ongerust

gisteren 12 weken zwanger, met 10 weken een echo gehad die er goed uitzag, en nu volgende week vrijdag weer een echo.

maar menn, wat voel ik me ongerust op sommige momenten…

zo bang dat het toch weer mis gaat/gegaan is tussen de 2 echo;'s in…

van de een op de andere dag meer energie, en eigenlijk al mijn kwaaltjes weg.

En nu weet ik wel dat dat kan met deze termijn, maar toch… zelfs mijn borsten zijn niet meer gevoelig…

ergens voelt het allemaal nog goed,en voel ik me zwanger, maar die ongerustheid… :cry: :oops: en dan duurt een week nog erg lang… ik mocht wel bellen om de echo te verzetten, maar weet niet of ik daar iets mee opschiet. denk dat ik het eng/spannend blijf vinden tot ik beebje duidelijk voel bewegen in mijn buik… kan dus ook niet wachten op die dag!

jullie hebben helemaal neits aan mijn berichtje, maar mij helpt het wel even om alles weer even te relativeren…

Lieverd,

dat gevoel ken ik zo. Heb 2 weken lang geen gevoelige borsten gehad en ze leken zelfs kleiner te worden. Mijn vermoeidheid was ook ineens weg en m’n misselijkheid ook. Het maakte mij ook erg onzeker.

Maar in jouw geval is het nog extra onzekerder.

Afgelopen week begonnen m’n borsten weer gevoelig te worden en te jeuken als een gek. Ze zijn iets wat gespanner.

:hug:

dank je wel meis…

wat is het eigenlijk toch een stressvolle periode he, zwanger zijn :mrgreen:

En ik zie dat je 12 weken bent… rond die tijd had ik dat ook. Wanneer mag je weer naar de vk?

Toen ik weer ging (2 weken geleden) en toen het hartje hoorde kloppen voelde ik me weer zekerder.

ik heb eerst volgende week vrijdg een echo, en dan maandag 18 april pas weer naar de vk.

dus hoop dat het nu snel volgende week vrijdag is! gelukkig mogen we al om kwart voor negen dus hoef die dag in elk geval niet te lang te wachten :slight_smile:

maar dat vind ik ook zo typisch… heb de 12 weken bereikt en de kwaaltjes zijn eigenlijk weg… fijn natuurlijk, dat ik niet meer elke ochtend misselijk ben, maar ook onzeker makend…

Waarom bel je niet om de afspraak te verzetten? Dan ben je de onrust kwijt. Het duurt nog wel een tijdje als je een week in de spanning moet zitten.

omdat ik me afvraag of mijn gevoel dan echt weg zal zijn… dan duurt het weer zo lang voor ik de 20 weken echo heb dus ik denk dat het alleen afstellen is…

daarnaast ben ik er nog helemaal niet aan toe om te horen als het idd niet goed is… ik wil nog gewoon even zwanger zijn, en me zwanger voelen, en ik hoop dat mijn gevoel morgen weer een stuk positiever is.

Het is ook onwijs stressvol die eerste tijd :hug:

Ik heb me ook zo druk lopen maken voor die echo, en zo rond de 15 weken begon dat gewoon opnieuw idd.

Hopelijk voel je je gauw wat positiever, je kan altijd later nog bedenken dat je toch belt he, dan mag je vastwel eventjes tussendoor komen.

daarom wacht ik nu maar gewoon nog even af… en een week is met het mooie weer zo voorbij natuurlijk… dan is er afleiding genoeg.

Lieverd…er is niemand die je je ongerustheid weg kan nemen geloof ik. Maar…wat je wel kunt doen is je vk bellen. Vragen of je even mag komen tussendoor, zodat ze je het hartje even kan laten horen.

Ook dat stelt je niet gerust hoor, voor alle weken die nog komen gaan, maar het helpt je wel overbruggen tot je volgende echo.

:hug: :hug: :hug:

Lieve Ellen, ik sluit me bij Deb aan meis :hug: :hug:

Maar ik wil je wel vertellen dat ik ook mijn borsten veel minder voelde rond de 12 weken en kwaaltjes toen ineens minder leken.

:-*

@Marieke_5000 wrote:

Lieve Ellen, ik sluit me bij Deb aan meis :hug: :hug:

Maar ik wil je wel vertellen dat ik ook mijn borsten veel minder voelde rond de 12 weken en kwaaltjes toen ineens minder leken.

:-*

Klopt… Kwaaltjes namen bij mij ook af & die pijnlijke borsten/tepels kwamen later weer terug… Daarvoor in de plek kwam trouwens wel bandenpijn.

Gewoon even een :hug:

jullie zijn schatten :-* :-*

weet je, ik denk dat de hele zwangerschap “spannend” zal blijven tot kleine frutsel op mijn buik ligt,

maar waren vandaag even gaan winkelen, en merkte op een gegeven moment toch wel dat ik erg misselijk werd (tegen etenstijd) en terwijl ik slippers stond te passen, vond ik mijn buik toch wel enorm in de spiegel, dus mijn ongerustheid is wel weer iets minder geworden.

ooooh herkenbaar!

Hier stelde de VK toen zelf gelukkig voor om 1x tussendoor te komen om alleen even het hartje te luisteren.

En daar was ik ook ontzettend aan toe :shifty: .

Er zat ook iets van 4 week tussen de goede echo en de volgende afspraak, ik ben toen na 1,5/2 week ongeveer geweest echt puur om het hartje te luisteren.

Viel een blok beton van me af zo blij dat ik dat hoorde.

VK zei ook: kon gewoon aan je zien dat je opgelucht was…

Dus ik zou anders gewoon bellen.

Even dat hartje luisteren :inlove: en dan met een gerust(er) hart verder en op naar de volgende echo.

Wat je zelf ook al zegt: echt gerust ben je pas op het moment dat je de kleine echt elke dag lekker voelt bewegen.

heel erg herkenbaar meid :hug:

Ik had helemaal geen kwaaltjes en kon ook echt niks opmeten of ik nou zwanger was ja of nee. Daarna is de hel echt losgebarsten bij me dus weet wat je wenst :wink:

Probeer je gedachten te verzetten deze week. Ff erop uit van het zonnetje genieten…

Anders een doptone kopen voor na de echo… Als je ng zo ongerust ben.

Moet zeggen dat het mij wel hielp hoor ( zeker toen ik het favo plekje gevonden had van puk )

Als je wilt heb ik er nog 1 liggen :-*

bedankt voor het aanbod nachtvlinder, maar heb van manlief al een angelsound gekregen, maar wil wachtenmet proberen tot na de echo. Bang dat ik frutsel niet kan vinden, en me dus ongerust ga maken terwijl er misschien niets aan de hand is…

en voel me weer op en top zwanger, met het misselijkheid gevoel erbij dus mijn ongerustheid is weer even weg gelukkig.

en idd, het weer wordt hartstikke goed, dus genoeg mogelijkheden om get gevoel van ongerustheid weg te zonnen :smiley:

Ellen uitkijken in de zon he :naughty: :naughty:

ik weet het, maar ik vind de zon zooooo enorm lekker… :oops: ben alleen helaas ook al wel verbrand van vandaag… :oops:

Daarom goed uitkijken lieverd, ook ivm zwangerschapsmasker :-*

Wel fijn dat je je weer zo zwanger voelt :inlove: