kijkt iemand dit ook weleens…
jeetje 17 kinderen…
dit is al een paar jaar geleden opgenomen, net5 zend het nu iedere avond uit…
maar inmiddels hebben ze nu dus 19 :shock: kinderen…
zoon van 20 (nu geloof ik 22) is getrouwd en heeft ook al een kind, en hun hebben ook de instelling… het is wat god ons brengt…
mooie gedachte hoor, maar ik ben blij dat je het tegenwoordig ook zelf een beetje in de hand hebt…
Maar zij leven toch ook tegenwoordig. Maar zij grijpen niet in en leggen het in Gods handen
tja ik kende ze al via hun site, weet eigenlijk niet eens meer wie mij er ooit op gewezen heeft.
Maar ik denk dan ook… als je al 1 mega vroeg geboorte hebt gehad EN de laatste is volgens mij overleden… volgens mij is dan zelfs de natuur er wel een beetje klaar mee :oops: .
Ook denk ik… je bent inmiddels ook grootouders, laat de volgende generatie nu maar komen.
Hun huis zou ik echter best willen hebben hoor :mrgreen: .
Heb het op tv nog niet gezien.
excuus 2 kleinkinderen…
Ik kijk ook. Men, wat een geregel zeg. Wel gezellig denk ik.
de kids hebben het zojuist ook mee gekeken.
die zeiden meteen, tjonge dan hoef ik eigenlijk in huis bijna niets te doen, alleen mijn eigen rotzooi op te ruimen. 8)
Dus ik denk dat we dit nog af en toe best wel eens zullen kijken :mrgreen:
Vanwege “opvoedkundige tips”
Wij kijken ook, elke avond! :inlove:
Ik vind het wel leuk. Alleen hun geloof kan me gestolen worden.
Zal er ook aan liggen dat wij niet gelovig zijn. :lol:
Maar ik vind het wel mooi ja…
Ben zelf ook wel liefhebber van grote gezinnen, wat dat aangaat! :inlove:
han… jij gaat ook voor de 20… (geintje)
gefeliciteerd… eindelijk mag je de broek weer dragen… :mrgreen:
Het is dat mijn man dat niet ok gaat vinden, maar anders… 8)
En jaaaaaaaaaaa!!! :inlove: Precies nu de zomer eraan komt, dus eigenlijk perfecte timing! :lol:
:-*
Ik kwam heel toevallig op net5 terecht.
Zelf ben ik ook gelovig en noem mijzelf Christen, maar ik denk dat we toch ook de verantwoordelijkheid hebben gekregen van God.
Maar goed ieder zijn ding.
Ik vind dat iedereen eigen verantwoordelijkheid draagt voor zijn of haar daden. Ik vind het een beetje gemakzuchtig om te zeggen ‘dat God het zo heeft bedoeld’, eerlijk gezegd. Hij ligt niet bij jou in bed, en zit niet naast je in de auto, of op de fiets om je stuur te bewegen, zodat je niet tegen een boom knalt.
Het klinkt nu harder dan ik het bedoel overigens.
Ik ben agnostisch, ik geloof zeker dat er meer is dan wij hier en nu kunnen zien, maar ik geloof niet in God. Ik geloof in de kracht van de mens, in de kracht van jouzelf. Wel heb ik veel respect voor mensen die wel gelovig zijn. Het lijkt me heel erg mooi om zo’n rotsvast vertrouwen ergens in te kunnen hebben, te durven hebben eigenlijk zelfs.
Maar goed, dat alles is een heel andere discussie! :lol: :oops: :silenced:
Ik ben ook niet gelovig. Ik vind het gezin behoorlijk conservatief. Maar ach, ze doen niemand kwaad en ze gaan met respect met elkaar om.
Ik moest wel erg lachen om die afleveren over die oudste zoon, toen hij zijn vriendin te huwelijk ging vragen. Toen ze verloofd waren mochten ze eindelijk handje vasthouden. Men, wat deden ze klef.
Wat mij opvalt is dat die moeder nog zo goed er uit ziet. Alles behalve afgetobd.
welke woonplaats??? of in amerika? hier in mijn omgeving wordt in een gezin ook de 19e geboren, elk jaar 1! :shock:
@konijn wrote:
welke woonplaats??? of in amerika? hier in mijn omgeving wordt in een gezin ook de 19e geboren, elk jaar 1! :shock:
dit is amerika… maar meen dat dit ook gewoon in nederland is…jeetje dat had ik niet verwacht
Het is dat jij een topic opent maar ik zat net aflevering 1 te en zit met mn mond open te kijken. :shock:
Maar… wat een prachtige familie! Zo rustig, lief voor elkaar en zelfs hebben ze maatjesysteem (wat ook wel logisch is) bedacht :thumbup:
Maar hoe houden ze het uit qua financieel, drukte en kleren. :o :shock:
Mijn god :lol:
@Mariiyelle wrote:
Maar hoe houden ze het uit qua financieel, drukte en kleren. :o :shock:
Was toevallig vandaag erop... kleding en schoenen 2e hands en wordt echt afgedragen (zolen gewoon kapot zijn)
eigen groentetuin, en hebben een kachel voor de warmte..
en verdienen geld door huis te verhuren..
@Pitje27 wrote:
@konijn wrote:welke woonplaats??? of in amerika? hier in mijn omgeving wordt in een gezin ook de 19e geboren, elk jaar 1! :shock:
dit is amerika… maar meen dat dit ook gewoon in nederland is…jeetje dat had ik niet verwacht
een tante van mijn vriendin is voor tweeweken terug bevallen van de zestiende…kinderaantallen boven de tien komen hier nog best veeel voor, boven xe vijftien niet zo meer hoor.
die tante is dr oudste is 22. en er zit ook nog een tweeling tussen
@Pitje27 wrote:
Was toevallig vandaag erop… kleding en schoenen 2e hands en wordt echt afgedragen (zolen gewoon kapot zijn)
eigen groentetuin, en hebben een kachel voor de warmte…
en verdienen geld door huis te verhuren…
ah ok… Nee, ben nu bij aflevering 2… De rest kijk ik vandaag af :mrgreen:
@Pitje27 wrote:
@konijn wrote:welke woonplaats??? of in amerika? hier in mijn omgeving wordt in een gezin ook de 19e geboren, elk jaar 1! :shock:
mijn man werkt veel in urk en daar zijn meer dan 10 kinderen vrij normaal
In de kleinere dorpjes in het noorden van friesland is het ook niet heel ongewoon, inderdaad.
Hier in brabant weet ik nog niet, ik zal het eens onderzoeken. In onze wijk is twee of drie toch echt al wel een erg groot gezin… 8)