten ed.).
snelwandelen met de mp3 speler aan…
Zeker een uur, tintelende bovenbenen en moe en dan lekker douchen en fris en voldaan in mijn frisse schone bed stappen :thumbup:
Of mailen met mijn 2 beste vriendinnen.
of een lekker lang telefoongesprek met mijn lievelingstante
Of opgekruld op de bank een goed boek lezen, kopje thee erbij.
Of languit op een berg kussen bij mijn kinderen op de kamer als moeder de gans sprookjes voorlezen mét stemmen :mrgreen:
of of… nouja, zoveel dingen, kleine dingen ook.
Zo ben ik ook dol op koken en kan ik echt ontspannen als ik daar in het weekend even goed op kan focussen omdat Ruud er is voor de kids… :thumbup:
Een lange strandwandeling maken met de hond of met een vriendin
uit eten met mijn man
door het bos struinen met mijn kids
een fietstocht over het eiland, liefst met een vriendin
een avond frobelen met mijn vriendinnen (taarten maken, huisdeco’s maken)
heerlijk koken
lekker lang douchen met scrub, heerlijk doucheschuim etc onder een warme straal water
lekker opgekruld zitten met een goed boek of tijdschrift naast het haardvuur zitten.
nieuwe dingen oefenen met schminken
lekker bankhangen met vriendinnen en een heerlijke meidenfilm kijken.
Vroeg naar bed.
sporten!!! zeker op nummer 1!!!
daarnaast lekkeri n eht bos lopen met de kids of gewoon heerlijk lekker buiten fietsen, liefst kilomeeeeters!! kortom, alles wat maar met bewegen heeft te maken!
Met de laptop op de bank, lezen voor het slapen gaan en op zijn tijd samen met M uit eten en naar de bios.
Dat laatste doen we helaas iets te weinig.
Alleen of met partner en kind??
Want met partner en kind is het voornamelijk even weg. Naar het bos of langs het strand met de hond ofzo. Of even samen uit eten of even met ons mannetje naar de speeltuin…
En onstpannen alleen gaat hier het best. Lekker met een wijntje op de bank met een lekkere serie of film. Even nergens aan denken, lekker niks doen… Niemand die wat van je wil, niemand die wat van je vraagt. Gewoon lekker zelf, daar knap ik echt van op. Ook lekker alleen met de hond een eind lopen, daar knap ik ook van op!
Ik ben heel slecht in ontspannen…
Het werkt het beste door te gaan koken, en dan iets vrij ingewikkelds. Ook heel prettig: een curry maken en dan alle ingrediënten zelf vijzelen.
En ik doe eens per week aan recreatief hockey. Tijdens het spelen is het onmogelijk om over van alles na te gaan denken, lekker in beweging en echt je hoofd leeg.
Het lukt mij bijna nooit om op de bank te gaan liggen zonder te denken wat ik nog zou kunnen doen. Vreselijke eigenschap vind ik zelf :shifty:
Sporten, tussen de 4 en 7 uur per week, heerlijk… Ik gooi alles erin wat ik heb haha.
Verder lezen, een goede film kijken, shoppen…
Met partner lekker een dag naar de sauna, of uit eten
zonder partner, op de bank met kop thee een televisie serie kijken, of lekker lang douchen.