Ongeduldig

Hallo allemaal.



Ik zal me eerste even voorstellen, ik ben Cynthia (29 jaar) en mijn vriend en ik proberen zwanger te worden.



Nu is mijn vraag wanneer je al een test kan doen.

A.s. woensdag zou ik weer ongesteld moeten worden; maar na de laatste vruchtbare week heb ik het idee dat het wel eens raak zou kunnen zijn.

Steken in de onderbuik, misselijk, duizelig en pijnlijke bekken.



Nu wil ik het liefste weten hoe we het nieuwe jaar in gaan en kan ik niet meer wachten met testen tot donderdag. Is dit verstandig of kan ik toch beter nog even mijn geduld hebben omdat de test anders niet goed zal zijn.



groetjes,

Cyn :smiley:

persoonlijk zou ik wachten…

er kan nog zoveel misgaan in de eerste periode…

ik heb pas getest toen ik overtijd was…

meid ik snap dat je nieuwsgierig bent, ik zou wachten maar als jij dat niet kan zou ik naar mijn gevoel luisteren…



maar houd er rekening mee dat ie negatief kan zijn ivm te weinig hormonen

Zou persoonlijk ook wachten tot je ongesteld moet worden.

Heb eigenlijk weleens te vroeg getest, was toch negatief.

Toch ben je dan teleurgesteld, alhoewel ik wel zwanger was, maar pas na over tijd gaf hij positief aan.



Heb wel verhalen gehoord van meiden die te vroeg testen, soms was het echt iets moois, maar soms ging het helaas ook mis omdat ze toch daarna ongesteld werden.



Kan me wel voorstellen dat het een mooie kadootje is …

ik zou me inhouden… het is zo’n teleurstelling als de test (nog) negatief is vanwege te weinig hcg hormoon. Nog eventjes geduld zou ik je willen aanraden… des te mooier de vreugde van een vette positieve test! :pray:

Okee bedankt voor jullie reacties. Ik zal nog even geduld moeten hebben; maar ach dat zal nog maar een paar dagen zijn.

Ik houd jullie op de hoogte. :wink:

Ik had bij deze zwangerschap 4 dagen voor mijn NOD een positieve test in handen (wel een clearblue want die reageren meestal al op een beetje HCG in urine). En het is hier wel gewoon goed gegaan.

Ik zou zeggen test gewoon, maar hou in je achterhoofd dat het te vroeg zou kunnen zijn.



Weet je trouwens al wel hoe je cyclus is? Want als je pas net zwanger wil worden (en net gestopt bent met anticonceptie) kan het zijn dat je nog helemaal niet weet wanneer je ongesteld moet worden omdat je cyclus nog onregelmatig kan zijn.

Mijn cyclus is gelukkig meteen goed gegaan na het stoppen van de pil. Een paar maanden is het 28 dagen cyclus.

Mijn eisprong, de vorige keer, kon ik heel goed voelen. Eerst dacht ik dat het in mijn hoofd zat, maar mijn huisarts zei dat je het idd kan voelen. Sindsdien heb ik onderbuik klachten die erg laag zitten en misselijkheid. Dus duimen :slight_smile:

Thank you

Ik testte ook telkens een paar dagen voor mijn NOD. En had ook 4 dagen vtv een positieve test!



Vraag me af wat er toch op tegen is, de teleurstelling is toch net zo groot als dat die is als je test een dag na je NOD???



Gewoon testten wanneer je zelf wilt meid! Is het zo dan is het zo, en zo niet dan op naar de volgende ronde!!!

Als je te vroeg test en je test bijvoorbeeld al een paar dagen van tevoren positief, dan kan het zijn dat je op je NOD alsnog ongesteld wordt ondanks een positieve test. Dat is er eigenlijk op vroeg testen tegen! :wink: Soms wordt een hele vroege zwangerschap alsnog afgebroken, maar normaal had je dat niet geweten omdat je denkt gewoon ongesteld te zijn geworden. Daarom kun je dan ook beter wachten tot je NOD of als je overtijd bent, dan blijft die teleurstelling je in elk geval bespaard. En het is ook nog eens zo dat als je veel te vroeg test, dat je HCG-waarde dan sowieso nog te laag is. Erg betrouwbaar is een vroege test dus niet. Ik zou daarom ook nog eventjes wachten tot in elk geval dinsdag of woensdag.



Heel veel succes!



Groetjes,

Jippie

Ja maar je kunt ook net zo goed op de NOD dag testen en 2 dagen later alsnog een bloeding krijgen.



Met dit wetende in je achterhoofd, zou ik gewoon testen hoor.



Iedereen die zwanger probeert te geraken weet dat de eerste weken nog veel mis kan gaan.

Ik heb het zelf ondervonden, een MK met 6,5 weken, maar ik zou het zowieso heel fijn vinden als ik wel wist of er een bevruchting was ja of nee, dan het niet weten en een hele vroege MK aanzien voor een normale menstruatie… :think: :think: :think:

Test gedaan maar heb een duidelijke roze streep en een roze waas. Wat nu ben ik nou wel of niet zwanger…echt irri.

Hebben nog zo’n test gedaan en weer precies hetzelfde.

Nu wachten we woensdag maar even af of ik wel of niet ongesteld word.

:?

omdat je misschien nog vrij vroeg getest hebt kan het streepje nog niet duidelijk zichtbaar zijn, ik hoop dat hij over een paardagen net zo roze is als die andere streep.

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Aaah het is zo spannend allemaal; ik hoop op een positieve uitslag.

Dat zou een geweldig begin zijn van 2008

Voor iedereen nog de beste wensen voor 2008!! :**:



Spannend. Morgen weer testen als het goed is. Vandaag zou ik weer ongesteld moeten worden maar ben dit nog niet :smiley:

Als dat morgen ochtend ook nog niet is dan kunnen we weer testen dus duimen allemaal :thumbdown: :thumbup:



Hoe krijg je trouwens zo’n leuk balkje onderin?



Jullie horen morgen van me…

Meid ik denk dat je roze waasje gewoon een streep is :angel:

Ik had dat ook bij vóór mijn NOD testen…dát is dus het enige irri aan te vroeg testen :lol:

Je hebt nóg geen duidelijk antwoord en raakt nog frustie ook :roll: ik deed er idd ook nog 1 braaf ná mijn NOD en die sloeg iets donkerder uit :dance:

Dat doet die van jou vast ook morgen :pray:

oeh een spannende dag morgen voor jouw :pray: :pray: :pray: