ongesteld en toch zwanger, komt t vaak voor?

Hoi Hoi

Missch een stomme vraag, maar hoe vaak komt het voor, of hoe groot is de kans dat je gewoon aan de pil bent, gewoon ongesteld word, en missch tog zwanger bent/denkt te zijn…

Heb al 2 kindjes…waar ik niks van gemerkt heb dat ik zwanger was…aan klachten etc behalve het overtijd zijn!

Maar een paar weken terug ben ik tegelijkertijd met mn kids ziek geweest, met overgeven etc… (met mn stomme chaotische hoofd nooit over nagedacht dat je pil dan niet zn werking doet zoals t moet doen?) ben daarna wel ongesteld geweest… maar ben inmiddels een kilo of 2 zeker wel aangekomen… en het is dat mijn eigen moeder ineens zei… toen je ziek was… heb je kans gehad dat je pil niet goed gewerkt heeft… :shock: :o ze heeft me laten schrikken… en ook al weet ik dat de kans minimaal is… wil ik tog even gerust gesteld worden? :mrgreen: :shifty:

alvast bedankt!!

Grtjs Chantal

als je het zeker wilt weten zou ik toch maar even een testje doen

ongesteld tijdens zwangerschap komt regelmatig voor hoor!

succes!

het kan!

ik was van l.yann gewoon stipt aan de pil, en met 10 weken zwanger kwamen we er achter dat we zwanger waren.

en ben dus ook gewoon de 1e 3 maanden gewoon ongesteld geweest!

maar ik zal er een test aan wagen als je twijfelt!

Mijn nicht heeft nooit geweten dat ze zwanger was tot het moment dat ze aan het bevallen was! Het was een gezonde baby met een normaal gewicht.

Op een gegeven moment kreeg ze verschrikkelijke buikkrampen(weeën) en werd er een ambulance voor haar gebeld, in het ziekenhuis kreeg ze te horen dat ze met een bevalling bezig was :shock:.

Ze heeft gewoon gemenstrueerd en tja, ze is behoorlijk stevig, daardoor misschien nooit iets gevoeld? (heeft inmiddels een maagverkleinende operatie gehad)

Een kennis van me kwam er pas achter toen ze al 5 maanden zwanger was, ook gewoon mestruaties gehad.

Ff Angie ik vind het maar raar dat je daar niks van merkt :think:

Jee wat een verhaal! Je nooit voor kunnen bereiden op een baby, ineens een bevalling! wat vaag zeg!

Chantal, weet je al meer?

komt ook voor bij dunne mensen…weet van een meisje dat een paar dagen nadat haar moeder was bevallen zélf ook ineens beviel…op de trap met moeders erbij. En moeder wist van niks. Het meisje zelf wel, maar ze wilde het niet weten zeg maar…En het was dus echt niet zichtbaar geweest!

Hoi Hoi

Bedankt voor alle reacties tot nu toe…

Het is echt alleen dat mn moeder me aan het denken heeft gezet… en nu weet ik niet of het tussen mn oren zit… maar als ik alles optel:

• 2kilo aangekomen

-mn buik (lijkt) dikker en harder aan de bovenkant?

-pukkeltjes boven mn borsten (heb ik nooit)

missch is het allemaal maar het idee… en dat ik zelf allemaal dingen ga herkennen die er niet zijn… ik zal toch moeten afwachten tot ik mn laatste pil heb gehad en dan eventueel niet ongesteld ga worden? maar ik ga dr gewoon vanuit dat ik ongesteld word?! :pray:

ik hou jullie wel op de hoogte…

grtjs chantal

waarom doe je niet gewoon nu al een test?

denk dat de pil doorslikken als je zwanger ben ook niet echt de bedoeling is?

Hoi,

ja ben nu ff krap met geld :oops: . krijg morgen weer, dus zal missch morgen ff wat in huis halen? ben alleen zo bang dat ik t voor niks doe… en mezelf gewoon bang zit te maken… bij mn 2 andere kids waren de thuistesten negatief en bij huisarts positief! zal vanaaf ff kijke hoeveel pillen ik nog moet!

thnx

grtjsss

hoi,

wat naar he die spanning…

maar als er een kans is dat je zwanger bent, moet je wel stoppen met de pil slikken hoor.

dat staat ook in de bijsluiter.

anders morgen je huisarts even bellen, of inderdaad een test doen.

sterkte !

ik heb het 2 maanden na de bevalling van mijn jongste gehad dus herken de stress :shock:

Hey

Ja de spanning is vooral zwaar, omdat ik juist geen 3de wil of zou kunnen krijgen op dit moment… financieel niet, lichamelijk niet, en emotioneel niet… zit zelf in een molen waar ik niet uit kom… depressief etc…zit erg met mezelf en mn lijf in de knoop, en vooral met mn gevoelens, en heb het druk zat met mn 2 kids… een is 11 mnd en de oudste is bijna 3… en dat is een pittige tante… dus heb t druk zat… vergeef me voor de dames hier die juist wel graag een kindje willen :cry: :oops: maar moest ergens even mn ei kwijt! ik hou jullie op de hoogte!

fijne avond!

Liefs

En , weet je al wat?

ik snap het heel goed hoor, ik was toen ook echt in paniek, want ik kon het er op dat moment echt niet bij hebben.

gelukkig was er toen ook niks aan de hand, maar die stress he!

Vervelend dat je zo in de knoop zit met alles :hug:

Ik hoop voor je dat het niet zo is meid!

@mama_van_Zoë wrote:

Hey

Ja de spanning is vooral zwaar, omdat ik juist geen 3de wil of zou kunnen krijgen op dit moment… financieel niet, lichamelijk niet, en emotioneel niet… zit zelf in een molen waar ik niet uit kom… depressief etc…zit erg met mezelf en mn lijf in de knoop, en vooral met mn gevoelens, en heb het druk zat met mn 2 kids… een is 11 mnd en de oudste is bijna 3… en dat is een pittige tante… dus heb t druk zat… vergeef me voor de dames hier die juist wel graag een kindje willen :cry: :oops: maar moest ergens even mn ei kwijt! ik hou jullie op de hoogte!

fijne avond!

Liefs

even een vraagje waarom kom je er niet meer uit?

ik heb het zelfde gehad, zwaar depressief, met mezelf in de knoop enz.

maar met behulp van de huisarts ben ik er weer vanaf en voel me ook weer goed!

Hoi Hoi

Ik kwam er zelf ook niet meer uit, en heb uiteindelijk de knoop door gehakt en de huisarts ingeschakeld… inmiddels 2 verschillende soorten medicijnen gehad… maatschappelijk werker, 2x psycholoog… nu sta ik op de wachtlijst voor een soort praatgroep (depressie) waar ik straks 1x in de week 2 uur lang heen moet… en eerlijk gezegd lijkt me dat wel fijn… om met mensen te praten die ook echt weten wat je voelt of ervaart, erkenning zeg maar!

dus ben wel bezig om uit het diepe zwarte dalletje te kruipen, maar alleen red ik t niet dan blijf ik daar in hangen… ben namelijk een super gevoelig persoon :oops: trek me alles aan…groot en klein! en het ergste is gewoon mn onzekerheid en mn lichaam :sick: iedereen kan wel leuk zeggen, meid je ziet er leuk uit, je heb 2 mooie kids, bent getrouwd leuke man etc???

Maar als je dat zelf niet voelt, zal t nooit zo overkomen!

en over de huisarts bellen? denken jullie dat hij niet raar staat te kijken als ik zeg dat ik misschien een hele kleine, maar dan ook een hele kleine kans heb om zwanger te zijn? :? :oops: zoiets van, nou dat lijkt me sterk je heb zo weinig kans, en dan van wacht het af bla bla bla… (dat is weer mijn denken sorry :roll: ) (heb trouwens zaterdag mn laatste pil, en word dan meestal de dinsdagnacht/woensdagochtend erna ongesteld)

Nou ik hoor het wel, ik ga dr over denken :think: :roll: :pray:

grtjss Chantal

Mijn moeder wist ook niet dat ze zwanger was tot de bevalling zich aankondigde; ze had zulke buikpijn dat de dokter erbij geroepen werd die na een heel kort onderzoekje vrolijk meedeelde dat ik onderweg was. :shock: :mrgreen:

ben gelukkig ongesteld geworden, wel een 1,5 dag te laat werd het donderdag middag en was er gister alweer vanaf… het was bijna niks… paar donkere vegen op de tampon… had bij wijze van net zo goed een inleg kruisje in kenne doen zeg maar! ik ben het altijd gewoon een hele week?

huisarts zei dat het voorkwam, en moest het in de gaten houden!

grtjsss Chantal

Je vroeg of het veel voorkwam dat men zwanger is, maar wel gewoon ongesteld zijn.

Ik wil je niet ongerust maken hoor, maar als het vaak voorkomt dat mensen ongesteld zijn tijdens een zwangerschap, dan zegt je ongesteldheid nu toch niet dat je NIET zwanger bent?

Ik zou dus of een test doen of huisarts bellen en zeggen dat je het niet vertrouwd en daar een test wil doen(dan wordt het denk ik volledig vergoed door de verzekering)

Ik zou zowieso het zeker willen weten, want de pil door slikken tijdens een zwangerschap is gewoon niet goed.

Heel veel sterkte!

Gr Yvonne

haha ja beetje dubbel zinnig antwoord van me he? :think:

was/ben gewoon blij dat ik ongesteld ben geworden, terwijl dat na dat gedoe missch tog niks zegt? hummm :roll:

komt een beetje doordat de huisarts me gerustgesteld had dat er niet echt kans was voor mij dat ik eventueel zwanger zou zijn! maar indd een testje kan nooit verkeerd zijn, al is het voor eigen zekerheid…

wat kost de goedkoopste test ook alweer? 6-7euro? eigenmerk?! zal toch even tot woensdag moeten wachten want dan krijg ik weer uitgekeerd.

(klinkt stom missch, maar zitten in schuldsanering) vandaar krap budget!

maar bedankt dat je me weer even op mn eigen vraag wees :lol: :wink:

grtjss Chantal

kruidvat 2 voor 5 :wink: