Ontharen

Hoi,

Normaal scheer ik me met een scheermesje. Gebruik ook altijd een scheergel zodat ik lekker gladde zachte benen heb. Nu baal ik er enorm dat ik om de dag al stoppeltjes voel en weer kan scheren. Dus gisteren ontharingsmouse gekocht en vanmorgen uitgeprobeerd (had alweer stoppeltjes) Maar ondanks de ontharingsmouse zitten de stoppeltjes er nog :shock:

Scheren jullie ook zo vaak? Wat gebruiken jullie voor mooie gladde benen? Ik wil ze oookkk!

Groetjes,

Krista

hier ook zo vaak :roll:

ik ga van de winter het permanente ontharen proberen

hier het zelfde verhaal.

scheren vind ik echt een rotwerk dus doe het echt niet meer om de dag dan maar een beetje stoppels. voordeel is wel dat ik blonde haartjes heb en niemand ziet dat ik stoppels heb tenzij je over mijn benen aait :mrgreen:

wat wel werkt zijn die apparaten die zorgen dat je 4weken ongeveer niet hoeft te scheren.

Volgens mij werkt die ontharingsmousse het beste als je wat langere haartjes hebt en niet op stoppels…

Ben bang dat je het dus even moet laten groeien en het dan nog een keer moet proberen…

Ben op het moment bezig om de haartjes op mijn bovenlip elektrische te laten verwijderen (definitief) en moet zeggen dat dat qua pijn goed te doen is (ik doe het in combinatie met flitslicht).

Nu wordt dit vergoed door het ziekenfonds, dus dat scheelt wel, want het is wel prijzig hoor…

(maar aan de andere kant, scheermesjes en scheerschuim zijn ook prijzig…). Misschien een rekensommetje maken?

Succes!

Ik heb scheerolie van Williams.

Werkt heel fijn en scheert lekker gladjes.

Stoppels heb je zo wie zo de volgende dag al.

Ik doe dit om de 2 dagen.

Epileren :x :lol: !

Is niet zo fijn, maar vooral in het begin doet het zeer en dan wen je eraan zeg maar. Dan moet ik om de 2 weken dat apparaat erop zetten.

Helaas heb ik nu steeds terugkerende netelroos waardoor ik allemaal schilfers en rode plekken op mijn benen krijg als het irriteert… dus dan maar liever hairy legs :mrgreen: .

Epileren… voel er niks van… :thumbup:

Harsen :roll: , blijft het in ieder geval iets langer weg, doet wel ietsje meer pijn :mrgreen:

Harsen.

Ik zweer voor harsen!

Koop bij de turkse groenteboer een bruin tonnetje (iets van 250 gram pastachtige suiker/honginghars).

30 sec. in de magnetron, dan smeren op je benen, oud kussensloop in stroken knippen, hup en trekken maar.

Echt waar ben 2 weken haarvrij, en het komt heel erg dun terug. Doe hier ook mijn oksels/armen mee.

Ik wil ook permanent ontharen maar dat kost voor 2 onderbenen bijna 800 euro. Maar dan ben je wel van de haren af!

Ik scheer dus ook en baal ook van de stoppels. het voelt “vies” en niet vrouwelijk.

Harsen.

Ik zweer voor harsen!

Koop bij de turkse groenteboer een bruin tonnetje (iets van 250 gram pastachtige suiker/honginghars).

30 sec. in de magnetron, dan smeren op je benen, oud kussensloop in stroken knippen, hup en trekken maar.

Echt waar ben 2 weken haarvrij, en het komt heel erg dun terug. Doe hier ook mijn oksels/armen mee.

He, ik gebruik precies hetzelfde alleen doe ik het anders.
Ik laat de hars op een bord wat kouder/harder worden en kneed er dan een bal van die ik steeds uitsmeer en er weer aftrek.
Ik ga jouw methhode ook eens uitproberen, lijkt me misschien sneller gaan.
Is de wax dan alleen niet te heet voor op je huid?

@Roos wrote:

Harsen.

Ik zweer voor harsen!

He, ik gebruik precies hetzelfde alleen doe ik het anders.
Ik laat de hars op een bord wat kouder/harder worden en kneed er dan een bal van die ik steeds uitsmeer en er weer aftrek.
Ik ga jouw methhode ook eens uitproberen, lijkt me misschien sneller gaan.
Is de wax dan alleen niet te heet voor op je huid?

Veel Arabische vrouwen die ik ken doen t ook zo.. :thumbup:

Dina.. gewoon bij de Turk? Ik ga ook eens kijken dan.. :thumbup:

Turkse of Marokaanse zaak Faiza. Zo’n potje kost maar 2 euro.

Veel Arabische vrouwen die ik ken doen t ook zo..

Daar ken ik het ook van (althans in de eerste instantie door mijn Egyptische ex)
Ik doe het al een jaar of 12 op die manier en er komen nu nog maar nauwelijks haartjes terug :thumbup:

Ik leg vlechtjes, zo heerlijk poezelig en glad :mrgreen:

Gekheid natuurlijk, maar ik ben slordig en jas er gewoon elke douchbeurt met het scheermes langs, glad…nee…haarloos…vrijwel altijd…mooi…waren ze toch al niet :mrgreen:

@ Roos, ik doe het als dat spul weer koud is geworden ook als kauwgombal eroverheen. Maar als ie warm is gaat het zoooveel sneller. Gister weer armen,benen oksels gedaan was binnen 20 minuten klaar.

Oja, wel maar 15 sec. op 900 watt verwarmen… en dan moet je nog wel even wachten. Als het warm is wel constant eerst checken met je vinger (ik smeer heel klein beetje op mijn hand) maar het moet warm blijven, en ons lichaam kan t hebben. Dan heel dun hup 15 cm uitsmeren, doekje overheen en weg is haar :inlove:

Ik heb t nu drie keer gedaan, en nu pas begin ik er handig in te worden.

Heb echt voorheen van alles gebruikt, veet, silk, en huismerken pff.

Scheren is drama bij mij, mag het de volgende dag weer doen (tjah mensen uit de middelandse zee met zwart haar :shifty: )

Feiza, marokk. slagers verkopen het niet… meestal de groenteboeren… het potje wat ik heb heet Ipek.

Ik doe het gewoon dagelijks onder de douche ( mijn benen scheren :wink: ) Ook ik voel dezelfde dag al stoppels en vind het eigenlijk nooit echt mooi glad, maar ja, om nu een week mijn beenharen te laten staan omze dan pas te kunnen ontharen met ontharingsmousse vind ik een beetje te ver gaan met dit weer…

@Dina wrote:

(tjah mensen uit de middelandse zee met zwart haar :shifty: )

Feiza, marokk. slagers verkopen het niet… meestal de groenteboeren… het potje wat ik heb heet Ipek.

Tellll me about it… :roll: :frowning:

@Roos… Dina… thanx voor de tip… onze slager is tevens groentenboer en volgens mij hebben ze zoiets wel… Ipek… ik zal eens kijken… :inlove: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Oksels/schaamstreek scheer ik 1 keer per week/2 weken…

Mijn benen nog nooit… en nee, geen haren…

Ben zo’n mazzellaar… weinig beharing!!!

Wenkbrauwen epileer ik.

@Bren1970 wrote:

Oksels/schaamstreek scheer ik 1 keer per week/2 weken…

Mijn benen nog nooit… en nee, geen haren…

Ben zo’n mazzellaar… weinig beharing!!!

Wenkbrauwen epileer ik.

Oh echtttt… oh dan hangt het tot op mijn knietjes hoor… :o :mrgreen:

Wenkbrauwen, oksels, schaamstreek doe ik elke dag even onder de douche… dat moet ik dus echt, anders meteen stoppels… oksels sowieso en ik sport veel, vind het niet uitzien… stoppels…

Geluksvogel… :thumbup:

kun je ook je oksels gewoon met een pincet epileren? heb niet zoveel haar maar ik ben bang dat het gaat ingroeien ofzo :shifty: (heb al wat haartjes geprobeerd en de pijn valt me alles mee eigenlijk :wink: )