Ongewilde productieverhoging en nu dreigende BO??!

Tja luxeprobleem zou je zeggen en ik durf het bijna niet neer te zetten hier ‘‘heb je haaaar weer’’ :oops:

Maar doe het tóch,zit er namelijk echt mee :frowning:

Celiza heeft zaterdag buikgriep gekregen,arm kind spugen en later diaree maar verder een heerlijke bikkel en blijven drinken en zelfs wat eten :inlove:

Ik had maandag dan ook zorgverlof genomen want dan kon ze éven onbeperkt bij mij mij drinken,zo gezegt zo gedaan :angel:

Ze dronk vet goed en had zelfs weer bvpoep :mrgreen: ze rook weer even naar baby :lol:

Maandagavond at ze weer wat warm eten e4n dat ging top…

Nu werd ik dinsdagochtend al wakker mer erg volle borsten :eh: zelfs weer lekkage :roll:

Dus Celies laten drinken en besloten dat ze nu weer gewoon moest gaan eten want het ging stukken beter en ik was bekaf van al dat voeden en de zaterdag nacht zonder slaap :shifty:

Nou kreeg ik gister ineens 39 graden koorts…

Ik baalde want dacht dat ik ook die buikgriep zou krijgen :?

Maar spugen en diaree blijven uit :think:

Nu werd ik vanmorgen vroeg wakker met een zéér volle borst…en ik rilde van de koorts,ben dus eruit gegaan om paracetamol te nemen én te kolven…

Nu hebben we lekker uit geslapen,mijn moppie werd ook pas om 9.45 wakker :shock:

Maar ik heb dus 2!! zere borsten :thumbdown:

Op 1 rode vlekken en de anders bij de tepel 1 rode plek maar geen vreselijk harde plekken ofzo??

Koorts is er ook nog :thumbdown:

Heb nu warm gedouched en toch maar laten drinken :shifty:

Máár ik wil juist minder geven :oops: ik ben het soms wat zat :oops: en zo in de ochtend en avond ging wel goed maar weer klooien nu met die plekken dan heb ik het zooooooooooooo gehad ermee :shifty:



Wat is nu slim om te doen??

Ik wil deze overproductie niet in stand houden maar ook geen BO :roll:

En nu???

Help…dus :shifty:

:-* Sas

Is er nou niemand van de 12 die dit hebben gelezen die iets zinnigs te zeggen heeft???

:cry:

Gelezen… ja!



Iets zinnigs… sorry, zou willen dat ik je kon helpen lieverd!! Dikke :hug: en :-* !!

eeeehm…ik ben dus geen ervaringsdeskundige, maar heb je nu een bo of nog niet???

ik zou eerst zorgen dat je dit onder controle krijgt, jij weet vast wel hoe dat moet (veel kolven ofzo??? :think: ). Als die ontsteking weer onder de knie is zou ik datgene gaan doen wat je normaal moet doen om de bv af te bouwen.





Misschien ben ik nu heel dom aan het praten, maar na alles wat ik er altijd over lees lijkt dat me het beste.(en ik wil je graag helpen, dus vandaar dat ik toch dit maar post :oops: )

Sas, heel herkenbaar hoor… je wil wat minder, maar je borsten denken daar anders over, en om een BO te voorkomen leg je toch aan, met het risico dat je weer gaat overproduceren en zo is het cirkeltje rond… :hug: . Advies? Toch zo lang mogelijk proberen te rekken voordat je echt aanlegt, en vooral tijdig masseren. Even voor gaan zitten (heb je een bad?) en dan rustig de grootste knobbels eruit kolven als het ware, maar dan met je handen dus. Maar het belangrijkste is: een beslissing nemen over wat je wil qua bv. Als jij zelf achter je beslissing staat om alleen 's ochtends en 's avonds te geven, dan dat proberen vol te houden (hoe moeilijk dat ook is), of anders aan toegeven dat je toch nog even door wil gaan, ook overdag. Ik weet het, het is zo’n moeilijke beslissing hè. Sterkte :-*.

Ach Sas… wat sneu voor je dat je dit moet treffen…



Toen ik gestopt was met de BV dreigde op de valreep ook een BO. Wat ik toen heb gedaan is onder de douche warme straal er op en naar de tepel toe masseren op de rode plekken. Heel kort even kolven en masseren.



Niet veel stimuleren dus, maar wel de druk eraf halen. Het was binnen korte tijd over gelukkig.



Ik hoop dat het geen BO wordt meid, succes! :-* wel fijn dat je meissie weer aan de beterende hand is! :thumbup:



groetjes, hazze

Ik ben het eens met de voorgaande dames… bij dreigende BO toch zorgen dat de druk eraf gaat. Maar liefst zonder te stimuleren: dus weinig kolven, onder de douche wat melk weg laten lopen, toch een keertje extra laten drinken etc. Maar je moet wel echt van die rode en harde plekken af, want anders word je echt hard ziek en dat wil je ook niet! Wel pech hoor, net nu je wilt afbouwen. Leg er kwarkcompressen op, dat helpt echt onzettend goed tegen BO (ik heb helaas ervaring).



Sterkte meis!

Hopelijk heb je wat aan de tips van bovenstaande mensen, heb er zelf geen aanvulling op. Vind het trouwens wel een goede van wat jasia zegt.



Hopelijk is het snel weer over. :hug: :-*

:shifty: Dank jullie wel…

:frowning: Voelde me ff Remi hoor :roll: Heb ook gewoon geen zin om me niet lekker te voelen…maar helaas ik ben gewoon echt niet lekker…

Oké dus ik heb vanmorgen idd onder de douche wat gemasseerd…ik heb de spanning eraf gekolft vanmorgen vroeg en ook gemasseerd.

De rode plekken zitten er nog…maar ze zijn niet hard (meer??) is het dan onder controle??



Jasia ik had idd goed besloten kwa voeden en ik kan best goed knopen hakken al zeg ik het zelf :oops: en dan hou ik me daar ook aan,dus ze krijgt al meer dan 2 maanden écht alleen 's morgens en 's avonds :angel:

Máár nood breekt wetten…ze was zo aan het spugen en aan de diaree dus tja dan beslis ik anders en heb haar dus onbeperkt laten drinken :shifty: maar ik had dus écht geen ideeeeeeeeeeee dat je dus zo snel nu nog die productie opkrikt :wall:

Ik zat zoooo lekker in mijn ding en had zelfs bedacht dat ik op die manier het voeden nog wel ff vol zou houden en genoot er ook gewoon weer van :inlove:

Nu heb ik dus de balen erin :thumbdown:

Dan ben ik er klaar mee omdat ik boos ben omdat ik me zo niet lekker voel :oops: maar oké…

Ik ga nu dus weer gewoon de ochtend en avond doen en als ik stuwing heb doe ik het wegmasseren en evt. onder de douche warm houden en anders even de harde plekken eruit kolven dus!??

Ga ik doen… :angel:

Sorry hoor dames…was even desperate :oops:

Meid heb echt geen advies maar toch even n :hug: en n dikke :-*

Sas: misschien al weer te laat, maar ik had na het afbouwne van de laatste voeding harde rode plekken die heel pijnlijk ware, Zelfs pas een week later. Toen kolfde ik even 2 minuten ofzo net de druk eraf en kon ik er weer goed tegen. Echt aleen de druk afkolven en dan zakt je productie vanzelf weer flink terug.

:-* dank jullie wel :thumbup:

:hug: Knuff voor je hoor!



Kan alleen maar de tips van de eerste dames beamen.

Zolang bo dreigt goed leeg laten drinken en dan langzaam weer afbouwen.



Ben wel een beetje jaloers dat je productie weer zo snel toeneemt :oops: :angel:

Maar denk ABSOLUUT niet van ‘daar heb je haar weer’ hoor !!! :-*

BO’n zijn verschrikkelijk naar, heb dat zelf ook een x mogen ondervinden :thumbdown:

Ik wil je alleen ff een :hug: geven!!

He Sas, raar he, dat je na zo lang voeden in zo’n korte tijd die produktie omhoog hebt :eh: Ik herken het, we hebben hier net beiden lonontsteking gehad, en Anouk wilde Drinken met een hoofdletter D :wink: Voor de rest niks (ja, huilen en slapen :think: ), en dan ook nog eens dag en nacht. Nu ze aan de beterende hand is, slaapt ze weer door, en ik word de laatste 3 ochtenden wakker met zere boobs :roll: Ik zei vanochtend nog tegen manlief: Dat dat zo snel gaat zeg!

Ik laat Anouk op de normale tijden drinken nu, dus wanneer zij het aangeeft te willen (4 maal daags), en tussendoor zit ik t uit tot de spanning echt vervelend wordt. Dan masseer of kolf ik de druk er af, meer niet, want dan hou je de boel natuurlijk in stand…

Volgens mij doe jij er alles aan om een ontsteking te voorkomen. Ik zou dus doorgaan zoals je hierboven omschreef: 2 keer voeden, voor de rest alleen masseren en kolven als t echt moet.



Succes meis!! :-*

He bah, wat vervelend zeg! Zo te horen heb je geen verstoppingen meer (de harde plekken), maar nog wel een ontsteking (koorts en rode plekken). Je mag wat tegen de koorts en de pijn nemen, steeds controleren of er geen harde plekken komen die opnieuw kunnen gaan ontsteken en kwarkcompressen schijnen ontstekingsremmend te werken.

Meid, wat een luxeprobleem :-* Blijft vervelend hoor!!!

@Biebels wrote:

He bah, wat vervelend zeg! Zo te horen heb je geen verstoppingen meer (de harde plekken), maar nog wel een ontsteking (koorts en rode plekken). Je mag wat tegen de koorts en de pijn nemen, steeds controleren of er geen harde plekken komen die opnieuw kunnen gaan ontsteken en kwarkcompressen schijnen ontstekingsremmend te werken.

Meid, wat een luxeprobleem :-* Blijft vervelend hoor!!!




Oh ja joh dus dat kan wel!?

Rode plekken maar geen harde stukken eronder :eh:

Het is dus echt wél soepel!!

Maar die ene borst zit echt een plek met 3 rode plekken onder elkaar :frowning:

En ik hou dus wél koorts :thumbdown: steeds bloedheet als mijn paracetamol uitgewerkt is…

Ik neem dus idd paracetamol en hou rust…voor hoever dat kan dus met zo een dreinkonijn die nét herstellende is van de buiukgriep én haar eerste kies doorkrijgt én het eigelijk wel kazie vond om onbeperkt toegang tot de tap te hebben :roll:

Ze is een ware junk…

Als ik naar mijn gevoel luister dan stop ik ermee maar als ik naar haar kijk dan geniet ze er nog zó van…ze wordt nog zo blij van die (.)(.) :eh:

Tja…dus…ze mag nog even door…2x per dag meer niet…

En ik…ik mag er straks met de feestdagen weer wat kilootjes aan eten,geen onaardige bijkomstigheid :wink:

Moet wel zeggen dat ik steeds denk…bij Renzo stopte ik met 10 maanden,nooit iets naars meegemaakt onder die bv tijd,dikke mazzel weet ik nu :angel: maar bij Celiza is eigelijk de ellende pas begonnen rond die tijd :shifty: ik kreeg volgens mij mijn eerste dreigende BO toen ze een maand of 10 was :think:

Apart toch??

Maar gelukkig steeds op te lossen met de handige tips van jullie :thumbup: :clap: :-*

Maar ik moet wel zeggen dat het mij nu af en toe opbreekt om nog bv te geven…ik zit niet heel lekker in mijn vel en dan trekt het wel veel energie van je weg…maar aan de andere kant is ook mijn rustpunt…mijn fijne hormoontjes ofzo…ben trouwens dus ook nog steeds niet ongesteld vind ik ook zo shocking :shifty:

Mijn zus zei laatst dan kan je lijf dat er waarschijnlijk nu niet bij hebben dus blijft het door de hormonen van de bv uit…daar ga ik maar van uit…

Ik ga nog even door dus…mijn meisje mag nog lekker genieten :wink:



Smiley en Sophia weet je dat ik dus eigelijk best in shock was dat dat zo snel gaat :shock: ik had werkelijk waar vanmorgen ‘‘gewoon’’ het gevoel van de stuwing net na de geboorte…en zelfs die was niet zo erg :shifty:

Vind het vrij apart…

Mijn lichaam is dus waarschijnlijk ook niet klaar met de bv :lol:

8)

Nou, als Juul een nachtje uit logeren is geweest moet ik haar de volgende dagen echt 20x laten drinken om m’n productie weer op te krikken. Ik kolf ook bijna niets meer :frowning: (is misschien ook wel psychisch, want ‘lek’ dan 's ochtends wel wat, maar toch) :cry:





Maar snap wel wat je bedoelt met het soms zat zijn hoor. Heb dat soms ook wel, vooral als ze 's avonds voor het slapen eindeloos aan de (.) wilt blijven hangen… :roll: Maar vind het verder nog erg fijn en weet dat ik er erge spijt van zou krijgen als ik er nu mee zou stoppen.

@renzosmam wrote:



Als ik naar mijn gevoel luister dan stop ik ermee maar als ik naar haar kijk dan geniet ze er nog zó van…ze wordt nog zo blij van die (.)(.) :eh:

Tja…dus…ze mag nog even door…2x per dag meer niet…




Snap echt je gevoel...

Straf dat die productie zo snel omhoog gegaan is, heb je dat weer voor... :wall: Bv, he :wink:
Juist die spanning erafdoen heeft geholpen zie ik... denk ook dat dat ok was om te doen... Die koorts toch goed in het oog houden :?
Celiza is er maar goed meegeweest, die krengetjes toch :wink: Wat we er allemaal niet voor over hebben... 8)

Hoop dat je vannacht een beetje lekker slaapt zonder koorts :hug: :-*