Ongesteld of miskraam

Sinds januari ben ik gestopt met de pil.

Aangezien ik een ontzettende onregelmatige cyclus heb (bij mijn eerste zwangerschap gemiddeld 86 dagen!!!) kan ik niet bepalen wanneer mijn eisprong is.

Ondanks meerdere ovulatie testen nog niet één keer één positief geweest.

Nu komt het;

De vorige maand kreeg ik na 28 dagen een bloeding 9tijdens het vrijen)nadat ik al een kleine week daarvoor ontzettende pijn in mijn buik had. Ik ging er in het begin vanuit dat dat het begin van mijn ongesteldheid was. Maar de échte bloeding begon ruim 5 dagen later.

Deze week wéér die vage klachten. Op dinsdagnacht werd ik om 5.00 uur wakker met een weeén gevoel. Hele felle en heftige pijn in mij buik, rug en bovenbenen. Dit werd na een paar uur weer minder en uiteindelijk heb ik daar behalve een beurse buik geen last meer van gehad.

Gisteravond was het weerfeest en kreeg ik dus een bloeding. Helder rood bloed.

Ik heb van de week nog gestest en die was negatief.

Mijn temperatuur lag deze week op gemiddeld 36.6. Dit is overigens de eerste week dat ik ben begonnen met temperaturen en weet dus niet wat mijn gemiddelde temperatuur is.

1; wanneer gaat je lichaam HCG aanmaken en is dat op een zwangerschapstest te zien?

2; Hoeveel bloedverlies heeft een miskraam?

3; na hoeveel tijd krijg te bloedingen als het met buikpijn begint?

Alvast bedankt!

wel HCG is meetbaar vanaf +25 normaal gezien …

Bloedverlies bij een MK licht bij ieder anders. hier was het veel en veel veel stolsels.

Ik kreeg eerst bloedeingen dan pas de pijn

Ik hoop dat het goed zit bij jou :hug:

bloedverlies kan heel verschillend zijn toen ik een mk had had ik heel veel bloedverlies en heel veel stolsels en ontzettende heftige krampen :cry:

Dank voor jullie reacties!

Het verhaal gaat nu even de andere kant op; Ben vandaag getest op baarmoederhalskanker. En zelfs tijdens het onderzoek kreeg ik een bloeding…

Contactbloeding zoals de huisarts het noemt is nooit goed te noemen.

Morgen een bloedtest en over 2 weken de uitslag…

We zullen zien…

ow jeetje heb ik nog nooit van gehoord spannende weken dus voor je

Heel veel succes meis. Hoop dat de uitslagen goed zullen zijn en dat er een onschuldige oorzaak is voor de bloedingen. :pray:

Dank je/jullie wel!

Ik hoop natuurlijk ook dat alles mee zal vallen uiteindelijk.

Maar ik zit wel behoorlijk in de stress nu…

Ik voel mij namelijk na het stoppen van de pil (januari) al niet helemaal goed. veel last van buik en overmatig vermoeid…

Huisarts begon direct na mijn verhaal over dat bloedverlies over baarmoederhalskanker of eierstokkanker in mijn familie,

We wachten gewoon maar even af.

ik heb a.s vrijdag een afspraak bij de huisarts, aangezien ik ook opeens spontane bloedingen heb,na het vrijen of gewoon opeens.

ik acht de kans redelijk groot dat ik ook getest ga worden, spannend allemaal, dus ik wil jou heel veel sterkte toewensen

Ik ging ook bloeden tijdens het bevolkingsonderzoek (baarmoederhalskanker). Mij werd toen gezegd dat dat heel vaak voor kwam en dat het niets zegt. Wel heb je de kans dat het onderzoek opnieuw gedaan moet worden vanwege een onduidelijke uitslag. Bij mij was de uitslag gelukkig helemaal :thumbup:

Schrik er dus niet te erg van.

Succes!

Girly1980; Oh wat spannend…!

Ja dat geeft niet zo`n fijn gevoel hè…

Succes vandaag.

Ik krijg vandaag de eerste uitslagen van de bloedtest :? . Mag pas om half 12 bellen. Wat duurt dat nog lang!

Hupsakee: Dit vind ik wel ontzettend fijn om te lezen hoor. Stelt mij iets gerust.

Het enige dat ik natuurlijk wél al een tijdje heb zijn de klachten.

Maar die bloeding tijdens dat onderzoek maakte mij wel onzekerder dan ik al was.

Dank je :-* …

Vanochtend dus de eerste uitslagen. tenminste, als het goed is. De uitslag zou er vrijdag en anders maandag zijn.

Nog even afwachten dus…

Net de bloeduitslag gekregen.

Er is niets op te vinden volgens de assistente maar als de huisarts het nodig acht belt hij vandaag nog.

Alle organen prima in orde en bloedbezinking was volgens haar ook normaal.

Heb gelijk gevraagd of dit ook aangeeft dat ik geen vorm van bmhkanker heb, maar daar kon zij geen uitspraak over doen.

Ipv over 10 dagen kan ik volgende week donderdag al bellen voor de uitslag van het uitstrijkje.

We wachten nog even geduldig af maar ga met een iets geruster hart het weekend in :wink: .

fijn dat je een beetje gerust gesteld bent…en hopelijk is de uitslag over 10 dagen ook goed.

Ik heb mijn bezoekje ook gehad, ik mag over 6 weken terug voor een uitstrijkje…vind best lang duren aangezien er in mijn familie veel ellende is hiermee, en verschillende tantes de boel er al uit hebben laten halen of deels eruit laten halen.

Ik kreeg ook een andere pil mee, moeten we kijken hoe het daarmee gaat.

Vind wel spannend,is voor mij de eerste keer zo een uitstrijkje…

Donderdag gebeld en toen hadden ze dus nog geen uitslag :evil: :evil: :evil: :evil: . Sterker nog; ze gaf de uitslag van de kweek die ik al eerder gehad had en de uitslag al van wist…

EINDELIJK na lang wachten kreeg ik vandaag de uitslag.

PAP 3a. Onrustige cellen maar (nog) niet afwijkend. Over een half jaar retour voor een 2e uitstrijkje.

Ook werd er een virus infectie gevonden die mogelijk de klachten veroorzaken.

Even pak van mijn hart maar ik ben de afgelopen week wel even met mijn neus op de feiten gedrukt…

Wat heb ik een rot dagen gehad…

Kus

Gelukkig dat je vandaag eindelijk( :evil: ) de uitslag hebt gekregen. Natuurlijk had je gehoopt dat de uitslag wat betreft het uitstrijkje helemaal goed zou zijn, maar dit lijkt me ook een uitslag die je wat rust geeft. Hopelijk blijf het bij onrustige cellen en verder niets. Dan maar vaker controle. Ik blijf in ieder geval voor je duimen meis.

Gaan ze trouwens nog iets doen aan die virusinfectie of is dat iets wat je uit moet zieken?

:hug: Yuut… onzekere tijd dus achter de rug…

Ben ook wel benieuwd of ze iets aan de infectie gaan doen eigenlijk. (en wat apart dat je bezinking bij de bloedtesten dan wél goed was :? )

Is er verder nog iets duidelijk(er) geworden over je onregelmatige cyclus, of heeft de infectie en de PAP3a daar niets mee te maken?

Belle en Jiska; nee ze gaan niets doen aan die virusinfectie, dat moet vanzelf overgaan.

Tja…ik begin nu weer aardig te twijfelen. Heb net een berichtje van iemand binnen gekregen en daar bleek dat haar PaP 3a niet zo heel best bleek te zijn.

Zij had ook direct een doorverwijzing gekregen van haar huisarts naar de gyn.

En toen bleek dat die PAP3a wel iets serieuzer genomen werd dan bij mijn huisarts…

Ik ga nu dus gelijk even een telefoontje plegen met de huisarts.

Sterkte meid… :hug:

Groot gelijk hoor! Beter naar de gyn en goed laten controleren. Ik hoop dat je een doorverwijzing krijgt en heel snel terecht kunt bij de gyn.

Zelf ben ik vorige week voor onduidelijke klachten en bloedverlies meteen doorverwezen naar de gyn. Moet zeggen dat het mij veel meer rust gaf doordat ze daar alles beter kunnen onderzoeken.

Net de huisarts aan de telefoon gehad.

Die heeft mij even heel goed uitgelegd wat er speelt:

Blijkbaar zijn de onrustige cellen een gevolg van de virusinfectie…

Ze halen namelijk een aantal laagjes weg tijdens zo`n uitstrijkje. Beginnend van onder naar boven.

De cellen die ze bij mij weghaalde waren in de onderlaag heel erg onrustig en hoe meer naar boven hoe rustiger het werd. De bovenste laag was zelfs PAP 1. In de onderste laag zat ook de ontsteking van het virus.

Maar ipv over 6 maanden mag ik over 3 maanden weer terugkomen voor een 2e uitstrijkje.

Ook kan ik gewoon proberen om zwanger te raken. Dus dat is mooi.

Het enige nadeel is dat de uitstrijkjes tijdens een zwangerschap onbetrouwbaar zijn.

En door de infectie kan het zijn dat ik moeilijker zanger raak…

Maar ja, liever gezond dan zwanger denk ik dan maar :wink: . Ik heb al het grote geluk dat ik een gezonde meid op de wereld heb gezet…

Belle; wanneer moet je heen dan?

Jeetje…spannend meid!