Ontbijt dreumes 17 maand

Lianne krijgt nog steeds een pap fles als ontbijt.

Qua tijd red ik het niet anders, ze wordt op mijn werkdagen namelijk al om 645 naar het kdv gebracht.

Ik heb dr nu vanochtend wel een broodje gedaan met een fles thee.

Want drinken uit een tuit vertikt ze.

Maar wat ik me afvroeg wat was de leeftijd dat jullie van de pap fles zijn afgestapt?

Ze kan het prima op een broodje doen maar ik zit echt met die tijd…

Dus tips!!!

Komt u maar!!!

En ik heb de tuit van avent en bibi uitgeprobeerd… beiden heeft ze niet de kracht voor heb ik het idee.

Dus ook daar kan ik wel tips bij gebruiken!!

Het liefste ook nog anti lek :wink:

Nuby rietjesbeker ben ik wel weg van. :thumbup: Hier krijgt de kleine man gewoon een boterham die hij samen met papa aan tafel smeert en eet. Maar ja dat werkt idd als je er de tijd voor hebt. Heeft ze het lepelen al wel door? Daar zou je iets mee kunnen proberen. Natuurlijk niet doordeweeks (waarom zou pap uit de fles niet meer mogen? Zijn precies dezelfde voedingsstoffen hoor of het nu uit de fles of uit een bordje komt :wink: ) Ga je in het weekend over op lepelen leren. Oefenen met een bordje pap (zo aanmaken dat het ook wat plakt aan de lepel) wanneer het voor jou qua tijd uitkomt. Zodra ze het lepelen helemaal lekker doorheeft kun je daarna overstappen op allerlei soorten ontbijt uit een bordje.

Sommige kinderen vinden een harde tuit niet fijn, ik ben bij Casper eerst begonnen met een zachte tuit (heeeel flexibel materiaal net als de speen) maar helaas kan ik die nergens meer vinden voor op de fles. Ik dacht dat ik ze altijd bij Kruidvat oid weghaalde maar ze lijken uit de handel te zijn. :wall: Die waren overigens niet volledig anti-lek :angel:

Flessen al heel lang niet meer, ruim voor hij een jaar werd. Pap nog een hele poos 's morgens uit een bordje, maar dat vindt hij niet zo lekker meer. Dus sinds een maandje ofzo krijgt hij 2 boterhammen 's morgens en een tuitbeker drinken. Het gaat snel zat, want ik smeer voor hem 2 boterhammen, zet die voor hem neer, hij eet dan prima zelf. Dan smeer ik mijn ontbijt en ga bij hem aan tafel zitten en eet mijn ontbijt op. Zijn we tegelijk klaar. Hoe mijn man het doet als ik werk weet ik niet, volgens mij neemt die ruimer de tijd :wink:

:oops: hier kreeg mijn eerste tot bijna 4 jaar een pap’‘fles’’.

gewoon een tuut met een gat erin maar hij dronk dat altijd in bed…maakte ik hem wakker en gaf ik de fles,kon hij rustig wakker worden en ik alvast wassen en aankleden…

De 2e ging anders,die was niet gek op de fles…

Zij pakte de fles pas met 15 maanden,dus toen wel een papfles 's morgens.

Dat werd ze zelf zat…

Even denken hoor at we toen hebben gedaan :think:

Een broodje volgens mij…

En toen wilde ze net als haar broer smacks/honey loops met melk.

Dat eten ze zelf dus gewoon aan tafel met zijn 2e dus dat is goed te doen.

@Rhiannon wrote:

Nuby rietjesbeker ben ik wel weg van. :thumbup: Hier krijgt de kleine man gewoon een boterham die hij samen met papa aan tafel smeert en eet. Maar ja dat werkt idd als je er de tijd voor hebt. Heeft ze het lepelen al wel door? Daar zou je iets mee kunnen proberen. Natuurlijk niet doordeweeks (waarom zou pap uit de fles niet meer mogen? Zijn precies dezelfde voedingsstoffen hoor of het nu uit de fles of uit een bordje komt :wink: ) Ga je in het weekend over op lepelen leren. Oefenen met een bordje pap (zo aanmaken dat het ook wat plakt aan de lepel) wanneer het voor jou qua tijd uitkomt. Zodra ze het lepelen helemaal lekker doorheeft kun je daarna overstappen op allerlei soorten ontbijt uit een bordje.

Sommige kinderen vinden een harde tuit niet fijn, ik ben bij Casper eerst begonnen met een zachte tuit (heeeel flexibel materiaal net als de speen) maar helaas kan ik die nergens meer vinden voor op de fles. Ik dacht dat ik ze altijd bij Kruidvat oid weghaalde maar ze lijken uit de handel te zijn. :wall: Die waren overigens niet volledig anti-lek :angel:

Die flexibele tuit was van bibi, die heb ik ook gebruikt en dat lukte wel.

Maar die lekken zooo ontzettend :mrgreen:

Zelf lepelen heeft ze nog niet door, dat is wel een goeie tip!!

Dankjewel daar ga ik mee aan de slag.

Ik dacht dat ze met 18 maand van de fles af moesten zijn?? :think:

Dat is me tenminste verteld bij het CB… :oops:

Moet ook eerlijk zijn dat ik sommige dingen na de verhuizing even heb gelaten voor wat het was omdat Lianne al genoeg veranderingen had toen.

Ga es ff op zoek naar een rietjes beker!

Meende dat Lianne dr speel vriendje van het kdv ook 1 had van nuby.

Zit daar een lek ventiel tussen?? :think:

@littlewonder wrote:

Flessen al heel lang niet meer, ruim voor hij een jaar werd. Pap nog een hele poos 's morgens uit een bordje, maar dat vindt hij niet zo lekker meer. Dus sinds een maandje ofzo krijgt hij 2 boterhammen 's morgens en een tuitbeker drinken. Het gaat snel zat, want ik smeer voor hem 2 boterhammen, zet die voor hem neer, hij eet dan prima zelf. Dan smeer ik mijn ontbijt en ga bij hem aan tafel zitten en eet mijn ontbijt op. Zijn we tegelijk klaar. Hoe mijn man het doet als ik werk weet ik niet, volgens mij neemt die ruimer de tijd :wink:

Ik ben alleen en heb weinig tijd smorgens, Sta zelf om 515 op.

Mezelf verzorgen, mn ontbijt maken.

Lianne om 6u eruit en verzorgen, insmeren vanwege dr eczeem en dan leg ik dr even in de box met dr fles.

Ik ontbijt dan, om 630 naar boven tanden poetsen enzo.

Luier verschonen want die is dan vol gedrukt :sick:

Jassen aan en dan weg.

Tuurlijk adviseren ze dat…

Is ook zo,zuigflessen zijn slecht voor de tanden.

Maar niemand kan zeggen dat iets moet hoor.

je moet je eigen gevoel volgen.

Bij mijn eerste werkte het zo…tot hij naar school ging toen vond ik het echt niet meer kunnen.

Hij had een speen met een gat erin dus niet zo vreselijk…

Daarna werden zijn tanden gelijk gepoetst.

En hij had vanaf 1 jaar een tuitbeker…heeft dus maar 2 maanden de fles verder gehad,daarvoor de borst.

Hij had geen speen.

dronk alleen water en thee…dus ik kon het zo voor mezelf ‘‘goed’’ praten :mrgreen: :wink: :angel:

@renzosmam wrote:

:oops: hier kreeg mijn eerste tot bijna 4 jaar een pap’‘fles’’.

gewoon een tuut met een gat erin maar hij dronk dat altijd in bed…maakte ik hem wakker en gaf ik de fles,kon hij rustig wakker worden en ik alvast wassen en aankleden…

De 2e ging anders,die was niet gek op de fles…

Zij pakte de fles pas met 15 maanden,dus toen wel een papfles 's morgens.

Dat werd ze zelf zat…

Even denken hoor at we toen hebben gedaan :think:

Een broodje volgens mij…

En toen wilde ze net als haar broer smacks/honey loops met melk.

Dat eten ze zelf dus gewoon aan tafel met zijn 2e dus dat is goed te doen.

Lianne drinkt de fles ook liggend leeg, tuut???

Ik zal aan de gang gaan met dat lepelen zoals rhianon dat zei, misschien dat ze dan in de toekomst ook wel honey loops wil :drool:

Ben er zelf namelijk ook dol op.

Ja gewoon een speen met de bovenkant er helemaal af…soort trechter dus :lol:

Dan maakte ik dikke pap…vond hij altijd zo lekker :inlove:

Mijn jongste was sneller uitgekeken op de pap…

Dat lepelen oefende ik 's avonds met het avond eten…spatschermen op :wink: …en lekker zelf laten eten :mrgreen:

@renzosmam wrote:

Tuurlijk adviseren ze dat…

Is ook zo,zuigflessen zijn slecht voor de tanden.

Maar niemand kan zeggen dat iets moet hoor.

je moet je eigen gevoel volgen.

Bij mijn eerste werkte het zo…tot hij naar school ging toen vond ik het echt niet meer kunnen.

Hij had een speen met een gat erin dus niet zo vreselijk…

Daarna werden zijn tanden gelijk gepoetst.

En hij had vanaf 1 jaar een tuitbeker…heeft dus maar 2 maanden de fles verder gehad,daarvoor de borst.

Hij had geen speen.

dronk alleen water en thee…dus ik kon het zo voor mezelf ‘‘goed’’ praten :mrgreen: :wink: :angel:

Lianne krijgt dus eigenlijk alles nog uit een fles, maar ik zie eigenlijk weinig verschil tussen een fles en een rietje/tuit ivm tand gevaar. :think:

Of ben ik nou beetje dom?? :wink: :mrgreen:

Lianne krijgt geen speen :wink:

Maar vind het gewoon lastig, zou graag willen dat ze anders drinkt maar het lukt gewoon niet en ik ben geen moeder die snel opgeeft :oops:

@renzosmam wrote:

Dat lepelen oefende ik 's avonds met het avond eten…spatschermen op :wink: …en lekker zelf laten eten :mrgreen:

Lianne is een rapley kindje :mrgreen:

Maar ga aan de slag met pap lepelen… ze heeft nu wel door dat een lepel in dr mond hoort en niet een soort drum stokje is :lol:

@renzosmam wrote:

Je had dus zelf de speen open geknipt??? :think:

@pooh wrote:

@renzosmam wrote:

ja 8)

bovenkant eraf… :thumbup:

Kan ze na het eten geen vla zelf lepelen?

is ook oefenen :wink:

En gewoon een tuit aanbieden…blijkt toch anders te zijn dan de zuigfles.

Je moet eigelijk gewoon van de ene op de andere dag alle sap/water/thee uit de tuit doen en alleen dan de pap/melk uit de fles,dan is dat duidelijk voor ze…

@pooh wrote:

@littlewonder wrote:

Lianne om 6u eruit en verzorgen, insmeren vanwege dr eczeem en dan leg ik dr even in de box met dr fles.

Jassen aan en dan weg.

Zo te lezen heb jij wel heel wat meer tijd nodig dan ik voor mezelf 's morgens :wink: Dan kan ik me voorstellen dat die papfles erg handig is. Ik red het 's morgens in een half uur, dan zitten we allebei keurig aangekleed klaar en hebben we allebei al ontbeten. Mijn man doet het in 3 kwartier ongeveer. Maar ik douche om die reden altijd 's avonds, en leg mijn kleren altijd al klaar. Dan ben ik zo klaar 's morgens.

