Onregelmatige cyclus, wat kun je er zelf aan doen?

De titel zegt het al… Wat heeft jullie geholpen je onregelmatige cyclus weer (wat) regelmatig(er) te krijgen?

oh ik kijk effe mee :mrgreen:

Hallo dames,

ik had wel eens gelezen als je onregelmatig ben dat je teunisbloemolie kan gaan gebruiken.

zie link

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=92895&sid=0974825d46286e93c6f54152b52e0b2a

heel veel succes dames

@Judith: herkenning dus? :mrgreen:

@Ikaa: thanks! Heb het topic gelijk even doorgelezen, wel wisselende verhalen zeg!

Ik heb ook even mee gelezen en inderdaad wisselende verhalen.

Ik ga zo eens kijken via google wat het eigenlijk is en dan eens bedenken of dat wat is om uit te proberen.

Ik heb van een paar dames gehoort dat het goed heeft geholpen.

En geen negatieve verhalen.

Hoi, ook ik heb het meteen doorgelezen… Hoewel ik wel een redelijk regelmatige cyclus heb, is mijn ongesteldheid altijd zo raar sinds ik met de pil gestopt ben…

Soms eerst een bloeding, dan een week niets, dan een week lang ongesteld, maar ook soms ook (zoals de laatste keer) een week tot anderhalve week lang oud bloed, met aansluitend nog drie dagen erna gewoon ongesteld…

Ik kende het gebruik van teunisbloemolie helemaal niet en wellicht dat ik het nu binnenkort ook ga halen… Ik hou het in ieder geval in gedachten!

Een vriendin van mij kon niet zwanger wordt etc. ivm vreemde cyclus en meerdere bijkomstigheden. Nu heeft ze het achter zich gelaten,kinderwens losgelaten en is komt er nu achter dat haar cyclus regelmatig wordt als ze geen suiker neemt.

@Yvonne: dat lijkt me ook verwarrend zeg! En helemaal niet fijn, hoop dat die teunisbloemolie iets voor je doet!

@Cees: neemt je vriendin helemaal geen suiker meer? Dus ook niks waar het aan toegevoegd is enzo? En hoe is ze daar achter gekomen dan?

Ze is erachter gekomen door te gaan dieeten (alle stress van jaren moet eraf :wink: ). En is dr. Franck gaan doen. Dus geen suikers en alles vers. Dus idd ook geen toegevoegde suikers.

tinkerbell idd herkenning :mrgreen:

ben december gestopt met de pil en na 82 dagen werd ik pas ongesteld

dat was toen ik de eerste keer stopte met de pil ook al

dus wie weet helpt dit wel :thumbup:

Ik herken het helemaal, het topic wat aangehaald werd kwam van mij! Ik heb het geslikt, maar heeft geen effect gehad. Misschien ook niet zo gek, want ik bleek pcos te hebben waardoor het veroorzaakt werdt. Ik heb uit mezelf kortgezegd zelden een eisprong. En geen eisprong = geen menstruatie. MAar ik had dan ook een extreem onregelmatige menstruatie.

Hoe onregelmatig is je menstruatie?

@Cees: klinkt erg gezond :wink:! En daardoor werd haar cyclus dus regelmatig? Hmm, tis het proberen waard natuurlijk :D.

@Judith: 82 dagen :shock: Zo erg is het bij mij nog niet geweest. Maar hoe ging het dan verder de eerste keer dat je met de pil stopte?

@Flier: zie banner… Hoe kwam je erachter dat je PCOS had?

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!

Ik zit nu alweer op dag 37 :frowning:

toen heb ik een tijdje clomid geslikt,dat deed ook niet veel

daarna zijn we voor IUI gegaan,hormonen gespoten en toen zwanger geraakt

dus we kijken het dit jaar even aan en gebeurt er niets gaan we weer naar het ziekenhuis

Hoi,

Ik heb een onregelmatige cyclus en al 6 jaar bezig met zwanger worden (nou ja, tijdens de 2 zwangerschappen niet natuurlijk, maar daar buitenom constant).

Ik weet dat overgewicht invloed heeft op je cyclus.

Verder heb ik weleens gehoord dat naast teunisbloemolie, monnikspeper ook werkt. (bij mij niet trouwens)

En de ‘zwanger worden’ tabletten van de ETOS werken bij mij heel goed. daar zit ook direct foliumzuur in.

Verder kun je natuurlijk met ovulatietesten ontdekken wanneer je eisprong is. Met een onregelm.cyclus heb je soms wel 10 testen nodig voordat je er achterkomt, maar de goedkope testen vind ik ook wel werken.

Succes ermee!

Nienke

tinkerbell vervelend die onregelmatige cyclus :hug:

hier ook last van…maar ik heb eens verdiept in het vruchbaar slijm…en kon daar de boel redelijk op spotten en wist ongeveer wanneer ik dan ongie ging worden…en dat heeft mij tot 2x toe wel geholpen…

hoop dat je snel zwanger mag raken meis :-*

@Judith: heftig zeg, de medische molen misschien weer in! Hoop dat je ‘gewoon’ spontaan zwanger mag worden :-

@Nienke: bedankt! Overgewicht kan het bij mij iig niet zijn :mrgreen: Ovulatietesten hebben bij jou dus goed geholpen? Ik heb ze een ronde lang gebruikt (idd iets van 10 dagen ofzo) maar spotte geen piek :think: .

Jij ook succes!

@Kloos: thanks, je bent lief! :-
Ik let ook erg op (vruchtbaar) slijm, maar heb me daar tot nu toe al een aantal keer flink op verkeken blijkbaar :doh:.

Even off topic: wat gaat het snel joh, ik weet nog hoe je ons dagenlang in spanning hield :mrgreen:

ja tis wat toen he :mrgreen: en nu al weer de laatste loodjes, bijna verlof :slight_smile:

maar het is zwaar frusterend als je totaal geen regelmaat hebt… :hug:

Tinkerbell…ja, die eovulatietesten moet je wel ff leren. Het beste is elke dag op dezelfde tijd. Maar heb je het ook achter gezien in de juiste periode gedaan? Ik heb ook weleens gehad dat ik dacht, nou ik zal hem wel gemist hebben en toen bleek later dat ik een lange cyclus had en dus nog ff door had moeten gaan :?

Hoi ik lees ook even mee voor de tips enz. Zelf ben ik ook niet echt regelmatig.

Ennuh ben nu zelf bezig met afvallen. Voor rest hoop ik gewoon dat ik positief nieuws uit de onderzoeken heb die bij mij gedaan zijn

HA zegt dat het goed kan zijn dat ik geen goede eisprong heb gehad.

Nog 2 weken en dan gaan we terug naar HA