en weer een ongeluk met een personenauto en 2 vrachtauto’s : SPRANG-CAPELLE - Op de A59 zijn vrijdagochtend meerdere doden gevallen bij een ernstig ongeval waarbij twee vrachtwagens en een personenauto op elkaar zijn gebotst.
De personenauto reed tussen de twee vrachtwagens, toen het ongeluk plaatsvond. Daardoor kwam de auto klem te zitten tussen de twee trucks. Dat heeft een woordvoerder van de politie bekend gemaakt.
In de auto zouden meerdere kinderen zitten. Een kind is met ernstige verwondingen met de traumahelikopter afgevoerd naar het ziekenhuis.
Traumahelikopter
De auto is zo ernstig in elkaar gedrukt dat onduidelijk is hoeveel personen er in zitten. Hulpdiensten zijn nog altijd bezig slachtoffers uit het wrak te halen en het is daardoor nog onduidelijk hoeveel doden er precies gevallen zijn.
Het ongeluk vond plaats ter hoogte van Sprang-Capelle. De A59 is richting Den Bosch afgesloten en de traumahelikopter is ter plaatse.
op een ander forum lees ik dat het gaat om een moeder met 3 kleine kinderen :kaars:
Godsamme :wall: Echt vreselijk!
:kaars: :vlinder: :vlinder: :kaars:
oh nee toch…, :kaars:
stiekem vind ik het daarom ook altijd zo eng om tussen 2 vrachtauto’s te zitten…,
@Cin. wrote:
oh nee toch…, :kaars:
stiekem vind ik het daarom ook altijd zo eng om tussen 2 vrachtauto’s te zitten…,
Ik vind het sowieso al eng als ik zowel achter als voor hen rijdt… En daarom ontwijk ik ze
Echt te triest voor woorden dat dit binnen 1 week alweer is gebeurd.
oh bah zeg weer een ongeval :kaars:
Ik ga ook nooit tussen 2 vrachtwagens inrijden, vind het echt niet fijn… (en met dit soort gebeurtenissen blijf ik dat dus zeker maar doen).
Wat vreselijk weer!
Zo tragisch!
Wij rijden ook niet graag tussen 2 vrachtwagens, maar soms kun je er ook niet gelijk tussenweg.
Veel sterkte voor de mensen die door deze vreselijke gebeurtenis persoonlijk geraakt worden.
:kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:
zo vreselijk! Word er naar van…het laat me ook niet los
Net foto’s gezien op NU.nl…echt de vrachtwagens staat tegen elkaar aan. Die auto is echt volledig in elkaar gedrukt, bijna zo plat als een dubbeltje. Een WONDER dat er uberhaupt nog een kind levend naar het zhuis is gebracht :shock: Moet haast wel een baby in een MC zijn geweest…die zijn nog zo klein en zitten zo goed ingepakt.
Ik probeer ook niet tussen vrachtwagens in te rijden. Maar dan nog, zie frankrijk als er een van een andere baan komt of weghelft doe je ook niets meer. Brr…altijd maar hopen dat het je eigen straatje voorbij gaat
Het is 1 kind van haarzelf, de andere kinderen zijn van verschillende gezinnen.
Afschuwelijk… :kaars: :vlinder:
oh wat vreselijk die foto’s
Ja die foto’s
Ze hadden geen schijn van kans.
ja erg he
Vreselijk… :kaars: :kaars: :vlinder: :vlinder: :vlinder:
@Mariiyelle wrote:
@sopje wrote:
Er wordt nergens gezegd dat de auto afgekeurd werd omdat de banden slecht waren.
Het blijft echter in en intriest. Het leek een geval van vette pech, wat iedereen had kunnen overkomen. Wat lijkt het me vervelend voor de nabestaanden dat ze nu weten dat als de chauffeur en zijn baas zich netjes aan de regels hadden gehouden, ze nog hadden geleefd.
Ik wist wel dat iemand me ging quoten en daarom heb ik een nieuwsbericht in me favorieten bewaard.
Nederlands gezin slachtoffer van nalatigheid Franse trucker
De Franse vrachtwagenchauffeur die op 23 september betrokken was bij de dood van een Nederlands gezin op de snelweg A6 tussen Lyon en Mâcon, had geen rijbewijs meer. Hij had het afgelopen jaar zijn punten verspeeld, waarna de Franse autoriteiten in augustus zijn rijbewijs innamen.
Zowel de 24-jarige chauffeur als zijn 52-jarige werkgever zijn aangeklaagd voor dood door schuld. Dat meldden verschillende Franse media.
Door het ongeval verloren een man (35), zijn vrouw (32) en hun twee kinderen van 3 jaar en tien maanden het leven. De auto van het gezin uit Ridderkerk werd verpletterd door een vrachtwagen die een klapband kreeg. Uit onderzoek van de Franse politie is gebleken dat het voertuig niet was gekeurd en dat vooral de banden niet in orde waren.
De vrachtwagenchauffeur ligt nog zwaargewond in een ziekenhuis.
Bron
Dus als de banden niet goed waren geweest veroorzaakt het geen klapband? :think:
Dus...
Dat vet gedrukte stuk stond niet in het artikel op de telegraaf, daarin stond alleen dat de auto niet door APK was gekomen. Ik wist dus niet dat al bekend was dat de banden slecht waren.
Lees nu pas het bericht over de andere vrachtauto’s.
Ben er helemaal stil van.
Het is hier ook niet eens ver vandaan… wij rijden daar ook weleens.
Hebben daar familie in de buurt wonen.
Wat vreselijk toch…
Die foto’s zijn echt afschuwelijk. Er is werkelijk waar nÃets meer van die auto over .
Ja, echt vreselijk…
Ik woon daar ook in de buurt, en het is op de afslag naar de Efteling gebeurd (afslag Waalwijk/Tilburg)
Ook ik probeer niet tussen de vrachtwagens te rijden, maar je kunt er niet altijd wat aan doen. Deze vrouw moest afslaan…
goh, echt heel erg…ben er stil van…
die foto’s… vreselijk
@sopje wrote:
Dat vet gedrukte stuk stond niet in het artikel op de telegraaf, daarin stond alleen dat de auto niet door APK was gekomen. Ik wist dus niet dat al bekend was dat de banden slecht waren.
Het geeft niks! Telegraaf laat ook nooit altijd veel los
OT…
Net naar de foto’s gekeken!