En haar zelf laten eten 's morgens? Dan is hetzelfde idee als haar de papfles geven (ik denk trouwens niet dat die fles verkeerd is hoor, als zij er blij mee is, prima toch?)

@renzosmam wrote:

@pooh wrote:
@renzosmam wrote:

ja 8)

bovenkant eraf… :thumbup:

Kan ze na het eten geen vla zelf lepelen?

is ook oefenen :wink:

En gewoon een tuit aanbieden…blijkt toch anders te zijn dan de zuigfles.

Je moet eigelijk gewoon van de ene op de andere dag alle sap/water/thee uit de tuit doen en alleen dan de pap/melk uit de fles,dan is dat duidelijk voor ze…

Het probleem is dat ze op het kdv de tijd er niet voor willen nemen en ze dus 4 dagen per week op het kdv zit .

Heb zelfs al een tuit beker naar het kdv gedaan met haar naam erop, maar dan nog… ja zeggen ze dan, Lianne kan dat niet goed anders krijgt ze te weinig drinken. :angel:

Laten ze daar nou ook weer gelijk aan hebben :wink:

Dus ga eerst maar es achter zo’n nuby rietje aan

@littlewonder wrote:

@pooh wrote:
@littlewonder wrote:

Jassen aan en dan weg.

Zo te lezen heb jij wel heel wat meer tijd nodig dan ik voor mezelf 's morgens :wink: Dan kan ik me voorstellen dat die papfles erg handig is. Ik red het 's morgens in een half uur, dan zitten we allebei keurig aangekleed klaar en hebben we allebei al ontbeten. Mijn man doet het in 3 kwartier ongeveer. Maar ik douche om die reden altijd 's avonds, en leg mijn kleren altijd al klaar. Dan ben ik zo klaar 's morgens.

En haar zelf laten eten 's morgens? Dan is hetzelfde idee als haar de papfles geven (ik denk trouwens niet dat die fles verkeerd is hoor, als zij er blij mee is, prima toch?)

Ik heb een vorm van reuma, dus heb een op start tijd nodig :wink:

Eerst rustig uit bed, douchen en aankleden… dan doet mn lijf het :thumbup:

Als ik niet douche dan merk ik dat de hele dag, zou errug graag savonbds willen douchen maar dat gaat dus niet :lol:

Mn tas, kleren etc heb ik allemaal al klaar in de avond.

Lianne gaat zelfs in bed met haar long sleeve van de volgende dag :oops:

Die pap fles vind ze heerlijk, ach laat hem gewoon op de dagen dat ik werk en dan op de dagen dat ik vrij ben samen ontbijten.

Het valt gewoon niet altijd mee om “alleen” mama te zijn .

Moet echt nadenken qua schema enzo…

Maar het gaat goehoed!!! :dance: :clap:

Nog meer tips??

Heb zojuist een lading bekers besteld :oops:

Van nuby een rietjesbeker flip it en een tuit beker van nuby

Daarnaast van mokky een anti lek gewone beker… hoop dat ze uiteindelijk daar goed uit kan drinken :pray:

Dan krijgt ze daar 1 van mee naar het kdv :wink:

Ff uitproberen dus en doorzetten, zal als de bups binnen is ook op kdv ff zeggen dat de fles niet meer mag :wink: :silenced:

Is het niet mogelijk om een boterhammetje mee te nemen naar het kdv :think: . Doen sommige bij ons ook, kunnen ze op hun gemak aan tafel ontbijten :thumbup: .

O en over die tuit, Laurens was bijna 2 toen hij van de fles af was en drinkt nu dus nog steeds uit een tuit. Misschien kun je gewoon een grote beker proberen dus zonder deksel.

@debbel wrote:

Is het niet mogelijk om een boterhammetje mee te nemen naar het kdv :think: . Doen sommige bij ons ook, kunnen ze op hun gemak aan tafel ontbijten :thumbup: .

Dat ga ik vragen! :thumbup: