Ik ben benieuwd wat jullie kleuters zoal eten als ontbijt voor het naar school gaan.
Ofwel; wat gaat er makkelijk en vlot in en is wel gezond/voedzaam?
Hier krijgen ze bruin (volkoren) brood met een keer hartig en een keer zoet.
De een krijgt een beker thee en de ander een beker melk.
@Madre wrote:
Dus voor het naar school gaan eten ze twee boterhammen? Tim treuzelt daar veel te veel voor vrees ik…
Hier zijn ze wel al vaak heel vroeg wakker. Rond 6:00-6:30 wakker en om kwart over 8 weg naar school. Genoeg tijd voor 2 boterhammen lijkt mij zo. 8)
Hier is het brinta en een glas melk ( maar vaker carvan cevitam).
y. eet 3 bruine boterhammen, allen met kaas of vleeswaren.
en een beker melk
hier over het algemeen 2 bruine boterhammen met pindakaas/ vruchtenhagel/ jam. Net als mama krijgen ze in de ochtend kaas nog niet zo lekker weg.
Tussendemiddag eten ze dan 2 met hartig beleg.
Drinken erbij is water of melk, in de winter ook wel thee.
Hier staan we rond 7 uur op en zitten om half 8 zeker aan tafel en eten dan. Rond 8 uur begint het schone toeten en tandenpoetsen en om 8.10 uur de deur ongeveer uit.
Brood eten is hier altijd goed gegaan en eten ze ook vlot gelukkig.
Hier eten ze 1 boterham met nutella, jam oid. ze eten niet graag hartig sóchtends (en ik ook niet). Wel altijd volkorenbrood.
Met 1 beker jus d’orange of melk (dat drinkt de jongste niet en mama ook niet).
S’middags geef ik meestal wel hartig op brood,worst of kaas of smeerkaas.
Ze mochten wel eens voor te tv eten, maar dat is me een getreuzel, dus eten we weer gewoon aan tafel en pas als we helemaal klaar zijn mag de tv even aan. Meestal hebben we daar nog 10min. tijd voor.
Hier 1 boterhammetje…de ene helft met iets zoets, en de andere iets hartigs. Half bekertje melk, en een stuk fruit.
tygo gaat dan nog niet naar school maar wel naar kdv
en dan moet hij toch ook eerst ontbijten
hij krijgt meestal 2 boterhammen met iets van appelstroop/pindakaas/choco pasta/ kaas/ worst… net wat we in huis hebben en een beker melk of sap
soms niet vaak heeft hij geen zin… maar vind het wel belangrijk dat hij iets eet smorgens voor we weg gaan
dan helpt een bakje vruchten yoghurt ook wel… pap vind hij vies net als ontbijtgranen…
op school hebben ze volgens mij ook rond 10 uur weer een eet/ drink momentje toch om iets van fruit te eten?
dus dan haalt hij het wel weer in.
maar tygo is niet echt een grote eter en evengoed een spring in het veld
dus maak me niet zo’n zorgen als hij een keer niet wilt eten
ik heb ook ergens nog een recept gevonden voor ontbijtmuffins
dat is helemaal makkelijk
leek me ook wel eens leuk om te maken
@Madre wrote:
De een krijgt een beker thee en de ander een beker melk.
Idem…op de thee na dan…
Hier gaat het brood er vrij makkelijk in…al eten ze soms (vaak) geen korsten…dan gaat het sneller…
Drinken is tegenwoordig geen melk meer in de ochtend…Jo moet er een middel doorheen krijgen elke ochtend,die niet door de melk kan…dat is nu dus appelsap…de melk krijgen ze dan later op de dag wel…
Als Eli ziet dat Jo geen melk hoeft,dan wil hij natuurlijk niet achterblijven.
Maar verder…gewoon brood, dubbel vouwen en eten maar. Verder hoeven ze smorgens niet veel te doen behalve schoenen aantrekken en tanden poetsen…dus al doen ze een half uur over het eten, als het er maar in gaat…
Meestal zijn ze wel snel,want ze eten aan tafel…spelen van tafel,mag als het brood op is…dan wil wel…
@Doornroosje wrote:
@Madre wrote:Hier krijgen ze bruin (volkoren) brood met een keer hartig en een keer zoet.
Dus voor het naar school gaan eten ze twee boterhammen? Tim treuzelt daar veel te veel voor vrees ik…
Wij zijn meestal rond 07.15 a 07.30 beneden en hoeven pas uiterlijk 08.10 de deur uit…binnen 40 minuten een boterham lukt prima.
Als ik eerder klaar ben (ik eet crackers, ben sneller dus),dan doe ik hun schoenen vast aan en leg de tandenborstels klaar. Dan alleen nog een doek over het gezicht en haar en klaar…zij eten wel door…
Maar gemiddeld doen ze er 10 minuten over…
Wij wisselen hier wel af, meestal brood (donker volkoren), we hebben vanalles op tafel staan, zowel hartig als zoet(er, geen hagelslag ofzo).
En dan ongeveer een keer per week muesli met yoghurt en een keer pap.
Wij zitten meestal even voor half 8 aan tafel en om tien voor moeten ze tanden en toeten poetsen, tassen inpakken enzo.
Wij ontbijten allemaal met Brinta, mijn man en ik meestal een glas sap en de kids wat vruchtenmix (roosvicee, maar dan van AH)
Juul eet een cracker met pindakaas of pap en Imme eet een snee brood met dat wat er dan vooraan staat. Ieder nog een beker melk.
In de tussen tijd doe ik de haren van Imme (misschien niet zo smakelijk, maar dan is Imme het meest afgeleid zodat ik er een staartje in krijg:wink: )
Ik zelf eet voordat ik de kinderen uit bed haal, ik wil graag even een momentje voor mij zelf…
's Avonds leg ik alle kleren klaar en pak ik de tassen in.
Twee bruine boterhammen, meestal met smeerkaas en chocopasta. Daarbij drinkt hij ‘aardbeienmelk’ (Yomild aardbei) of thee.
Wauw, twee boterhammen. Hier krijgen we nog niet eens 1 naar binnen :shock:
A.nyk eet soms een beetje bambix of - met een beetje geluk - een halve boterham. Bruin (volkoren) en met hagelslag. En een beker thee. Ze krijgt altijd een banaan mee naar school die ze rond 10 uur krijgt.
Hartig wil er nog niet echt in. En omdat ze al heel weinig eet doen we daar niet moeilijk over. We zijn al lang blij dat ze wat eet.
Onze oudste at op 4-jarige leeftijd wel een hele boterham, vaak met hartig.
Ja dat dacht ik ook :o .
Hier een plakje ontbijtkoek of een cracotte.
En daar heeft ze een half uur de tijd voor…
Zo in vakantietijd geen ontbijtkoek want dan kan ze wel later gaan ontbijten. Maar ze heeft voor 11 uur gewoon echt geen honger.
Wessel eet 's morgens een bord yoghurt en soms een boterham (1 bruin met beleg naar keuze).
Daarbij een beker optimel.
Zie nu pas alle reacties; ik kreeg er op de een of andere manier geen melding van.
Zo zeg, veel van jullie kindjes eten aardig in de ochtend!
Ik ga eens kijken wat hier goed bevalt; inderdaad aan tafel eten en dan pas tv want anders treuzelt meneer wel heel erg!
Nu wil hij graag nog “baby-pap”, ofwel pyjamapap. Vind ik toch echt te weinig (al staat het schijnbaar gelijk aan één bruine boterham)…