Wie heeft er ervaring met online laten drukken van je geboortekaartjes?
Waar bestelde je ze en hoe ging dat?
Ik heb bij de eerste de kaartjes bij de drukker in 'n dorp hier vlakbij laten drukken, maar dat was nogal prijzig. Maar wel de zekerheid dat 't geregeld werd, dat ze goed waren en 'n maand voor uitgerekende datum hadden we de enveloppen thuis om te schrijven.
Zou 't zo weer doen, maar vraag me af of 't via internet niet net zo gemakkelijk kan en stukken goedkoper is. Vandaar graag ervaringen gevraagd :mrgreen:
Liefs,
Kaatje
Ik lees mee!!
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld…bedoel je ook online bij een drukker bestellen? Als je online kaartjes besteld, kun je over het algemeen ook gewoon een proefdruk aanvragen en dan weet je ook of ze goed zijn, toch?
Wij hebben onze kaartjes bij een drukkerij in Roosendaal besteld (wonen zelf in de Randstad), omdat dat goedkoper was dan bij de winkels/drukkerijen hier. Hebben de enveloppen eerder gehad. Na de geboorte hebben we hen een mail gestuurd of gebeld, dat weet ik niet eens meer, dat ze geboren was en de informatie die we verder nog op het kaartje wilde hebben (geboortedatum, -tijd, gewicht, dat soort dingen, de rest stond natuurlijk al op de proefdruk) en toen hebben ze de kaartjes gedrukt en hadden we ze de volgende dag in huis. :thumbup:
Je hebt websites waar je zelf je foto of ontwerp in kunt sturen, of 'n bestaand kaartje kunt bestellen (zoals geboortepost punt NL). Ik ben benieuwd of iemand me kan vertellen welke site juist goed is of totaal niets.
Als je kindje geboren is, wil je niet dat 't drukken fout gaat en je alsnog 4 weken op je kaartjes moet gaan zitten wachten of nog erger…
Maar jij hebt gewoon bij 'n drukker besteld, al ging dat wel via de mail. Ben wel benieuwd wat die in Roosendaal dan kostte.
Bij ons is 't het nadeel dat wij zelf onze proefdruk aanleveren, dus we kunnen niet veel controleren. :roll:
Wij hadden ons kaartje via Kaartmix.
We hebben een ontwerp gekozen van de site en daar nog vanalles aan aan kunnen passen. De binnenkant bijv die bij het kaartje hoorde sprak ons niet aan, we hebben de binnenkant (qua opmaak) van een ander kaartje genomen en die naar wens aangepast, ook de kleuren voor de tekst en het lettertype. Je kon ook papiersoorten kiezen. Er werden papiersoorten opgestuurd. Ik vond ze erg flexibel en meewerkend.
Ik ben ingeleid toen we het kaartje nog niet helemaal af hadden, in het ziekenhuis (dag nadat ze geboren was) hebben we er de laatste hand aan gelegd en nog proefkaartjes besteld. Toen we eenmaal besteld hadden waren de kaartjes er zo. Tis echt heel netjes geregeld allemaal. We hadden ze een week na de geboorte, maar daar zit dus nog een ronde tussen met aanpassingen, die aanpassingen accorderen, proefkaartjes aanvragen en opsturen naar ons huis, proefkaartjes beoordelen, doorgeven wat het uiteindelijk moet worden en de kaartjes ontvangen.
Wij hebben onze kaartjes online besteld. Google maar even op hip design geboortekaartjes
(hopelijk mag dit van de modies, anders stuur je maar even pb)
Keurig een drukproef gekregen (ik geloof dat je tot 5 drukproeven mocht :think: ) nog aanpassingen doorgegeven tot uiteindelijk helemaal naar onze zin was. Ook staaltjes van verschillende soorten papier gehad, daar kon je nog uit kiezen.
Na de geboorte van Marijne zelf een foto gemaakt en deze opgestuurd. Hebben zij omgezet naar zwart wit en in het kaartje gezet
Ik geloof dat ik de kaartjes binnenhad toen ze 3 dagen oud was ofzo. En toen had ik volgens mij ook nog eerst een drukproef (maar dat zou ik aan mijn man moeten vragen ik was er niet helemaal bij :shifty: )
Kortom, was allemaal superservice :thumbup:
Tja, qua prijs heb ik eerlijk gezegd niet gekeken :oops: maar kan me niet voorstellen dat het echt veel goedkoper is dan een drukkerij in de buurt :think: het werk blijft immers hetzelfde?
