Idd, eten op het KDV. Scheelt jou tijd en je kleine kan rustig eten. Met mijn vorige baan stond mijn dochter om half zes op het KDV. Ze ging daar dan eten en eventueel verder slapen.
Ik weet alleen niet hoe het gaat op een gewoon KDV. Ik heb zelf een KDv die flexibel is en 24 uur per dag open.
kdv 24 uur per dag open whooooo voor alleenstaande die nachtdienst hebben is het misschien wel een uitkomst
Maar ik ken het helemaal niet
voorheen was hier ook een kdv die 24u open was.
Ik ga morgen gelijk vragen of ze daar een bammetje kan eten.
:thumbup:
Misschien ben ik trouwens ook best gek, maar heb je al gedacht aan ‘gewoon’ uit een beker drinken? Ik doe Casper bv regelmatig een tuitbeker zonder het anti-lek erin (welliswaar thuis natuurlijk kan me voorstellen dat het KDV liever de vloer iets langer droog houdt ) hij vond het iig in eerste instantie makkelijker drinken zonder de anti-lek (dan moet hij echt zuigen aan een ‘hard tuitje’) zodat hij gewoon kon gieten. Ondertussen kan hij een klein beetje uit een gewone beker drinken. En ik ben begonnen met simpelweg een heeeel klein slokje erin te doen. Langzaam ga ik dat opvoeren straks in de zomer. 8)
Maar een fles in de ochtend is ‘minder erg’ dan een fles in bed. Dan is het nl meestal het laatste wat ze drinken, meestal ook nog NA het tandenpoetsen. Een fles in bed blijft bij veel kindjes dan ook nog in het bed waardoor ze de kans hebben om later in de nacht nog steeds kleine slokjes te drinken. Een aanslag op het glazuur In de ochtend…is het gewoon makkelijk :mrgreen:
Al wil Casper geen fles, geen pap etc. Hij heeft het welgeteld 1 week gehad als laatste fles voor de nacht. Maar toen was zijn interesse al weg.
Heel soms geef ik het hem in de ochtend als flesje voor het zwemmen gaan. Eten is dan wat zwaar op de maag en pap is wat makkelijker te verteren.
Heb nu bekers besteld waar ze gewoon uit moet drinken maar die niet lekker :roll:
Dus ben benieuwd!!
Moet gewoon verder met het drinken en niet blijven hangen in de fles…
Het was dat ik dr niet teveel veranderingen wilde geven, dus heb die fles maar gelaten voor wat het was.
Nu ik 6 weken aan het werk ben en dat ritme aardig erin zit bij mij en bij haar moeten we maar es naar die flessen gaan kijken.
Die fles in bed, is hier nog nooit gebeurd. (slaapfles)
Soms krijgtr ze dr ontbijt fles in bed.
Vakantietijd is dan extra fijn! Je dochter zal dan ws je ‘werkritme’ nog aanhouden maar alleen al het feit dat je niet in de kleren hoeft te springen en te haasten is heeeerlijk! :mrgreen: Dat werkritme houden is dan nog niet eens zo erg dan hoef je dat niet af te wennen en daarna weer aan te wennen. :thumbup: Het oefent ook echt relaxter mooi weer dus nattigheid boeit dan ook al niet 8)
Succes met de bekers! Ze went er vast sneller aan dan je denkt. :thumbup:
@Rhiannon wrote:
Vakantietijd is dan extra fijn! Je dochter zal dan ws je ‘werkritme’ nog aanhouden maar alleen al het feit dat je niet in de kleren hoeft te springen en te haasten is heeeerlijk! :mrgreen: Dat werkritme houden is dan nog niet eens zo erg dan hoef je dat niet af te wennen en daarna weer aan te wennen. :thumbup: Het oefent ook echt relaxter mooi weer dus nattigheid boeit dan ook al niet 8)
Succes met de bekers! Ze went er vast sneller aan dan je denkt. :thumbup:
Vakantie duurt nog zoooo lang :think:
Pas in sept

Maar ga dr mee bezig, mamsie zit goed in dr velletje dus heeft uren geduld

:shock: Wat moet je nog laaaang dan zeg pffff. Maaaar 1 voordeel, jij hebt dan lekker nog vakantie terwijl iedereen al weer lang en breed aan het werk is en weer aan vakantie toe zijn :lol:
@Rhiannon wrote:
:shock: Wat moet je nog laaaang dan zeg pffff. Maaaar 1 voordeel, jij hebt dan lekker nog vakantie terwijl iedereen al weer lang en breed aan het werk is en weer aan vakantie toe zijn :lol:
Ben net 6 weken aan het werk… heb daarvoor 2 maand “vakantie”" gehad.
Dus komt goed!!

