Vanwege de kinderboekenweek had mijn zoontje vandaag een ontbijt op school…
Het lijkt mij dat dit best een feest moet zijn voor de kinderen om gezellig te eten op school…
We kregen van te voren een briefje met degene voor wie je dan een ontbijt moet maken en wat ze wel en niet lusten…
Natuurlijk heb ik er een klein feestje van gemaakt…
en leuk doosje ergens vandaan getrokken en gemaakt wat diegene lekker vond…
met een gezellig servetje erbij
nu schept mijn “verbazing” dat kinderen “gewoon” met 2 broodjes op elkaar…(ook niet doorgesneden) op school kwamen als ontbijt voor een ander kindje…
Ligt het aan mij en is het echt onzin om er een klein “feestje” van te maken want dan weet ik dat voor de volgende keer dat ik het dus niet meer doe want het is niet echt leuk voor de kinderen die dus 2 boterhammen in een zakje krijgen en de andere een “leuk” ontbijt?
ow wat jammer dat de andere ouders er zo makkelijk over denken…
ik ben ook het typje om er een feestje van te maken,
het is toch maar 1 keer in het jaar (denk ik dan)
hier mochten ze vandaag verkleed komen en hebben ze een boekenbal :inlove:
Ik zou er persoonlijk ook iets leuks van maken. Het is hier nog niet voorgekomen, dus ik heb er geen ervaring verder mee. Lijkt me idd niet leuk om 2 sneetjes brood te krijgen en de ander een ‘feestje’.
Op de psz hebben ze het wel eens gedaan, maar daar zorgden de juffen voor brood en beleg, dan is er ook geen onderscheid.
Ik maak er ook altijd wel wat leuks van, mooie strik erom als het voor een meisje is bijvoorbeeld of iets dergelijks.
mijn zoontje had dus een meisje voor een ontbijtje…
had een leuk rond roze doosje met witte strepen en stippen en een strik bovenop
daarin had ik een gezellig servetje en een gezellig papieren bordje gedaan…
maarja de kans zit er dus in dat mijn zoontje een boterhammenzakje krijgt met 2 sneetjes brood op elkaar en dan ga ik dus wel nadenken zal ik dit nog een keertje doen :think:
vind het wel jammer eigenlijk :eh: :mrgreen:
@MamaMarianne wrote:
hier mochten ze vandaag verkleed komen en hebben ze een boekenbal :inlove:
ook een leuk idee :mrgreen:
Ik vind het wel een beetje een vreemd systeem. Jammer dat school het dan niet gewoon zelf regelt, dan heeft iedereen gewoon hetzelfde. (deden wij altijd). Ook een feestje hoor En niet eens zoveel werk.
@Lientjuh wrote:
maarja de kans zit er dus in dat mijn zoontje een boterhammenzakje krijgt met 2 sneetjes brood op elkaar en dan ga ik dus wel nadenken zal ik dit nog een keertje doen :think:
JA wel gewoon nog een keertje doen, want anders krijg je het jaar erna hetzelfde en kom jij dus met dat boterhamzakje aan. Kaart het anders gewoon even aan bij de juf, misschien dat ze het volgende keer wat anders op het briefje kan zetten (al blijf ik het vreemd vinden).
Jammer hoor en denk dat het zo makkelijk op andere manieren te voorkomen is. Want eigenlijk kunnen ze toch wel verwachten dat er veel verschillen konden ontstaan?
Hie rmochten ze in pyjama komen en werd er een ontbijt op school gegeven.
@#puk# wrote:
Ik vind het wel een beetje een vreemd systeem. Jammer dat school het dan niet gewoon zelf regelt, dan heeft iedereen gewoon hetzelfde. (deden wij altijd). Ook een feestje hoorEn niet eens zoveel werk.
inderdaad een goed id om dit soort dingen te voorkomen :thumbup:
ze hebben dat wel altijd met pasen en kerst
Sja ik zou er ook een feestje van proberen te maken, Maar schijnbaar denkt niet iedere ouder zo …
O ja, bij Anne op school gaan ze vandaag soep maken. Anne moest een UI meenemen. Hahaha, ze lust nieteens soep, maar het maken is al leuk.
Minpuntje is dat ze gister in haar pink heeft gesneden met helpen aardappels schillen, dus ze zal vandaag niet echt een goede hulp kunnen zijn.
@#puk# wrote:
@Lientjuh wrote:
JA wel gewoon nog een keertje doen, want anders krijg je het jaar erna hetzelfde en kom jij dus met dat boterhamzakje aan. Kaart het anders gewoon even aan bij de juf, misschien dat ze het volgende keer wat anders op het briefje kan zetten (al blijf ik het vreemd vinden).
Ik wilde het net zeggen. Gewoon blijven doen…
Er zullen altijd ouders zijn die niet zo crea zijn.
Misshcien kan je wel aangeven dat ze de volgende keer in de brief schrijven dat het een beejte speciaal moet zijn. 8)
Hier hebben ze studiedag dus we zitten nog thuis in pyjama
Met Pasen is er altijd een groot ontbijt. Dan mogen ze in pyjama komen, wordt er ontbeten op school en komen er opa’s/oma’s voorlezen.
Bij ons op school wordt ook altijd alles gewoon door school geregeld. Wel zo fijn dat iedereeen hetzelfde krijgt.
Victor was net aan het pannekoeken bakken in de klas. :inlove: ( ik moest nog even de fruittas brengen en was zodoende in de klas.) Schattig om te zien hoor. Een klas maakt appelmoes en een andere soep. EHt rook wel lekker :drool:
Niet handig van je school.
Ze hadden gewoon zelf de tafels gzellig moeten dekken, eten en drinken erbij, iedereen hetzelfde.
Nu krijg je inderdaad van die scheve verhoudingen. Lijkt me erg sneu. Ik zou als juf/meester ook plaatsvervangende schaamte hebben met zulke verschillen in de klas. Jammer hoor.
Wel een leuk idee, dat schoolontbijt! Onze school doet er niet aan, helaas.
@#puk# wrote:
Ik vind het wel een beetje een vreemd systeem. Jammer dat school het dan niet gewoon zelf regelt, dan heeft iedereen gewoon hetzelfde. (deden wij altijd). Ook een feestje hoorEn niet eens zoveel werk.
Kost een beetje veel geld op een gegeven moment.
Dit jaar bij ons geen ontbijt om die reden, maar wel een ‘boekenbal’.
Helaas zul je altijd zien dat andere moeders niet zo creatief denken, ook niet als er in de klas uitgebreid over wordt gesproken en een brief meegaat. De vorige keer dat wij dit deden, mochten ze dus een ontbijtje voor zichzelf maken. Niet zo leuk als ruilen, maar ja je krijgt snel scheven gezichten.
En helaas; je zult het nog heel vaak gaan tegenkomen. Bijv met suprises met sint. De één komt aan met iets wat met aandacht gemaakt is, de ander met iets wat één grote teleurstelling is. Heel moeilijk.
Bij ons wordt het anders geregeld. Er komt een lijst te hangen, waarop je kan intekenen wat je gaat doen. Bijvoorbeeld de een neemt bordjes mee, de ander een paar kannen ranja, Weer een ander maakt misschien worstjes in deeg of een cake of wentelteefjes of…en dat wordt dan gewoon op tafel gezet. Er is genoeg voor iedereen en ieder kan pakken wat hij / zij denkt lekker te vinden.
@Kroes wrote:
En helaas; je zult het nog heel vaak gaan tegenkomen. Bijv met suprises met sint. De één komt aan met iets wat met aandacht gemaakt is, de ander met iets wat één grote teleurstelling is. Heel moeilijk.
Inderdaad. Met het grote verschil dat met Sinterklaas kinderen die dingen zelf maken, terwijl hier ouders ermee opgezadeld worden. Ik ben dan ook heel blij dat op onze school het niet gebeurt en iedereen voor het eigen ontbijt zorgt. School zorgt voor wat te drinken. En iedereen neemt een gewoon ontbijt mee, geen gedoe met speciale broodjes of weet ik wat. Het is toch wel feestelijk en speciaal.