Ik heb ook nog naar poobies gekeken, mag je het kaartje helemaal zelf maken, maar qua prijs scheelde het niet veel.
wij hebben vorige keer en gaan ook deze keer bestellen bij geboortepost! 50 kaarten voor 93 euro incl verzenden! zij verzenden ze voor jou! 's middags voor 15:00 besteld, dan hebben de mensen ze de volgende dag in huis! je kan je zelf ook een aantal kaarten laten thuis sturen!
wij wilden het ook via internet doen, maar uiteindelijk toch via de drukker besteld nu.
durf het toch niet aan, aangezien ik zowieso in het ziekenhuis kom te liggen een aantal dagen en mn man het dan allemaal door zou moeten geven via de mail, en hij is echt a-pc dus durf dat niet aan.
wij krijgen deze week onze proefdruk, ben wel erg benieuwd
wji hebben ze ook online besteld.
En ik heb zeker wel gelet op de prijzen…vind alles al duur zat…wij hebben ze bij geboortekaartjes besteld. Alles ging netjes over en weer via de mail. We mochten 3 kaarten bestellen die we gratis thuis kregen, zodat we konden zien of dit wat was…Verder kregen we een proefdruk met alle gegevens en alles wat we aangepast wilden hebben, werd netjes aangepast in een pdf file…en die kregen we via de mail gestuurd. Op de dag van geboorte heeft mijn man alleen de gegevens van geboortegewicht, lengte, tijd en datum doorgegeven en toen kregen we ze de dag er op direct in huis! Super dus!
We hadden de enveloppen al wel 2 a 3 weken eerder in huis…weet niet meer precies hoeveel weken van te voren.
Kosten waren geloof ik 175 euro voor 100 kaarten…(weet het niet meer zeker, maar het zat zeker in deze buurt…met zegels erbij zaten we rond de 225 euro…geloof ik)
edit…ff iets verwijderd
Thanx dames, hier kan ik écht wat mee!!!
Klavertje4, die site had ik ook al gezien. Er zat reclame van in de blije doos!
Ik zag net de rekening van de drukker destijds, 100 kaarten zonder postzegels kostten toen 290,-. Vind dat geld zat, gezien dat 't ruim 100 euro scheelt bij die site die klavertje4 al doorgaf!
Nieuwe ideeen, tips, ervaringen zijn uiteraard nog altijd welkom
Liefs,
Kaat
Wij hebben ze beide keren bij geboortepost.nl besteld en we waren er beide keren hartstikke tevreden over. We hebben eerst een proefdruk laten doen, die was na een paar dagen binnen. ook lagen de kaartjes binnen een paar dagen nadat we ze besteld hadden bij de mensen in de brievenbus. We hebben een aantal kaartjes naar het buitenland gestuurd en ook die kwamen redelijk op tijd aan. Het grote voordeel van die site was dat we niet zelf de enveloppen hoefden te schrijven, alleen een bestandje uploaden met namen en adressen was genoeg, en dat vonden we erg handig omdat we een heleboek kaartjes hadden verstuurd (iets van 180 geloof ik).
Wij hebben ze bij babygrafix besteld, Op de geboorteavond de foto doorgemaild, volgende dag waren ze al klaar. Super service, en aparte kaarten!
Jep bij Ivan laten doen en nu dus bij zusje weer.
geboortekaartjes
prima service ook met de proefdruk als er iets niet klopte werd het gelijk veranderd echt binnen de minuut :thumbup:
Dames: namen van bedrijven zijn prima maar dan graag zonder .nl of puntenel of andere varianten
Ik lees ook mee 8)
Voor de dames die besteld hebben, hebben jullie dan zelf bijv een foto/ontwerp ingestuurd of een bestaand ontwerp genomen?
en gaat dat een beetje makkelijk? Of moet je allerlei hokuspokus weten (zoals allerlei
instellingen enzo van het ontwerp)
Wij hebben het bij rupsje laten doen.
Een bestaand ontwerp genomen van de website, maar helemaal naar onze wensen aangepast (qua kleur, uitlijning, icoontjes die we erop wilden).
Alles via de mail gecorrespondeerd en elke keer een nieuw pdf-je met het aangepaste ontwerp. Uiteindelijk een proefdruk ontvangen. Prima afgehandeld na de geboorte :thumbup:
Je kunt bij veel aanbieders ook een eigen ontwerp laten maken of geheel je eigen wensen indienen en uit laten werken.
Succes
:thumbup: super weer!!!
Hier ook via Geboortepost en ik ben er zeer tevreden over. Proefdruk was op tijd, kosten vielen erg mee en de kaartjes vond ik prima.
Bij de oudste hadden mijn vriend een foto geupload en die als buitenkant en binnenkant gebruikt. De binnenkant had hij op de site zelf de kleur aangepast en op de foto de gebruikelijke gegevens gezet…
Bij de jongste had hij 2 fotos geupload, op de voorkant kwam een foto van mijn zoon en op de binnenkant stond een mooie foto van hem met zijn grote zus. Van het kaartje van mijn zoon hebben we ook een pdf-versie.
wij hebben het bij nummer 3 ook via geboorte post laten doen. Vond het echt super! Toen ze er was was alles zooo geregeld en de kosten vielen volgens mij ookerg mee.