hier eten de kids ook “gewoon” brood in de ochtend.
Hier geen regels m.b.t. zoet/hartig. Ze varieren eigenlijk zelf wel voldoende.
bij de boordmaaltijd mogen ze thee of melk.
We eten hier altijd aan tafel. Anders wordt er niet gegeten. Er is 's morgens ook geen tijd meer voor tv. Wij staan half zeven op, kwart voor zeven beneden. Dan heeft A.nyk tot half 8 de tijd om haar broodje te eten. En die tijd heeft ze nodig. Daarna tanden poetsen, plassen, jas aan etc. Om kwart voor acht moet ze weg. We hopen dat dat zo blijft. We hebben ook een tijd gehad dat ze al om kwart over 7 gehaald werd. (Ze gaat met de taxi)
Alleen in het weekend ontbijten we wel eens voor de tv, maar vaak gaan de kinderen zelf wel aan tafel zitten. De ervaring leert dat A.nyk niets eet als ze niet aan tafel zit. Behalve als wij er steeds een stukje instoppen
Tjeetje…
Bij ons gaat er zeker een heel brood per dag doorheen; allemaal drie of vier boterhammen 's morgens (en dat deden de jongens al toen ze 2 a 3 waren), twee naar school en een of twee na school :shifty:
@Lune wrote:
Tjeetje…
Bij ons gaat er zeker een heel brood per dag doorheen; allemaal drie of vier boterhammen 's morgens (en dat deden de jongens al toen ze 2 a 3 waren), twee naar school en een of twee na school :shifty:
Tussen de middag eet Tim wel vaak drie boterhammen…
@Lune wrote:
Tjeetje…
Hier gaat het idd ook hard met de broden hoor… niet zwanger eet ik ook 2x2 boterhammen mee dus alleen met de jongens gaan er sowieso 16 plakken door, dan manlief nog 2 in de ochtend + 4 mee naar het werk zit je op 22 plakken brood en dan soms nog eens een plak extra/tussendoor of ipv een evergreen oid een plak brood mee naar school…
Onze kinderen eten ook al vanaf heel jong goed brood en eten er gewoon lekker van (en eten dus ook door).
Had keer vriendin met haar kinderen hier en die aten tussendemiddag mee en zij zat ook :shock: van ‘hoe kan het dat die van jou zo lekker makkelijk eten en ik het er bijna in moet kijken!?!’.
Die van mij eten ook lekker, alleen niet zo veel. :mrgreen: Ik heb me er nooit zo druk om kunnen maken.
Ze zijn ook allebei niet groot en tenger. Y.oni is tot haar 8ste onder de maat geweest. Daarna is ze redelijk bijgegroeid en is ze automatisch ook meer gaan eten. A.nyk is klein (1 meter en 5 jaar), dan heb je ook niet zo veel eten nodig. Maar A.nyk is wel een verhaal apart, niet echt representatief voor ‘de kleuter’.
onze 4,5 jarige is ook niet ver voorbij die meter, maar eten als een slootgraver… tis hem alleen niet aan te zien :lol:
Allebei krijgen ze 2 volkoren boterhammen (liefst met pitjes!!) wat ze erop willen maakt mij nooit uit. Ze mogen zelf kiezen. (gaat aardig 50/50 met hartig en zoet, dus hoef daar niet in te grijpen)
Allebei een beker optimel.
De jongste laat wel altijd zijn korsten staan, dat vindt hij helemaal niks.