@Zeemeermin wrote:
Ik hoop voor je dat je morgen op het KDV kan overleggen of dat broodje daar kan. Lars eet zelf zijn broodje met zijn handjes als ik het in stukjes snijd. Als ze dat zou kunnen dan kost dat het KDV ook niet veel extra tijd. En het scheelt jou tijd, want wat moet je onmenselijk vroeg op :? !
Ze kan zelf broodje eten, dat is het probleem niet.
Het is dat ik daar smorgens geen tijd voor heb/ tijd voor gun

Ooit zal het moeten, maar dan hoop ik dat ze iets sneller brood eet dan dat ze dat nu doet

@Zeemeermin: als de situatie zou zijn zoals hij "was"dan moest ik ook zo vroeg eruit hoor als ik alleen was

Nou de dreumes heeft beslist wat er ging gebeuren :mrgreen:
De papfles wilde van de een op anderte dag opeens niet meer :lol:
Dus vanaf deze week ontbijt ze op het kdv en dat gaat erg goed.
broodje met wat drinken.
Wel krijgt ze voordat we de deur uit gaan een beker melk, ik moet immers wel wat eten :drool:
Ze drinkt tegenwoordig alles uit een rietjesbeker van nuby, de tuitbeker bleef moeilijk/ afhankelijk of ze zin had om eraan te zuigen :think:
Melk krijgt ze op het kdv soms nog uit een flesje maar merendeel gaat dus uit het rietje :inlove:
Hier drinkt Mies uit de anti lek soft tuut van nuby… wel een tuitbeker, maar hij lekt niet.
Verder is Mies ook nog steeds erg gecharmeerd van zijn fles pap s’ ochtends hoor. Geloof niet dat hij daardoor slecht op zal groeien.
Hij wil wel een broodje, maar dan rond half tien.
Dus ik maak me maar niet te druk en uiteindelijk zal hij heus wel voor t naar school gaan een broodje eten.
Misschien ook niet, blijft het altijd een kom brinta :mrgreen:
Mijn schoonvader word 65 en ontbijt nog steeds dagelijks met een kom brintapap en een beker thee… :lol:
Marith wil ook geen pap van een lepel en bordje.
Ze wil echt alleen maar de papfles 's morgens.
Een boterham zou misschien wel gaan, maar dat duurt zo lang…
Of zou het niet zo lang duren als ze net wakker is en trek heeft. :think:
Ze is wel errug ongeduldig als ze eerst moet aankleden en pas daarna haar fles krijgt…
Hier krijgen de mannen op werkdagen gewoon een papfles. Een van de heren stopt pas met huilen 's ochtends als hij zijn ontbijt achter zijn tandvlees heeft (heb je als je geen avondeten eet, krijg je honger… :silenced: )
En ik denk dat ik er nog wel lang mee door ga. Zit ook met het tijdgebrek.
Tijdgebrek is een crime
Hier de fles weggegooid :dance:
Ach… als het zo was gelopen dat ze de fles nog had gewilt dan was het ook prima.
Die ene fles… :inlove:
JA daarom! Het gaat hier om 3 ochtend in de week. De rest maak ik keurig een broodje klaar :mrgreen:
jade krijgt hier gewoon brinta drinkontbijt :mrgreen:
zij is niet van een broodje in de ochtend, dus maar deze oplossing gevonden…
(en dan ook nog de banaansmaak he :roll: )
Hoi pooh,
heb niet alle reacties doorgelezen hoor, dus weet niet of je “de” tip al binnen hebt…
Maar ik ben vorige week bij het CB geweest, en daar zeiden ze dat ik ons ventje wel tot 18 maanden de fles mocht geven.
Omdat ze dus toch ook nog zuigbehoefte hebben.
Zijn flesje is echt nog heilig voor hem. Heb een keer pap geprobeerd uit een bordje, was drama!!! :wall:
Dus ik geef hem gewoon voorlopig nog lekker 's morgens en 's avonds een flesje.
Omdat hij het zo fijn en lekker vindt, omdat het wat in tijd scheelt, en omdat ik het nog veels te gezellig vind; lekker saampies op de bank zitten! :inlove:
Wij wonen trouwens wel in Belgie, geven ze misschien ook weer andere adviezen als in Nl…
Misschien is het een idee om op de dagen dat ze naar het KDV moet nog een fles te geven en dan op de dagen dat je thuis bent/weekend hebt, dan te gaan wennen aan boterham/pap ofzo? Dan heb je er alle tijd voor en is het niet erg als het wat langer duurt.
En zo went ze er dan vanzelf aan.
Succes! :thumbup:
Groetjes, Marieke
Oh, zie nu dat je de fles hebt weggegooid.
Nou, weer een stapje verder dan!
Goedzo!
Groetjes, Marieke
Broodje geven in de auto? Lekker zelf knabbelen en prutsen (en knoeien, sja, misschien niet praktisch…)
Hier wilde ze geen flesjes meer rond 10 maanden. Broer rond 12 maanden.