Hier hadden ze laatst ivm feestweek ook ontbijt op school! school had dat gewoon zelf geregeld en voor bolletjes en broodjes en beleg en alles gezorgd!
Hier moesten ze van thuis zelf een lunchpakketje meenemen ze hebben dus geen ontbijt gekregen maar gezellig met z’n allen geluncht met het eten van zichzelf
Gistermiddag kreeg ik pas goed daar wat ze daadwerkelijk bij Anne op school gedaan hebben. Anne moest dus een ui meenemen voor soep. Ze zijn met de klas naar de supermarkt gelopen en hebben nog spullen voor de soep gekocht en toen in de klas samen soep gemaakt. Toen wij al buiten stonden om hun op te halen zaten ze allemaal nog lekker aan tafel, met een kom soep en brood. Omdat Anne geen soep lust (en nog een paar kindjes) kregen hun meer brood. Ik vond het een leuk idee. Deels iets meenemen van thuis en dan samen hetzelfde eten :thumbup:
In Kes zijn klas gaan ze volgende week in groepjes van 4 a 5 kinderen bij ouders thuis kokkerellen en het gemaakte nemen ze weer mee terug naar school waar ze het dan met zijn allen gaan opeten. Wat Indy gaat doen, geen idee!
Vanmorgen stonden er leraressen bij de buitendeur spekkies uit te delen (en bitterballen/frikandellen voor de ouders :sick: ) Ze vonden het maar gek dat niemand die wilde, hihi De spekkies konden wel gewaardeerd worden! (Ze hadden gisteren vrij, vandaar vandaag de grote aftrap voor de kidnerboekenweek)
@kico wrote:
Bij ons wordt het anders geregeld. Er komt een lijst te hangen, waarop je kan intekenen wat je gaat doen. Bijvoorbeeld de een neemt bordjes mee, de ander een paar kannen ranja, Weer een ander maakt misschien worstjes in deeg of een cake of wentelteefjes of…en dat wordt dan gewoon op tafel gezet. Er is genoeg voor iedereen en ieder kan pakken wat hij / zij denkt lekker te vinden.
Hier gaat het precies zo.
Drinken word geregeld door school, maar verder :thumbup:
Aniek had kaasstengels mee en mini loempiaatjes.
Andere kinderen worstebroodjes, snoep, stokbrood, worst, hagelslag enz…
hartstikke leuk :inlove:
Wat jammer dat andere ouders niet wat meer moeite hebben gedaan…Opzich vind ik het wel een leuk idee van school om iedereen een ontbijtje voor een ander te laten maken, maar het zou dan wel handiger zijn om in een brief erbij te vermelden dat het leuk is om er iets bijzonders van te maken…Helaas bedenken niet alle ouders dat zelf :wall:
Ik vind zo’n aftekenlijst wel een heel goed idee!
Ik ga het morgen ook doen met mijn klas (middelbare school :lol: ) en heb er nu heel veel werk van en het kost heel veel geld inderdaad.
Wel fijn als zo iedereen wat mee neemt en het dan wel voor iedereen feest is .
Voor elkaar brood laten smeren vind ik echt een ontzettend stom idee :eh: …
Hier ook ontbijt op school, maar daar hingen briefjes op de deur met de producten die ze nodig hadden en kon elke ouder een of meerdere briefjes mee nemen en die dingen aanschaffen. Vanmorgen waren de tafels gezellig gedekt met zelfgemaakte placemats en alle kinderen in pyjama naar school gebracht.
Die twee mannen van mij waren overigens echt sjaggie van de honger. Vooral de oudste. Die had om zeven uur al een enorme honger en heeft alvast een cracker gehad.
De oudste wilde niet eten tussen de middag. Wat blijkt, hij heeft vijf broodjes en drie crackers gegeten. :shock: Tja, dan zou ik ook niet hoeven.
Wat leuk zeg van Anne haar klas. :thumbup: